Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Johann Sebastian Bach: Muzyk i uczony

22-05-2014, 11:11
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 95 zł     
Użytkownik KsiegarnLibella
numer aukcji: 4233916699
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 12   
Koniec: 22-05-2014 11:18:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"JOHANN SEBASTIAN BACH: MUZYK I UCZONY"

 

CHRISTOPH WOLFF

 

WYDAWNICTWO: Lokomobila

ROK WYDANIA: 2011

OPRAWA: twarda

ILOŚĆ STRON: 700

FORMAT: 24 cm x 17 cm

STAN: książka nowa

 


Niezwykła biografia J. S. Bacha - Nadwornego Kompozytora Króla Polskiego - autorstwa prof. Christopha Wolffa,  najwybitniejszego badacza życia i twórczości geniusza Baroku.

Wydanie polskie zawiera specjalny wstęp autora z sierpnia 2011, prolog, 12 rozdziałów i epilog, oraz osobno ponad 800 przypisów. Ponadto 4 rozbudowane aneksy (szczegółowa chronologia, mapa miejsc, koszty życia w 1. poł. XVIII w., luterański kalendarz liturgiczny), bibliografia, indeksy dzieł (tematyczny i alfabetyczny) oraz indeks osobowy. Okładkę stanowi linoryt barwny Janiny Kraupe-Świderskiej z 1965 roku: Koncert Jana Sebastiana Bacha (praca ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu).

 

(Tylko do polskiego wydania dołączono dodatek z zespołem historycznych rycin ze zbiorów polskich (Muzeum Narodowe w Warszawie, Kolekcja Królewska Gabinetu Rycin Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie) oraz ilustrowany tekst Jakuba Sity: August Mocny, August III i ich ministrowie - promotorami architektury i sztuki w osiemnastowiecznej Warszawie.)

 

 


Spis treści

Skróty
Podziękowania
Spis ilustracji

Wstęp
Aktualizacja stanu badań na rok 2011

Prolog: Bach i pojęcie „nauki muzycznej”

1. Źródła talentu muzycznego i kształtowanie zainteresowań
EISENACH, 1685–1695
    Ambrosius Bach i jego rodzina
    Atmosfera domu, miasta, dworu, szkoły i kościoła

2. Fundamenty
OHRDRUF, 1695–1700
    Pod opieką starszego brata
    Muzyczne początki Sebastiana

3. Kształcenie akademickie zamiast nauki rzemiosła
OD LÜNEBURGA DO WEIMARU, 1700–1703
    Chórzysta w Szkole świętego Michała w Lüneburgu
    Böhm, Reinken i kapela dworska w Celle
    Okres przejściowy: rekonesans w Turyngii
    Pierwsze osiągnięcia muzyczne

4. W drodze do sławy
ORGANISTA W ARNSTADT I MÜHLHAUSEN, 1703–1708
    W Nowym Kościele w Arnstadt
    „Pierwsze owoce” i spotkanie z Buxtehudem
    W kościele świętego Błażeja w Mühlhausen

5. „Wypróbować wszystko, co możliwe w sztuce obchodzenia
się z organami…”
NADWORNY ORGANISTA I CAMMER-MUSICUS
W WEIMARZE, 1708–1714
    Sześć pierwszych lat na dworze książęcym
    Wirtuoz instrumentów klawiszowych i ekspert organowy

6. Poszerzanie horyzontów muzycznych
KONCERTMISTRZ W WEIMARZE, 1714–1717
    Wybór drogi zawodowej
    Muzyka dla „Niebiańskiego Zamku”
    „Myślenie muzyczne”: dojrzewanie kompozytora
    Wzloty i upadki

7. Uskrzydlony „muzycznym pojedynkiem o pierwszeństwo”
KAPELMISTRZ W KÖTHEN, 1717–1723
    Mecenat książęcy
    Podróże i ekspertyzy
    Kanon praw i przesuwanie granic

8. Nowa definicja dostojnego urzędu
KANTOR I DYREKTOR MUZYCZNY W LIPSKU:
LATA DWUDZIESTE
    Kapelmistrz u Świętego Tomasza
    Głównie kantaty
    Wielka Pasja i jej kontekst

9. Muzyk i uczony
KONTRAPUNKT TEORII I PRAKTYKI
    Wykonawca, kompozytor, nauczyciel, uczony
    Dyrektor muzyczny Uniwersytetu
    Koledzy-profesorowie i studenci Uniwersytetu
    Materiały i metafizyka

10. Przekraczając granice konwencji
NOWE, NIETYPOWE ZADANIA: LATA TRZYDZIESTE
    Na rozdrożu
    Dyrektor Collegium Musicum i Królewski Kompozytor Nadworny
    Projekt Clavier-Übung
    Przy biurku kompozytora

11. Śpiewający ptaszek i goździki dla pani domu
ŻYCIE OSOBISTE I ZAWODOWE
    Rodzina i dom
    Oficjalne obowiązki i prywatne interesy

12. Rozważając przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
OSTATNIA DEKADA: LATA CZTERDZIESTE
    Na uboczu, lecz nie bezczynny
    Kunst der Fuge, Msza h-moll i miejsce w historii
    Koniec
    Majątek i spuścizna muzyczna

Epilog: Bach i idea „muzycznej doskonałości”

Przypisy

Aneksy
    1. Chronologia
    2. Miejsca działalności J. S. Bacha
    3. Pieniądze i koszty utrzymania­
    4. Luterański kalendarz kościelny

Bibliografia

Indeksy
    1. Indeks tematyczny utworów J. S. Bacha
    2. Indeks tytułowy kompozycji
    3. Indeks osobowy


Dodatek wydawcy polskiego:
Kontekst polski w muzyce i sztuce czasów J. S. Bacha

    1. Ilustracje ze zbiorów polskich
    2. Jakub Sito, Sztuka w kręgu polskiego dworu Wettinów
    3. Spis ilustracji zamieszczonych w dodatku wydawcy polskiego

 


szlachetny papier, twarda oprawa,
700 stron, ilustracje, przypisy, aneksy
bibliografia oraz dodatek wydawcy