Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JOZEF VAN WISSEM Joy that..FOLIA 2011 Jim Jarmusch

25-05-2014, 20:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 21.50 zł     
Użytkownik Blues_Jazz1967
numer aukcji: 4243707507
Miejscowość Płońsk
Licytowało: 6    Wyświetleń: 56   
Koniec: 25-05-2014, 20:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: w folii

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

AUKCJA BEZ CENY MINIMALNEJ !

UWAGA ! OFERTA SPECJALNA ! 

WYSYŁKA GRATIS !!!

CAŁKOWICIE DARMOWY KOSZT WYSYŁKI !

 Przeczytaj INFO pod cennikiem kosztów.

Sklep KANON FIDELITY-licytacje (blues_jazz1967) to właściwe miejsce dla każdego Audiofila !
Paragon lub rachunek do każdego zakupu !
Jozef Van Wissem :: The Joy That Never Ends
 Recording information: Amsterdam (2010); New York (2010); Paris (2010).

Jozef van Wissem to holenderski kompozytor i lutnista, którego nowatorskie eksperymentalne interpretacje XVIII-wiecznych kompozycji brzmią niezwykle współcześnie. W swoich utworach, opartych na dawnym zapisie tabulatorowym, wykorzystuje awangardowe techniki typu cut’n’paste, czy field recording. Jego muzyka ma charakter palindromu.

Inspirowane duchowością Zachodu kompozycje van Wissema przyciągają uwagę i prowokują do skupienia, a hipnotyzujące koncerty cieszą się popularnością na całym świecie.

Swoje nagrania wydaje w Important Records oraz w założonej przez siebie wytwórni Incunabulum. Współpracował m.in. z Tetuzi Akiyamą, Jamesem Blackshaw, Maurizio Bianchim oraz z Jimem Jarmushem. Ten ostatni jest jego przyjacielem oraz wielkim fanem. Jarmush gościnnie wystąpił na wydanej w 2011 roku płycie van Wissema "The Joy that Never Ends".




Jim Jarmusch - electric guitar
Jozef Van Wissem - lute
Jeanne Madic. - vocal

Brand new full length CD from acclaimed contemporary compser & Lutenis Jozef Van Wissem. Incuded among these palindromic trance pieces are new compositions are contributions from film maker Jim Jarmusch and vocalis Jeanne Madic. CD version includes a bonus track. Between the CD & LP are split a pare of pieces working in the theme of maternity/paternity. LP pressed in an edition of 500.

The Joy that Never Ends offers endless cinematic repetition of tortuously minimal beauty in five layered mirror image compositions from the "sublime
master of the lute," Jozef Van Wissem. Unlike his last album, Ex Patris (IMPREC267), Wissem is not alone. Featured here are waves of subtle guitar feedback meandering from the amplifier of filmaker Jim Jarmusch & vocals from Jeanne Madic.

Wydanie amerykańskie !




DIGIPAK




Zawiera 1 nagranie bonusowe, w porównaniu z wydaną w tym samym czasie płytą winylową.

Płyta kompaktowa-orginalna.

AVANT-GARDE Baroque Lute , minimalism , contemporary early music , Freak Folk
IMPORTANT Records numer katalogowy IMPREC329 z 2011 roku. Made in USA.

Stan płyty: NOWA i FABRYCZNIE ZAFOLIOWANA.




SPIS UTWORÓW: jeśli masz chwilę czasu, to kliknij TUTAJ(otwórz w nowym oknie),
i już możesz posłuchać samplii !

Track Listings

1. The Joy That Never Ends
2. His Is the Ecstasy
3. Concerning the Precise Nature of Truth
4. Concerning the Beautiful Human from After Death
5. The Hearts of the Daughters Are Returned to Their Mothers
6. The Great Joy [*] -bonus track

Credit

Important Records Record Label
Jim Jarmusch Guitar (Electric)
Jeanne Madic Video Stills, Voices
Meeuw Layout
Jozef Van Wissem Composer, Lute, Primary Artist

Dutch-born and New York-based lutenist Jozef Van Wissem is a rare breed of contemporary musician-composer whose work transcends the perceived boundaries of early music, minimalism, and folk traditions toward something quite unique. His compositions have subverted fellow practitioners of early European lute music, rearranging and using collage to add his own curious stamp to preexisting musical forms, as well as employing taped field recordings, electro-acoustic devices, overdubs, and working with improvisers (including guitarist Tetuzi Akiyama and visionary figure Keiji Haino). Whereas his first disc for Important (2010’s Ex Patris) was fairly unadorned, on The Joy that Never Ends he’s joined on six original, layered compositions by vocalist Jeanne Madic and the feedback constructions of Jim Jarmusch (yes, that one). In modern music there are precedents — somewhat, anyway — for van Wissem’s work, like the multivalent and lush minimal anthems of the French duo of guitarists Vincent Le Masne and Bertrand Porquet, who were also quite heavily influenced by the harmonies of early string music.

The opening title track features cyclical motions set against harmonic flecks, giving a decidedly strong beat to van Wissem’s ornate variations. Madic recites the texts of Anglican mystic Julian of Norwich’s Sixteen Revelations of Divine Love in a breathy, slightly seductive alto, which grants the piece an affinity, however slight, for darkwave confection. “His is the Ecstasy” is bright and moves through simple, somewhat puckered chord cycles, following each melodic passage with an upturned accent that gives the music an interesting rhythmic stutter. There is logic to the cyclical movements here, but parsing each would be a rather pointless exercise — van Wissem’s music creates a field of light dissonances, a constant and delicate pelt of notes and gently didactic rhythms. His brand of minimalism is a certain ancillary to the music of Terry Riley and Philip Glass, but with the severity stripped away to leave bare sonic offerings. “Concerning the Precise Nature of Truth” features Jarmusch’s feedback as uneasy shading behind the strums of a bright, slow near-waltz.

The disc’s centerpiece is the 16-minute “The Hearts of the Daughters are Returned to their Mothers,” which seems to utilize overdubs in its quest for a crisply intense contemporary European raga. Glassy, ringing strums and interlocking filigree are bolstered by a sinewy vamp and create a chant-driven fantasia analogous to an early Renaissance take on Six Organs of Admittance. The piece closes with Madic’s recitation, but the moments leading up to it are what counts. The Joy that Never Ends is a stunning album, ornate yet utterly simple, and it continues Jozef van Wissem’s fascinating self-made tradition.



UWAGA ! OFERTA SPECJALNA !

WYSYŁKA GRATIS !!!

CAŁKOWICIE DARMOWY KOSZT WYSYŁKI !

 Przeczytaj info pod cennikiem kosztów.