Topowym produktem jest model DLA-HD990, natomiast wersja DLA-HD950 plasuje się zaraz za nim. Choć 950-ka jest drogim projektorem, to jednak wróżymy jej stosunkowo duży sukces. Projektor wyposażono w panele wykonane w rzadko spotykanej technologii LCOS, która łączy w sobie zalety przetworników DLP i paneli LCD. Technologia LCOS w nomenklaturze JVC nazywa się D-ILA, Sony nazywa ją natomiast SXRD. Nie wdając się w szczegóły technologiczne budowy przetworników LCOS warto wspomnieć, że w projektorach są ich 3 sztuki (3 kolory podstawowe – czerwony, zielony, niebieski), a dzięki specyficznej budowie paneli możliwe jest uzyskanie bardzo spójnej struktury wyświetlanego obrazu i kontrastu o wysokim współczynniku.
DLA-HD950 zawiera najnowsze przetworniki D-ILA o rozdzielczości 1920x1080 pikseli. JVC oprócz ulepszenia samych paneli D-ILA opracowało nowy system przesyłu światła wewnątrz projektora. Lepsze skupienie strumienia świetlnego zaowocowało możliwością uzyskania wyższego niż dotychczas kontrastu. Teraz, bez użycia dynamicznej przesłony, sięga on 50000:1 co jest wynikiem rewelacyjnym. Nowe modele w tym 950-ka posiadają także mocną lampę, która pozwala na uzyskanie jasności na poziomie 900 ANSI lumenów (jej trwałość to 3000 godzin). Wartość ta może wydawać się niezbyt wysoka, lecz w praktyce okazuje się, że jest to jeden z najjaśniejszych projektorów do kina domowego jaki testowaliśmy. Tajemnica tkwi w optymalizacji jasności. Użytkownik otrzymuje urządzenie praktycznie gotowe do działania, przez co nie musi dokonywać wielu zmian w ustawieniach, które zazwyczaj, w projektorach konkurencji prowadzą do drastycznego spadku jasności rzutnika.
JVC to jeden z pierwszych projektorów, które mogą pochwalić się certyfikatem THX. Oprócz gwarancji wysokiej jakości przetwarzania sygnału wideo (bez potwierdzenia dobrych parametrów produkt nie otrzymałby certyfikatu) THX daje nam specjalny tryb wideo przygotowany zgodnie z wytycznymi inżynierów Lucasfilm. Parametry projektora w trybie THX są tak dobrane aby obraz był maksymalnie naturalny, zgodny z założeniami realizatorów filmu. I rzeczywiście ustawienia te są wzorowe, z doskonałym współczynnikiem gamma oraz świetnym odwzorowaniem barw
|