Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
- List polecony ekonom.: 7,50 zł
- List polecony prioryt.: 9,20 zł
- Paczka ekonomiczna: 12,00 zł
- Paczka priorytetowa: 14,00 zł
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest używana książka:
Roboty malarskie
Autorzy: Jerzy Widera
Strony: 244; Format: 15,0 x 21,0 cm
Waga: 302 g.
ISBN: brak
Wydanie: b.d. (1959); Nakład: b.d.
Wydawca: Państwowe Wydawnictwo Szkolnictwa Zawodowego (Warszawa)
Oprawa: twarda
Stan książki: średni
Stan okładki: średni, okładka tekturowa, dosyć podniszczona, pożółkła, posiada przetarcia na krawędziach oraz ślady przetarć, zabrudzeń od długopisu, plam i innych zabrudzeń, grzbiet płócienny częściowo przetarty, wyblakły, ze śladami plam.
Stan kartek: część kartek posiada niewielkie ślady plam, zagięć i/lub drobnych zabrudzeń, pozostałe czyste, pożółkłe, jedynie od strony zewn. krawędzi kartki są zakurzone i posiadają ślady zabrudzeń. Brak kartki tytułowej (str. 1-2), ostatnia kartka posiada ubytek.
Na wewn. stronie pierwszej kartki okładki znajduje się podpis poprzedniego właściciela. W książce występuje na kilku kartkach niewielka ilość podkreśleń i zakreśleń tekstu oraz notatek wykonanych ołówkiem i długopisem. Książka jest rozklejona pomiędzy przedostatnią i ostatnią kartką oraz częściowo rozklejona na początku.
WSTĘP
"Roboty budowlane dzielimy na dwa podstawowe etapy: roboty stanu surowego i roboty wykończeniowe. Do robót stanu surowego należą roboty fundamentowe, murowe, ciesielskie, dekarskie, stolarskie itd. Do robót wykończeniowych zaliczamy roboty tynkarskie, posadzkarskie, szklarskie, zduńskie i malarskie.
Roboty malarskie są ostateczną czynnością wykończeniową budynku. Wykonuje się je ze względów estetyczno-dekoracyjnych i psychologicznych, higieniczno-sanitarnych oraz ochronnych.
Estetyczne znaczenie robót malarskich polega na odpowiednim doborze barw malowanych powierzchni, dzięki czemu można osiągnąć bogate efekty dekoracyjne. Również znaczny wpływ na estetykę malowania ma różnorodność użytych materiałów.
Poszczególne barwy wpływają w określony sposób na nastrój człowieka. Każdy z nas miał możność przekonać się, że niektóre barwy wywołują wrażenie zimna, nieprzytulności w pomieszczeniu, surowości i powagi, inne natomiast są dla oka miłe, rozjaśniają ściany, a wnętrze robi wrażenie przytulnego i ciepłego. Jedne barwy wywołują w człowieku uczucie delikatności i spokoju, inne natomiast działają niepokojąco i podniecająco. Te wrażenia wywołane w psychice człowieka przez różne barwy stały się podstawą podziału na barwy zimne i ciepłe. Przy doborze barw ważną rolę spełniają więc czynniki psychologiczne, które należy uwzględnić, gdyż są one bardzo ważne w życiu człowieka.
Obok względów estetycznych powłoki malarskie mają również poważne znaczenie higieniczno-sanitarne, ponieważ pozwalają na łatwe odkurzanie lub zmywanie ścian. Ze względów higienicznych stosuje się więc w zakładach leczniczych, szkołach, niektórych fabrykach itp. malowanie ścian farbami olejnymi lub emulsyjnymi.
Malowanie chroni również powierzchnie przedmiotów przed niszczącym działaniem czynników atmosferycznych. Tak np. drewno pomalowane olejno jest zabezpieczone przed nawilgoceniem i gniciem, stal przed rdzewieniem, ściany przed zawilgoceniem tynku i muru. Powłoki malarskie przedłużają więc trwałość i użyteczność przedmiotów.
Roboty malarskie nadają robotom budowlanym ostateczny akcent wykończeniowy. Toteż niejednokrotnie od wyniku pracy malarza zależy opinia użytkowników o budynku. Przez odpowiednie i staranne wykonanie robót malarskich można pokryć wiele niedociągnięć i błędów popełnionych przez robotników innych specjalności. Z tych względów obowiązkiem każdego malarza jest dbałość o wysoką jakość robót malarskich, usprawnienie metod wykonawstwa i podnoszenie swoich kwalifikacji."
