Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

John Divola: Three Acts

04-03-2012, 1:46
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 139 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2114439105
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 12-03-2012 14:11:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

John Divola: Three Acts


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]17889
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 144
Wydawnictwo Aperture
Język Angielski

Cena: 139.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

Laurie Simmons is one of the first contemporary American photographers to have created elaborately-staged narrative photographs. Using dolls to act out piquant scenarios within specially constructed environments, she has slyly commented on contemporary culture while re-creating "a sense of the 50s that I knew was both beautiful and lethal." Prodigiously creative - she has produced some thirteen or fourteen fully developed series since the 1970s - Simmons uses highly saturated color and large formats, ranging from 20 by 24 inches to more recent work as large as 84 by 48 inches. Housewives, ballerinas, cowboys, tourists, and ventriloquists' dummies populate her diverse tableaux, which are often infused with a bittersweet sense of nostalgia yet charged with a disquieting sense of dislocation. In Laurie Simmons: Walking, Talking, Lying, Kate Linker concentrates on selected series - from "Ventriloquism," "Walking Objects," and "Lying Objects" to the 1997 Self-Portraits and the "Cafe of the Inner Mind" - to illuminate ideas that cut through the artist's entire body of work.

Of particular interest are the willfully ambiguous interplay between objects, figures, and backgrounds, and the way specific things (toys, cakes, guns) and settings (suburban interiors, theatrical stages) take on strange powers in Simmons's photographs. As Linker makes clear, the artist's use of narrative links her to a number of contemporary fiction writers, while her fondness for artifice, advertising, childhood memory, and unabashed eclecticism relates to - and has helped shape - the heated debates of the past thirty-some years about the nature of photography.