ISBN: |
837[zasłonięte]0017 |
Wymiar: |
170 x 240 mm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
150 |
Ocena: |
Bardzo dobry |
Waga: |
0,27 kg |
Indeks: |
0165/48/0012 |
Rok wydania: |
2003 |
Autor: |
Jurek-Stępień Stefania (red.) |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Wydawca: |
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Stan: |
Używana |
Opis książki
Metody analizy - przykłady
Dynamiczny charakter zmian zachodzących w otoczeniu polskich przedsiębiorstw zmusza każde z nich do poszukiwania własnej, niepowtarzalnej ścieżki rozwoju. Konkurencyjność dotyczy bardzo wielu problemów, z których na szczególną uwagę zasługują umiejętności przetrwania i stabilnego rozwoju w warunkach liberalizacji rynków, wzrostu konkurencji oraz jej umiędzynarodowienia. Do głównych umiejętności, jakie powinny posiadać przedsiębiorstwa, należą niewątpliwie: zdolność właściwej oceny własnej sytuacji, czyli pozycji strategicznej, oraz umiejętność sformułowania właściwej strategii rozwoju. Wnikliwe rozpoznanie istniejących zależności i powiązań wymaga zastosowania rożnych metod analizy otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa (makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego) i analizy wewnętrznej (zasobów i umiejętności) oraz właściwego ich doboru. Nie jest to możliwe bez dobrej znajomości tych metod, a przede wszystkim bez rozpoznania ich zalet i ograniczeń w kontekście wykorzystania ich wyników przy rozwiązywaniu problemów strategicznych. Szczególnie pomocne w tym zakresie są doświadczenia praktyczne prezentowane w trakcie analizy przypadków dotyczących polskich przedsiębiorstw.
Celem opracowania jest utrwalenie i poszerzenie wiedzy w zakresie wyboru strategii rozwojowych przedsiębiorstw oraz – za pomocą prezentowanych przykładów – zwrócenie uwagi na praktyczne aspekty wykorzystania wybranych metod analizy strategicznej. Zaprezentowane przykłady sektorów i przedsiębiorstw wskazują na różne problemy strategiczne i potrzebę doboru właściwych metod analizy, które mogą być pomocne w ich rozwiązywaniu. Formułowane przez autorów wnioski dotyczą przede wszystkim przydatności prezentowanych metod. Nie należy ich traktować jako pewnego rodzaju ekspertyz dotyczących sytuacji rozpatrywanych sektorów i przedsiębiorstw. Ekspertyzy takie nie są bowiem możliwe bez posługiwania się informacjami pochodzącymi bezpośrednio z przedsiębiorstw, z których nie korzystano.
Uwagi:
Książka zawiera pieczątki i adnotacje pobiblioteczne. Lekkie zagniecenia w rogu oprawy.