Zielone –
różne obiekty (np. domek, drzewka, ptaszki) w
różnej liczbie (od 1 do 12).
Niebieskie –
„puzzlowy” obrazek przedstawiający Julię, Wayna i
psa Patricka,
kręcących się na
„Diabelskim Młynie” wesołego miasteczka.
Granatowe –
ścianki z naszytymi klapkami. Na klapce i pod nią znajdują się obrazki
przedstawiające te same obiekty w różnych stanach, np.
sweterek robiony na drutach i gotowy, bałwanek cały i roztopiony pod
wpływem słońca, szklanka pełna i prawie pusta, jabłko całe i ogryzek.
Paski pomarańczowo
– niebieskie – cyfry od 1 do 12.
Czerwone –
połówki zwierząt (aligator, owca, panda, wąż, leopard,
zebra), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby
zobaczyć całe zwierzę. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy zwierząt)
w języku angielskim.
Różowe
– połówki samochodów (taksówka, wóz policyjny, ciężarówka,
autobus szkolny, wóz strażacki i ambulans), które
należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe auto.
Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy samochodów) w języku
angielskim.
Ponadto w zestawie znajduje
się 8 tekstylnych różnokolorowych (czerwony,
różowy, fioletowy, pomarańczowy, nebieski, zielony,
seledynowy, żółty) stożków o podstawie kwadratu
(„półsześcianów”)
Funkcje
zabawki:
1. Zróżnicowanie faktur (płócienna tkanina, plusz) i kształtów (sześciany, trójkąty – „półsześciany”) pozwala na stymulację zmysłu dotyku.
2. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową.
3. Odchylanie klapki na jednej ze ścianek klocków, pod którą umieszczone są obrazki oraz próby piętrzenia klocków w budowle ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową.
4. Próby dobierania klocków w pary przy układaniu obrazków zwierząt i samochodów, układania „puzz’lowego” obrazka oraz układanie fantazyjnych konstrukcji z klocków, wymaga manipulowania nimi i dopasowywania.
Działania
te rozwijają motorykę małą i sprawność manualną.
5. Zabawka
zawiera też liczne elementy edukacyjne.
Uczy rozróżniania:
kształtów,
kolorów,
cyfr i
liczb (liczenie na konkretnych obiektach i poznawanie cyfr od 1 do 12),
wizerunków
i nazw zwierząt,
wizerunków
i nazw samochodów służb społecznych,
zależności pomiędzy obrazkami na i pod klapką na jednej ze ścian klocka
np. wylęganie się piskląt z jajek w gnieździe, występowanie tęczy po deszczu, topnienie bałwanka ze śniegu pod wpływem słońca, szklanka pełna i pusta, jabłko całe i zjedzone, czyli ogryzek.
6. Jeżeli dziecko bawi się zabawką w towarzystwie osoby dorosłej, która nazywa te kształty, kolory i wyjaśnia relacje, będzie ono również rozwijało swój język.
|