stron: 261
okładka twarda, płócienna z obwolutą
stan książki: bardzo dobry
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Nieograniczony dostęp do wcześniej nieosiągalnych materiałów archiwalnych umożliwił napisanie pierwszej pełnej biografii człowieka, który założył agencję reklamową w czasach Wielkiego Kryzysu. Książka "Sięgając gwiazd". Opublikowana w sześćdziesiątą rocznicę założenia agencji, opisuje fascynujące życie Leo Burnetta - od narodzin w roku 1891 w małym miasteczku w stanie Michigan, aż do jego śmierci w roku 1971. Leo zajmuje poczesne miejsce w historii reklamy jako jedna z najznamienitszych jej postaci. Autorka książki, Joan Kufrin, korzystała z ponad dziesięciu tysięcy dokumentów, zapisów przemówień, listów i notatek Leo Burnetta, które przechowywane są w nowo utworzonych Archiwach Agencji Leo Burnett. "Sięgając gwiazd" pokazuje Leo Burnetta z różnych stron. Nie tylko jako kontrowersyjnego, upartego, nieśmiałego człowieka o zdecydowanych poglądach, który odegrał wielką rolę w rozwoju branży reklamowej. Portretuje go także jako człowieka mocno zaangażowanego w działalność społeczną w czasach wojny i pokoju, obronę demokracji, walkę z komunizmem, prace rządu, politykę, ochronę środowiska, komunikację masową i internacjonalizm. "Sięgając gwiazd" miało być biografią, nie zaś historią agencji. Książka pokazuje najważniejsze wydarzenia z realizacji odważnego marzenia Leo, które zrodziło się w 1915 roku. Pokazuje także, co powstało z tego marzenia. Pierwotnie agencja Leo Burnett Company zatrudniała ośmiu ludzi i osiągnęła obroty w wysokości dziewięciuset tysięcy dolarów. W roku 1995 było już organizacją międzynarodową, zatrudniającą sześć tysięcy osób w biurach rozsianych po całym świecie. Jej łączne obroty osiągnęły wartość czterech i pół miliarda dolarów.