Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jeep Grand Cherokee HEMI FAKTURA VAT

14-05-2014, 11:08
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 64 999 zł     
Użytkownik t_jurgielewicz
numer aukcji: 4240107784
Miejscowość podlaskie
Wyświetleń: 4   
Koniec: 28-05-2014 10:57:37

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2008
Przebieg (km): 71000
Pojemność silnika (cm3): 5700
Moc silnika (KM): 350
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Typ: Terenowy
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Czarny
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Autoalarm, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Szyberdach, Skórzana tapicerka, Radio+CD, Parktronic, Tempomat, Reflektory ksenonowe, Blokada skrzyni biegów, Lakier metallic, Hak, Alufelgi, Elektryczne lusterka, Immobilizer, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji, Nawigacja GPS, 4WD, Podgrzewane fotele
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Kupiony w salonie, Zarejestrowany w Polsce, Możliwa zamiana
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Jeep Grand Cherokee 5,7L HEMI, wersja wyposażenia Limited z praktycznie wszystkimi opcjonalnymi dodatkami.

 

Możliwa faktura VAT23%, wówczas podana kwota jest netto. W innym wypadku, kwota w ogłoszeniu jest ceną do zapłaty i wystawiona będzie faktura marża.

 

Oferowana wersja to model po liftingu, produkowany w latach 2[zasłonięte]008-20. Od starszej wersji o podobnej sylwetce, różni się inną rewizją silnika o większej mocy (tu uwaga - inny filtr oleju z większym gwintem 22mm), konstrukcją wydechu (cichszy). Wizualnie, zdecydowanie różni się całym wnętrzem, ładniejszą konsolą, bardziej stonowanymi zegarami, starszy ma zielone podświetlenie, szaro-piaskowym kolorem tapicerki, starszy ma obrzydliwie żółtą, innym kołem kierownicy, innym systemem multimedialnym. Z zewnątrz można rozpoznać po innych zderzakach, szczególnie przednim z niżej umieszczonymi światłami przeciwmgłowymi i xenonami w najbogatszych egzemplarzach.

 

Oferowany egzemplarz jest dodatkowo wyposażony w praktycznie wszystkie opcje jakie można było dokupić do tej wersji. Dzięki temu, niemal nie różni się od najbogatszej wersji Overland. Z tego co wychwyciłem, obie wersje różnią się obecnie tylko brakiem drewnianej okładziny na kierownicy oraz odwrotnymi kolorami skóry na siedzeniach. W Limited boki foteli są ciemne a środek jasny w Overland odwrotnie. Z dostępnych opcji wyposażenia dodatkowego nie ma tylko "pakietu chrom", czyli srebrnych lusterek, klamek.

 

Cechy ogólne i napęd:

- Silnik HEMI amerykańska legenda, czyli V8 o pojemności 5,7L z hemisferycznymi komorami spalania. Moc ok 350KM, moment obrotowy ok 500Nm. HEMI oznacza inaczej skonstruowaną głowicę, komory spalania, po dwie świece na cylinder. Inaczej pracuje, inna charakterystyka momentu obrotowego. Amerykanie rozwijają ten typ silnika benzynowego od 1903 roku do dziś. Przez dziesięciolecia był i jest to flagowy silnik w wyścigowych autach Nascar. Rozwiązanie komór spalania skopiowane zostało przez Ferdynanda Porsche w swoim równie legendarnym boxerze V6. Poza tym stosowane przez  wielu, jak np Lotusa, BMW, Toyotę, Mitsubishi, Astona Martina, Forda, Jaguara, który modelem XK wyposażonym w ten silnik wygrywał kilka razy rajd LeMans. Jest to mocny, ale niewysilony konstrukcyjnie silnik, przysłowiowy wół roboczy. Nie do zarżnięcia. Nie jest to żaden silniczek z kosiarki. Układ cylindrów, jak wspomniałem V8, z odłączanymi 4 cylindrami przy spokojnej jeździe, szczególnie na trasie. Wyłączanie i włączanie pracy na 4 i na 8 cylindrach jest nieodczuwalne dla pasażerów i ledwie wyczuwalne dla kierowcy. Praca w trybie ekonomicznym sygnalizowana jest na wielofunkcyjnym wyświetlaczu komputera pokładowego EVIC.

- Nadwozie samonośne, 5 drzwiowe. Aluminiowa maska, niklowana atrapa i elementy na tylnej klapie. Nawiasem mówiąc po atrapie najłatwiej odróżnić od "gołej" wersji Laredo, gdzie jest w kolorze nadwozia. Jest niejedno ogłoszenie gdzie jakiś oszust pisze o Laredo "full opcja", "bezwypadkowy" itd, a atrapa zamieniona od bogatszej wersji. Nadwozie jest samoczynne poziomowanie przez tylne amortyzatory pompujące się przy obciążeniu. Dzięki temu auto zawsze stoi prosto. Lakier czarny, perłowy. 

- Stały napęd na 4 koła, skrzynia z dołączanym reduktorem. Mechanizm różnicowy o zwiększonym oporze. Możliwość przenoszenia do 100% momentu obrotowego na dowolne koło, czyli auto nigdy się nie zakopie i nie obraca kołem w powietrzu. Ciągnie tymi kołami, które mają większą przyczepność. To cecha typowo terenowa, choć Jeep nie jest już rasową terenówką, a bardziej ucywilizowaną. Stąd więcej elektroniki zamiast mechanicznych blokad mostów. Poprzednie wersje Jeepa jeździły w błocie po dach. Ten już taki nie jest, ale i tak nie boi się podmokłej drogi, piachu czy metrowych zasp śniegu.

