Dynamiczna gra akcji, bazująca na filmie science-fiction w reżyserii Douga Limana. Przejmujemy kontrolę nad postacią posiadającą zdolność do teleportacji.
Jumper jest utrzymaną w klimatach science-fiction trójwymiarową grą akcji, nastawioną na walkę wręcz. Produkt ten w bezpośredni sposób odwołuje się do filmu pod tym samym tytułem, przygotowanego przez wytwórnię 20th Century Fox. Za opracowanie gry odpowiedzialne jest z kolei studio developerskie Brash Entertainment. Firma ta w przeszłości zasłynęła już dzięki innej grze opartej na filmowej licencji, a mianowicie Alvin and the Chipmunks (Alvin i Wiewiórki).
Fabuła gry opowiada historię młodego chłopaka o imieniu Griffin. Główny bohater jest jednym z tytułowych Jumperów. Są to osoby wyróżniające się pewnymi genetycznymi anomaliami, dzięki którym są w stanie teleportować się w dowolne miejsce na powierzchni Ziemi. Griffin zostaje wciągnięty w trwający od wielu stuleci konflikt pomiędzy Jumperami, a opozycyjną frakcją Paladynów, pragnącą doprowadzić do całkowitej eksterminacji ludzi obdarzonych zdolnością teleportacji. Przedstawione w grze wydarzenia w dużym stopniu pokrywają się z fabułą kinowej produkcji. Nadrzędnym celem Griffina staje się pomszczenie śmierci swoich rodziców, którzy zginęli z rąk Paladynów. W poszukiwaniu morderców główny bohater odwiedza różne zakątki świata. W grze zawartych zostało pięć głównych lokacji. Są to między innymi Włochy (rzymskie Koloseum), Nepal oraz Japonia (ulice Tokio).
Zabawa opiera się niemal w całości na konieczności eliminowania napotykanych członków ugrupowania Paladynów. Do dyspozycji gracza oddany został bogaty wachlarz dostępnych ciosów. Kolejne ataki łączy się w efektowne kombinacji uderzeń (combosy), dzięki czemu zadawane są poważniejsze obrażenia. Griffin wykorzystuje też w trakcie walk zdolność do teleportowania się, tak aby uzyskać przewagę nad swoimi przeciwnikami. Producent zadbał ponadto o wiele ciosów wykańczających, dzięki którym w bardziej efektowny sposób można pozbyć się wybranych przez siebie wrogów. Warto dodać, iż nowe ciosy oraz umiejętności pozyskuje się w trakcie rozgrywki. Początkowo niektóre z tych uderzeń i akcji są zablokowane.
Paladyni podzieleni zostali na kilka różnych klas. W początkowych misjach napotyka się jedynie najsłabszych członków tego ugrupowania. Z czasem Griffin zaczyna jednak likwidować silniejsze jednostki. Nie zabrakło także pełnoprawnych bossów. Walki rozgrywane są w trójwymiarowym otoczeniu, po którym można się do woli przemieszczać. Akcja przez zdecydowaną większość czasu gry obserwowana jest z perspektywy trzeciej osoby.