Ocenianie szkolne w pracy pedagogicznej nauczyciela - Ostrowski Kazimierz
Niniejsza książka ukazuje rozwiązania praktyczne, analizy teoretyczne oraz zasadnicze kierunki pedagogiczne
związane z ocenianiem szkolnym. Autor zwraca uwagę, że ocenianie stanowi jedną z najważniejszych kategorii życia szkolnego. jest żródłem sukcesów, porażek, szans i zagrożeń edukacyjnych zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
Ocenianie nie powinno być traktowane wyłącznie jako czynność formalna i zinstytucjonalizowana, wynikająca z nakazów polityki oświatowej. ma ono raczej stanowić, oprócz gratyfikacji dydaktycznej, ogniwo łączące proces dydaktyczno-wychowawczy z rozwojem osobowości dzieci i młodzieży. Ocena powinna rozbudzić w uczniu aspiracje w kierunku samodoskonalenia i poczucia własnej wartości. Nauczyciel, dokonując refleksji pedagogicznej w obszarze kontrolno-oceniającym, uwzględnia infomacje o aktywności, postepach, trunościach oraz specjalnych uzdolnieniach wychowanków. Na tej podstawie realizowane są cele edukacyjne, w których ocenianie traktowane jest na zasadzie wspierania naturalnych mozliwości rozwoju młodych ludzi.
Wiedza i rozwiązania merytoryczne zawarte w niniejszej publikacji adresowane są nie tylko do nauczycieli różnych przedmiotów oraz nadzoru pedagogicznego, lecz również do studentów kierunków pedagogicznych, którzy w przyszłości będą kształtować serca i umysły młodego pokolenia.
WYDAWNICTWO AKAPIT Toruń 2008 stron 180
Wydawnictwo EDUKACYJNE AKAPIT BR>
.
Inne dodatkowe infornacje na maila
|
|
|
|
|