ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]54807 |
Wymiar: |
13.5x20.0cm |
Nr wydania: |
1 |
Ilość stron: |
262 |
Rok wydania: |
2011 |
Wydawca: |
Gaudium |
Autor: |
Joyeux Henri |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Podtytuł: Dzieci i młodzież pytają, rodzice odpowiadają - cztery rozmowy o ekologii seksualnej
Język oryginału: francuski
Tytuł oryginału: l’École de la vie et de l’amour 4 dialogues parents-enfants pour leur apprendre l’écologie sexuelle
Szkoła życia i miłości to książka na temat rozwoju seksualności i uświadamiania w tej dziedzinie. Stanowi ona zapis rozmów rodziców z małymi dziećmi oraz zapis rozmów autora z młodzieżą w różnym wieku. Oprócz tego zawiera komentarze do tychże rozmów oraz sugestie skierowane do rodziców lub do młodego odbiorcy. Jest z wielu względów wyjątkową pozycją. Po pierwsze. Jest wprawdzie skierowana w podtytule do rodziców, ale bezpośrednim jej odbiorcą może być zarówno kilkuletnie dziecko, jak i nastolatek. Dorośli mogą skorzystać z książki traktując ją jako pomysł, przewodnik do rozmów z dzieckiem, jako źródło uzupełnienia własnej wiedzy. Mogą też przeczytać stosowne fragmenty maluchowi lub podsunąć lekturę nastolatkowi. Jest to ważne wówczas, gdy rodzice mają trudności z podjęciem tematów związanych z seksualnością. Proponując określoną lekturę dają informację dziecku, że zgadzają się z jej treścią, że uznają ją za wartą zainteresowania. Rozmowa na temat książki może być wstępem do dialogu z młodym człowiekiem na temat jego wiedzy, doświadczeń, problemów i wątpliwości. Po drugie. Jest to książka dla osób wierzących i niewierzących. Jej treścią jest ekologia seksualna. Ukazuje, że natura seksualności jest taka sama dla każdego człowieka; jej rozwój, potrzeby, które się wraz z nim kształtują, uwarunkowania poczucia satysfakcji i szczęścia, rodzaje zagrożeń w jej realizacji.
Autor mówi o różnych wyborach dokonywanych przez ludzi, o tym, że w zależności od systemu wartości różnie są one oceniane. Nie zmienia to faktu, że prawa rządzące naszą biologiczną i psychologiczną naturą oraz konsekwencje ich respektowania lub łamania są niezależne od światopoglądu.