Wirtualna prezentacja kamery
HD 3 x 1/3" CMOS, FTP, WiFi, Dual Codec, GPS, bardzo jasna, F12 przy 2000lx, obiektyw 23x Fujinon z autofokusem. Kamera ENG najnowszej generacji do wszechstronnych zastosowań. Lekka, poręczna i prosta w obsłudze. Zapis na kartach SDHC lub SDXC, w formatach MOV, MXF, H.264, MP4, AVCHD. We/wy timecode, wygodne rozmieszczenie przycisków z dostępem do licznych ustawień, tryb Pre Rec 20 sec, tryb nagrywania Interval Rec (rozbudowana funkcja Time Lapse), wbudowany mikrofon stereo, moduł wejść XLR z zasilaniem Phantom, wyjścia HD/SD-SDI i HDMI.
Jasność jak w nowych Sony PMW150 i 200 czy EX-ach ale obraz, szczególnie w ciemnych partiach lepszy na oko ! Jasność CCD 12 bit, parametry obiektywu ( Fujinon ) ze znakomitym stabilizatorem optycznym, wybór rodzajów plików, przyjemne i czytelne menu, WiFi, nagrywanie jednocześnie na obu kartach ale na każdej w innym pliku, także HD+Web - cechy niedoścignione na rynku. Smiało można powiedzieć że są to prawdopodobnie najlepsze kamery w klasie doręcznych obecnie dostępne.
Różnice w stosunku do GY-HM600:
- bezprzewodowe przesyłanie zapisanego materiału na serwer, przy pomocy wbudowanego klienta FTP i połączenia WiFi
- łącznosc bezprzewodowa WiFi z aplikacjami na systemy iOS/Android, do sterowania zdalnego, podglądu i wgrywania danych meta
- tryb Dual Codec: równoczesny zapis materialu w róznych rozdzielczościach (Full HD + SD lub HD + 480 x 270 - do przesyłania w celach poglądowych lub zamieszczania na stronach internetowcyh.
- zapis w formacie .MXF, wraz z obsługą pełnego zakresu możliwych do wprowadzania danych meta
Czułość F12, 3 x 1/3" CMOS Full HD
Kamera została wyposażona w trzy matryce Full HD 1/3" CMOS o rozdzielczości 2,07 megapiksela. Zapewniają one bardzo wysoką jakość obrazu, dzięki oddzielnemu przetwarzaniu każdej ze składowych sygnału R, G, B. JVC GY-HM600 posiada 12-bitowy przetwornik oraz mechanizm cyfrowej redukcji szumów 2D DNR, który usuwa zakłócenia w czasie rzeczywistym. Zachowane są przy tym wysokie parametry jakościowe obrazu, co pozwala kamerze osiągnąć czułość F12.
Nowy obiektyw szerokokątny Fujinon 23x o doskonałej jakości optycznej
Obiektyw Fujinon o zakresie ogniskowych 29-667 mm, zapewnia duże powiększenie i jasność F1.6-3.0. Zastosowano w nim wygodne pokrętło zoomowania, które poprzez wykonanie obrotu o 90 stopni, umożliwia szybkie zbliżenie od szerokiego kąta do tele. Ręczna regulacja ostrości i przysłony odbywa się poprzez dwa osobne pierścienie zlokalizowane na obiektywie.
Mała, lekka i wygodna konstrukcja
Kamera razem z akumulatorem waży zaledwie 2,4kg, jest lekka i łatwa w obsłudze. Została perfekcyjnie zaprojektowana, z myślą o ergonomii zarówno w zakresie obsługi jak i przenoszenia.
Procesor obrazu JVC Falconbird
Sercem kamery jest Falconbird, opracowany przez JVC, najnowszy procesor obrazu o bardzo dużych możliwościach obliczeniowych i małym zużyciu energii. Odpowiada zarówno za przetwarzanie obrazu, jak i jego kompresję. Dzięki optymalizacji tych procesów i zaawansowanemu zarządzaniu mocą obliczeniową, zużycie energii jest relatywnie niskie, a otrzymywany obraz zachowuje najwyższą jakość.
