Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Junak M 10 z 1961 r.

27-07-2014, 2:37
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 5 000 zł     
Użytkownik dupadupa2
numer aukcji: 4445357421
Miejscowość Kalisz
Wyświetleń: 1368   
Koniec: 27-07-2014 02:39:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Sprzedam Junaka M 10  z 1961 r. wraz z dużą ilością części widoczynych na zdjęciach.

Junak jest na chodzie. Ma sprawny oryginalny iskrownik. Skrzynia, starter, rozrząd, gaźnik - sprawne.

Przednie zawieszenie oryginalne.

 

Mogę przesłać na maila filmik z odpalonym silnikiem.

 

Junak nie ma żadnych przeróbek. Jedynie nie we wszystko jest ubrany. 

 

Po założeniu części ze zdjęcia, do oryginału może brakować dosłownie kilku rzeczy.

Junak ma oryginalną prądnicę, która przy próbach na akumulatorze chodziła. Jest włożona w silnik, bez trybika (oryginalny trybik jest wśród części). 

W motocyklu jest rzadko spotykana, oryginalna osłona łańcucha. Osłona technicznie jest jak "nowa". Dlatego możliwe było położenie chromu i wszystko jest równe i gładkie. 

Również znajdująca się wśród części obudowa lampy przdniej "czacha" jest w bardzo dobrym stanie. Pomolowana była jedynie podkładem i chyba nigdy nie była zamontowana na motocyklu.

Błotniki proste i zdrowe.

 

Dodatkowo wśród cześci jest:

1) lampa i osłony teleskopów od M 07 albo przejściówki

2) druga rama, 3 koło i 4 opona

3) części do prądnicy

4) części do gaźnika

5) nowa instalacja elektryczna,

6) tłumik starego typu - zapomniałem go sfotografować :-)

 

Junaka kupiłem w 1997 r. we Wrocławiu. 

Szybko doprowadziłem go do sprawności techniczej i stanu widocznego na zdjęciach, ale później nigdy już nie było czasu na doprowadzenie go do oryginału i ideału.

Do Junaka był dowód rejestracyjny i umowa sprzedaży z poprzednim właścicielem, ale teraz, gdy okazał się potrzebny nie udało się go odnaleźć. Dlatego też zmuszony jestem sprzedać go bez tych dokumentów. Gdy się odnajdzie chętnie go przekażę nabywcy.

 

Pomimo dużego sentymentu, nadszedł czas na rozstanie. 

 

Junak jest na przedmieściach Kalisza. Odbór tylko osobisty.

 

Zastrzegam sobie możliwość zakończenia aukcji przed czasem.

 

 

Na stronie www do sprawdzania Junaków po podaniu numerów ramy silnika i rocznika uzyskałem takie dane:

 

"Na podstawie numeru ramy 29823, można określić, że ten Junak był wyprodukowany w 1961 roku i był to model M10.

Znalazłem 11 szczegółow nadwozia wyróżniaących ten motocykl.

Rama ze wzmocnioną główką, wahacz przystosowany do mocowania pełnej osłony, otwory do wkręcenia kulek do mocowania wózka bocznego przy prawej podnóżce pasażera i przy przednim mocowaniu silnika.

Zbiornik spotykany w większości junaków - kształt typowy "łezkowaty".

Błotniki głębokie tłoczone z blachy stalowej, przedni mocowany na czerech już uchwytach, mocowanie na dwóch okazało się za mało stabilne.

Lampa przednia zespolona, obudowująca górną część przedniego zawieszenia łącznie z górną półką i mocowaniami kierownicy, wyposażona w prędkościomierz, stacyjkę i dwie kontrolki- ładowania i biegu luzem.

Koła pełno bębnowe, zamienne, dźwignia sterowania hamulcem przechodząca przez oś wahacza sterująca linką, która to dopiero steruje dźwigienką hamulca.

Podnóżki pasażera pokryte gumą

Osłona łańcucha pełna, osłaniająca cały łańcuch.

Lampa tylna plastikowa, mała (mniejsza od późniejszych).

Automat stopu mocowany pod filtrem do dodatkowego wspornika przykręcanego do śruby mocującej filtr powietrza, sterowany za już pomocą cięgna z drutu. Dane dostępne wskazują na początek 62 roku (numer 39608), a ja jestem posiadaczem junaka o numerze ramy 25391 z takim właśnie automatem stopu.

Tłumik cygaro, najpierw pierwsza wersja rozbierana potem tłoczona, istnieją informacje, że w tym czasie montowano także starsze tzw "rybki" najprawdopodobniej by pozbyć się zapasów starego tłumika.

Automat do zmiany biegów Albion bez możliwości regulacji, z dwiema parami sprężyn płaskich.

Na podstawie numerów silninika ustaliłem.

 

Gaźnik Polski pegaz GM26U1 z komorą pływakową mocowaną za pomocą śruby bezpośrednio do korpusu gaźnika. Pegaz GM 26U1 i inne gaźniki

Blok silnika - kartery z odpowietrzaniem w lewej pokrywie silnika, miska olejowa owalna mocowana na 8 śrub. Filtr oleju siatkowy wkręcany (duży gwint), kartery z "zamkiem", iskrownik nocowany na trzech szpilkach.

Wał korbowy wzmocniony z wciskanym czopem korbowym, łożyskowany na trzech łożyskach wałeczkowych.

Podany rok produkcji sugeruje, że junak powinien mieć numer ramy z przedziału od 23393 do 39607

natomiast numery silnika powinny mieścić się pomiędzy 23393 a 39607 i powinien być on oznaczony jako model M10.

 

Podany przez Ciebie numer ramy pasuje do roku produkcji Numer silnika wskazuje na rok produkcji który podałeś."

 

Wszystkie te dane się zgadzają z tym co jest w moim Junaku.

 

W razie pytań proszę o tel. 501 [zasłonięte] 419 lub maila [zasłonięte]@wosiek.pl

 

Na innej aukcji mam do sprzedania MZ ES 250 zerówkę - Jaskółkę.