Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

John Wood: On the Edge of Clear Meaning

04-03-2012, 1:46
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 129 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2110717510
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 10-03-2012 14:51:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

John Wood: On the Edge of Clear Meaning


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]52168
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 176
Wydawnictwo Steidl
Język Angielski

Cena: 129.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

Historically, purity is not a term that has often been applied to the work of John Wood. In photo-historical terms, Wood is thought of as one of those renegades who went against pure photography by incorporating drawing, painting, collage, and every other technique he could get his hands on (not to mention explicit political content), into his practice, thus ushering in the multi-media of the 1960s that caused a crisis in straight photography. Long before it became the signal medium of the avant-garde, collage was a folk art, practiced by children, lovers, and grand-mothers. I suspect this is one of the reasons John Wood was initially attracted to it, just as he would later make art out of whirligigs. Or photography, for that matter, that art before and after art. From the jaundiced perspective of our pluralistic present, those once furiously enforced and ferociously defended divisions seem quaint. Now that those and most other boundaries have dissolved and digital imaging has normalized impurity and made the combination and alteration of different kinds of images commonplace, perhaps its a good time to reconsider the lifes work of John Wood. From the introduction by David Levi Strauss