Zapis MPEG2 i H.264
Procesor Falconbird pozwala użytkownikowi na wybór spośród dwóch stosowanych w profesjonalnym filmowaniu sposobów kompresji: MPEG-2 i AVCHD.
Variable Frame Rec
Tryb zapisu umożliwiający wykonanie efektownego nagrania slow motion (overcrank) i quick motion (undercrank).
Formaty plików QuickTime (MPEG-2 HD/H.264 SD)/MP4 (MPEG-2 HD)/AVCHD
Kamera posiada bogate możliwości w zakresie wyboru formatu zapisu:
- HD: QuickTime, MP4 i AVCHD
- SD: QuickTime (H.264)
Otrzymujemy pliki, które możemy dogodnie edytować, niezależnie od posiadanego systemu montażowego. Do Apple Final Cut Pro idealnie pasuje QuickTime, wraz z plikami MOV gotowymi natychmiast do montażu. Do innych systemów nieliniowych bazujących na nieliniowym workflow XDCAM EX, najwłaściwszym wyborem będzie format MP4.
Zaawansowane tryby zapisu i dwa sloty na karty SDHC/SDXC
Kamera zapisuje na kartach SDHC/SDXC, które gwarantują najlepszy stosunek jakości do ceny, wśród stosowanych powszechnie wymiennych nośników danych. Do wyboru jest kilka trybów zapisu, które znajdą zastosowanie w zależności od rodzaju przedsięwzięcia i specyfiki realizowanego zadania.
Tryb Dual Recording (zapis jednoczesny) - nagrywanie tego samego materiału na dwóch kartach. Do bardzo ważnych scen i tam, gdzie natychmiast jest potrzebna kopia zapisanego materiału.
Dwa równoczesne wyjścia HDSDI i HDMI
Nieskompresowany obraz Full HD o próbkowaniu 4:2:2 można "wypuścić" z kamery za pomocą dwóch równoczesnych wyjść cyfrowych HD/SD SDI i HDMI.
Układ automatycznej regulacji ostrości
Kamera posiada mechanizm rozpoznawania twarzy wraz z automatyczną regulacją ostrości. Po włączeniu funkcji, w obrębie całego kadru rozpoznawane są twarze. Twarz znajdująca się najbliżej środka, zostaje wyostrzona oraz oznaczona pomarańczową ramką, pozostałe twarze ramkami niebieskimi. Kamera podąża ostrością za postacią oznaczoną pomarańczową ramką. Osobę, na którą ustawiona ma być automatyczna ostrość, można zmieniać, poprzez użycie joysticka kamery.
Kamera oprócz zaawansowanego trybu automatycznej regulacji ostrości, posiada dogodny tryb regulacji ręcznej.
Optyczny stabilizator obrazu
Wbudowany system optycznej stabilizacji obrazu, zapewnia doskonałą kontrolę nad płynnością obrazu, nawet przy zdjęciach "z ręki" wykonywanych na maksymalnym powiększeniu.
Wygodny układ przełączników z dostępem do ustawień parametrów obrazu
Przełączniki Gain oraz Balans Bieli zostały ulokowane na bocznym panelu kontrolnym kamery. Dzięki takiemu układowi, możemy szybko dostosować ustawienia, do zmieniających się dynamicznie warunków filmowania.
Dostęp do zaawansowanych parametrów kontroli obrazu, takich jak Gamma i Color Matrix, odbywa się poprzez intuicyjne w obsłudze menu operacyjne kamery.
4-stopniowy filtr ND
W zależności od warunków oświetlenia zastanych podczas realizacji ujęcia, kamera posiada wygodny, czterostopniowy przełącznik filtra ND (OFF, 1/4, 1/16, 1/64).
Wizjer 0,45"o rozdzielczości 1,22M, wyświetlacz 3,5" o rozdzielczości 920K z wyświetlaniem Focus Assist
Wbudowany mikrofon stereofoniczny wysokiej klasy, dwa wejścia XLR, z przełączaniem rodzaju sygnału (Mikrofonowy/Liniowy, opcja zasilania Phantom), wejście mini jack do podłączenia odbiornika mikrofonu bezprzewodowego
Gniazdo do podłączenia uniwersalnej manetki