UNIKAT-KADŁUB MOTOROWEJ SZALUPY RATUNKOWEJ Z TRANSATLANTYKA MS BATORY.
rok budowy 1935.
ostatnia z ostatnich... Była na pierwszym wyposażeniu stoczniowym MS Batory w Monfalcone w 1935 r. Zdjęta na czas wojny, spędziła ją w magazynach Royal Navy w Anglii. Po powrocie statku do Polski w 1946 r ponownie na pokładzie. W 1951 roku tak jak inne łodzie ratunkowe została zdjęta ze statku /nie przeszła resursu PRS/. Szalupy wiosłowe przerobiono na na żaglówki /powstała słynna flotylla Czerwonych Żagli/ a motorówka pływała jako jednostka pomocnicza pod nazwą MS DZIADEK w Stoczni Gdynia.. Potem zaszczytna służba w barwach LOK-u jako motorówka kabinowa i w 1974 roku w charakterze jednostki pomocniczej wzięła udział w obsłudze regat wielkich żaglowców w Gdyni Operation Sail 1974. Kilka lat później osiadła na mieliźnie w charakterze altanki w ogródkach działkowych, do czasu kiedy stanęła u mnie. Ściągnięta trafiła na przyjazne miejsce. Kadłub o konstrukcji dębowo-modrzewiowej o rozmiarach ca. 9 x 3 m, poszycie klepkowe nitowane miedzią .
a teraz konkrety. kadłub bez wątpienia wymaga kapitalnego remontu. natomiast bezcenna jest udokumentowana wartość historyczna szalupy. został o niej nakręcony program wspomnieniowy przez TVP Gdańsk, emitowany również w programie ogólnopolskim.
Jest to zabytek techniki okrętowej zbudowany w latach 1934-35 w Niemczech na wyposażenie Batorego i bliźniaczego Piłsudskiego. Kawał wspaniałej, morskiej historii.
Odbudowa pod nadzorem PRS i bez problemu odbudowana motorówka uzyska klasę morską 20 Mm.
ZAPRASZAM DO KUPNA.
ZASTRZEGAM SOBIE PRAWO DO ZAKOŃCZENIA TEJ AUKCJI W DOWOLNYM MOMENCIE.
MOŻLIWA ZAMIANA NA OTWARTĄ ŻAGLÓWKĘ SPORTOWO- TURYSTYCZNĄ.
TEL 516 [zasłonięte] 501
|