Jumper jest utrzymaną w klimatach
science-fiction trójwymiarową grą akcji, nastawioną na walkę wręcz.
Produkt ten w bezpośredni sposób odwołuje się do filmu pod tym samym
tytułem, przygotowanego przez wytwórnię 20th Century Fox. Za opracowanie
gry odpowiedzialne jest z kolei studio developerskie Brash Entertainment.
Firma ta w przeszłości zasłynęła już dzięki innej grze opartej na filmowej
licencji, a mianowicie Alvin and the
Chipmunks (Alvin i
Wiewiórki).
Fabuła
gry opowiada historię młodego chłopaka o imieniu Griffin. Główny bohater
jest jednym z tytułowych Jumperów. Są to osoby wyróżniające się pewnymi
genetycznymi anomaliami, dzięki którym są w stanie teleportować się w
dowolne miejsce na powierzchni Ziemi. Griffin zostaje wciągnięty w
trwający od wielu stuleci konflikt pomiędzy Jumperami, a opozycyjną
frakcją Paladynów, pragnącą doprowadzić do całkowitej eksterminacji ludzi
obdarzonych zdolnością teleportacji. Przedstawione w grze wydarzenia w
dużym stopniu pokrywają się z fabułą kinowej produkcji. Nadrzędnym celem
Griffina staje się pomszczenie śmierci swoich rodziców, którzy zginęli z
rąk Paladynów. W poszukiwaniu morderców główny bohater odwiedza różne
zakątki świata. W grze zawartych zostało pięć głównych lokacji. Są to
między innymi Włochy (rzymskie Koloseum), Nepal oraz Japonia (ulice
Tokio).
Zabawa
opiera się niemal w całości na konieczności eliminowania napotykanych
członków ugrupowania Paladynów. Do dyspozycji gracza oddany został bogaty
wachlarz dostępnych ciosów. Kolejne ataki łączy się w efektowne kombinacji
uderzeń (combosy), dzięki czemu zadawane są poważniejsze obrażenia.
Griffin wykorzystuje też w trakcie walk zdolność do teleportowania się,
tak aby uzyskać przewagę nad swoimi przeciwnikami. Producent zadbał
ponadto o wiele ciosów wykańczających, dzięki którym w bardziej efektowny
sposób można pozbyć się wybranych przez siebie wrogów. Warto dodać, iż
nowe ciosy oraz umiejętności pozyskuje się w trakcie rozgrywki. Początkowo
niektóre z tych uderzeń i akcji są zablokowane.
Paladyni
podzieleni zostali na kilka różnych klas. W początkowych misjach napotyka
się jedynie najsłabszych członków tego ugrupowania. Z czasem Griffin
zaczyna jednak likwidować silniejsze jednostki. Nie zabrakło także
pełnoprawnych bossów. Walki rozgrywane są w trójwymiarowym otoczeniu, po
którym można się do woli przemieszczać. Akcja przez zdecydowaną większość
czasu gry obserwowana jest z perspektywy trzeciej
osoby.