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. Krótki zarys historyczny rozwoju malarstwa
II. Podstawowe wiadomości o budynku
III. Rysunki budowlane
IV. Wstępne wiadomości z zakresu robót malarskich
1. Warsztat malarski
2. Barwy i kolory
3. Zasadnicze czynności przy malowaniu
4. Ogólny podział techniki malarskiej
5. Optymalne warunki wykonywania robót malarskich na budowie
V. Materiały malarskie
1. Uwagi ogólne
2. Farby budowlane i ich składniki
3. Barwidła
4. Cechy techniczne barwideł stosowanych do malowania olejnego
5. Cechy techniczne barwideł stosowanych do malowania wodnego
6. Ważniejsze barwidła używane w robotach malarskich
7. Spoiwa
8. Rozpuszczalniki
9. Wypełniacze
10. Farby przygotowane fabrycznie
11. Materiały pomocnicze
12. Tapety
VI. Sprzęt i narzędzia malarskie
1. Uwagi ogólne
2. Rodzaje pędzli i ich zastosowanie
3. Konserwacja pędzli
4. Aparaty do malowania mechanicznego
5. Różne przybory, narzędzia i sprzęt pomocniczy
6. Maszyny i urządzenia do przygotowania farb
7. Drabiny, pomosty i rusztowania
VII. Rodzaje podłoży i ich przygotowanie do malowania
1. Uwagi ogólne
2. Ogólna charakterystyka podłoży pod powłoki malarskie
3. Przygotowanie powierzchni podłoży do malowania
VIII. Wykonawstwo robót malarskich
1. Rodzaje technik malowania i ich zastosowanie
2. Malowanie wapienne
3. Malowanie klejowe
4. Malowanie kazeinowe
5. Malowanie krzemianowe
6. Malowanie olejne
7. Malowanie lakierem i emalią
8. Politurowanie i bejcowanie
9. Malowanie farbami emulsyjnymi
IX. Wykończanie wysokojakościowe powłok oraz technika ozdobna i artystyczna
1. Uwagi ogólne
2. Tepowanie i gładzenie (flejsowanie)
3. Nakrapianie
4. Wykończanie powierzchni za pomocą gąbek
5. Nanoszenie ozdobnych deseni za pomocą wałków i wzorników
6. Imitowanie drewna i marmuru (mazerowanie)
7. Malowanie freskiem
8. Złocenie i srebrzenie
9. Brązowanie
10. Malowanie woskowe
11. Malowanie farbami - tempera
12. Nowoczesne sposoby malowania wnętrz
X. Warunki cieplne przy wykonywaniu robót malarskich
XI. Tapetowanie
1. Rodzaje tapetowania i warunki wykonywania robót
2. Przygotowanie podłoża
3. Gruntowanie ścian
4. Wykonywanie podkładu pod tapety
5. Naklejanie tapet
6. Wykończenie tapetowanych powierzchni
7. Oklejanie tapetami powierzchni suchych tynków
8. Warunki techniczne odbioru robót tapicerskich
XII. Organizacja robót
1. Zasady organizacji robót malarskich
2. Organizacja pracy brygad i stanowiska pracy
3. Klasyfikacja malarzy i system płac
4. Normy techniczne
5. Współzawodnictwo i racjonalizacja
XIII. Bezpieczeństwo i higiena pracy
1. Przepisy bezpieczeństwa w pracowni malarskiej
2. Przepisy bezpieczeństwa podczas pracy na drabinach i rusztowaniach
3. Przepisy bezpieczeństwa podczas pracy narzędziami ręcznymi o napędzie elektrycznym
4. Przepisy bezpieczeństwa pracy przy odpalaniu i wytrawianiu
5. Przepisy bezpieczeństwa pracy rozpylaczami i pistoletami malarskimi
6. Ogólne przepisy sanitarne i higiena osobista
7. Pierwsza pomoc w wypadkach urazowych
XIV. Zasady obmiaru robót malarskich
1. Warunki obmiaru malowanych ścian i sufitów
2. Warunki obmiaru malowanej stolarki budowlanej
3. Warunki obmiaru olejnego malowania metali
4. Przykłady liczbowe obmiaru robót malarskich
Wykaz piśmiennictwa
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|