Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KABARETY REWIE MIĘDZYWOJENNA WARSZAWA TEATR PRASA

12-07-2012, 17:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.99 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 2442752824
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 13   
Koniec: 03-07-2012 20:01:49
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

DOROTA FOX


KABARETY I REWIE


MIĘDZYWOJENNEJ WARSZAWY



Z PRASOWEGO ARCHIWUM


DWUDZIESTOLECIA




wyd. Katowice 2007, stron 276 + wklejka ilustr.,
bibliogr., indeks, wklejka, fot., summ., rés.,
oprawa miękka matowa, format ok. 14,5 cm x 20 cm


Nakład tylko : 250 + 50 egz. !!!


Z notatki wydawniczej :

W swojej książce autorka dokonała prasowej recepcji kabaretów i rewii międzywojennej Warszawy.
Fenomen popularności nadscenek złotego okresu XI muzy, który przypadł na lata 1918 — 1939,
nie został w pełni wyjaśniony.
Ukazujące się do tej pory publikacje dotyczące kabaretów i rewii okresu międzywojennego miały charakter „cząstkowy”.
Ich autorzy skupiali się na ujęciu zjawiska w jednej perspektywie, w pewnej izolacji
od wpływającej na jego kształt i percepcję krytyki.
Dorota Fox, inspirując się badaniami socjologiczno-literackimi, przedstawiła kontekst kulturalno-instytucjonalny,
który pozwolił zarówno na określenie miejsca i kształtu teatru kabaretowego i rewiowego — forpoczty zjawisk masowych
w Polsce, jak również na przedstawienie stanu krytyki pewnego typu teatru, jej świadomości, warsztatu
i dylematów wynikających ze zmieniającej się roli sztuki na rozwijającym się rynku konsumpcji dóbr kulturalnych.

Wypowiedzi prasowe: artykuły, recenzje, notki, inseraty (swoista magma publicystyczna) rozproszone w rocznikach gazet,
stanowią nietypowe, ale i jedyne archiwum teatrzyków rewiowych i kabaretów lat międzywojennych.
Skompletowanie i opracowanie materiałów tego rodzaju było podstawą opisu i charakterystyki zmieniających się form
kabaretowo-rewiowej twórczości, a także różnorodnych funkcji krytyki i publicystyki „kabaretowej”.



SPIS TREŚCI :

Wykaz skrótów

Wprowadzenie
— Rekonesans
— Entrée kabaretu


Część pierwsza

NA ORBICIE PRASY


Panorama prasy

Prasowy sztab

Formy wypowiedzi prasowych

Na cenzurowanym

W ryzach codziennej praktyki

Style odbioru i strategie recenzenckie

Gry z publicznością


Część druga

W RECENZENCKIM OBIEKTYWIE


Skala ostrości

Swojsko czy światowo ?

Magia tytułu

Przegląd programu

Konferansjerka i Járosy

Piosenka

Szmonces

Numery taneczno-muzyczne


Część trzecia

NA KABARETOWO — REWIOWYM FIRMAMENCIE


Poeci i tekściarze

Gwiazdy i planety zespołów, goście

Miedzy rzemiosłem a sztuką


Część czwarta

W PRZESTRZENI ŻYCIA KULTURALNEGO


Stan zagrożenia

Między operą i operetką

Kino — wróg czy sprzymierzeniec ?

Funkcje teatrzyków kabaretowo-rewiowych

Zakończenie

Bibliografia

Indeks osobowy


Summary
Résumé


Wykaz skrótów :

ABC — „ABC"
Com. — „Comoedia"
E i S — „Ekran i Scena"
Gaz.pol. — „Gazeta Polska"
Gaz. War. — „Gazeta Warszawska"
Głos pol. — „Głos Polski"
Głos praw. — „Głos Prawdy"
Il. Przegl. Teatr. i Kin. — „Ilustrowany Przegląd Teatralny i Kinowy"
Kur.codz. — „Kurier Codzienny"
Kur.pol. — „Kurier Polski"
Kur.por. — „Kurier Poranny"
Kur.warsz. — „Kurier Warszawski"
Myśl nar. — „Myśl Narodowa"
Nasz przegl. — „Nasz Przegląd"
Pol.zbr. — „Polska Zbrojna"
Pzm — „Prosto z mostu"
Rob. —„Robotnik"
Rzeczp. — „Rzeczpospolita"
Scena pol. — „Scena Polska"
Skam. — „Skamander"
Sow. — „Sowizdrzał"
Trub.pol. — „Trubadur Polski"
Trub.warsz. — „Trubadur Warszawski"
Wiad.lit. — „Wiadomości Literackie"
Wieczór — „Wieczór Warszawski"



Książka oczywiście nieużywana prosto z magazynu.

 
Uwaga zagięcie przedniej okładki i zarysowania magazynowe na okładce !


KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS
NA AUKCJACH ALLEGRO !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.