- Skrzynia automatyczna 5-biegowa sekwencyjna. Nie jest to zwykły automat z pozycjami PRND123, gdzie wybranie np 3 powoduje tylko zawężenie zakresu przełączania biegów 1-2-3. W sekwencyjnej, drążek ma pozycje PRND przy czym na D, biegi skrzynia może zmieniać sama, lub zmienia się drążkiem, przełączając na boki. Aktualny bieg jest wyświetlany na ekranie komputera pokładowego, bo rzecz jasna drążek nie przełącza się w układzie H jak w manualnej. Działa jednak tak, że jeśli się ustawi 3 to auto rzeczywiście jest na 3 biegu i hamuje silnikiem jak przy skrzyni manualnej, nie działa wówczas "wolne koło" typowe dla automatu.  

- System ABS z elektroniczną stabilizacją toru jazdy i EBD inteligentnym system rozdzielającym siłę hamowania na poszczególne koła.

- Asystent zjazdu z wzniesienia z przyczepą lub bez.

- BAS system wspomagania hamowania awaryjnego. Miałem okazję raz testować, kiedy ktoś mi wybiegł pod koła. Działa to tak, że kiedy układ  "wyczuje" że użytkownik bardzo gwałtownie wręcz kopnął pedał w podłogę, maksymalnie zwiększa siłę hamowania. To trwa ułamek sekundy, ale czuć wyraźnie zmianę. To bardzo przydatne, bo auto swoje waży, a ułamki sekund to konkretne metry w drodze hamowania.

- System stabilizacji toru jazdy. Nie sposób wykonać poślizgu, nawet na lodzie. Auto samo się "prostuje". 

- VDIM system zarządzania dynamiką pojazdu, uczący się stylu jazdy kierowcy i dopasowujący sposób działania zespołu napędowego.

- Wielofunkcyjny komputer pokładowy EVIC z licznikami, monitorowaniem wielu parametrów sterowany z kierownicy.

- Reflektory xenonowe z samoczynnym poziomowaniem i automatycznymi spryskiwaczami.

- Światła przeciwmgłowe.

- System bezpieczeństwa powypadkowego. Samoczynnie odblokowuje drzwi, odcina paliwo.

- Monitorowanie stanu oleju silnikowego z komunikatami o koniecznej wymianie na wyświetlaczu EVIC.

 

Komfort i bezpieczeństwo:

- Skórzana, dwukolorowa tapicerka w kolorze jasno bieżowo-piaskowym z ciemnymi wstawkami.

- Koło kierownicy obszyte skórą.

- Wielofunkcyjna kierownica z zintegrowanym sterowaniem komputera pokładowego, tempomatu, odtwarzacza multimedialnego.

- Podgrzewane wszystkie fotele, przednie i tylne.

- System nagłośnienia Boston Aqustic Premium Audio.

- Odtwarzacz multimedialny CD/DVD/MP3 z twardym dyskiem i dotykowym kolorowym ekranem.

- Wejście audio np do Ipoda.

- Wejście USB na pendrive.

- Zintegrowany zestaw głośnomówiący bluetooth z książką adresową. Dzięki książce, zestaw telefoniczny synchronizuje się samoczynnie z sparowanymi telefonami i wyświetla na ekranie nie tylko numer dzwoniącego ale i zapisaną w telefonie jego nazwisko, imię, firmę itd.

- Sterowanie głosowe zestawem głośnomówiącym. 

- Nawigacja satelitarna GPS.

- Kolorowa kamera cofania.

- Poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne.

- Asystent parkowania z monitorowaniem martwych stref, sygnalizacją dźwiękową i kontrolkami widocznymi w lusterku wstecznym.

- Wspomaganie układu kierowniczego ze zmienną siłą, zależnie od prędkości.

- Regulacja położenia koła kierownicy.

- Elektryczna regulacja położenia pedałów.

- Elektryczna regulacja foteli, pamięć ustawień dla trzech kierowców.

- Elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne z pamięcią ustawień.

- Elektrycznie przyciemniane lusterka wsteczne zewnętrzne i wewnętrzne z czujnikiem światła.

- Klimatronik dwustrefowy z automatycznym tworzeniem stref komfortu. Czujniki monitorują temperaturę w kilku miejscach i układ osobno ustawia inną temperaturę nawiewu do góry, przodu i na nogi.

- Alarm, immobiliser, funkcja wzywania pomocy.

- Zdalne uruchamianie i gaszenie silnika pilotem. Zasięg około 150m, czyli spokojnie daje się uruchomić auto z domu, nawet z bloku. W zimę sprawdza się genialnie i lepiej niż webasto, które rozładowuje akumulator a to na mrozie silnie niewskazane. Dzięki zdalnemu uruchomieniu auta wsiadamy już do ciepłego wnętrza, bowiem w zimę uruchamia się automatycznie ogrzewanie, rozmrażanie szyb i lusterek, a w lato w upale klimatyzacja. Oszczędza też silnik, bo ruszamy już rozgrzanym a nie zimnym. Zdalnie uruchomione auto jest zablokowane, więc pomimo, że pracuje, wszystkie drzwi są zamknięte. Otwieramy tylko my, pilotem. Jeśliby nawet ktoś próbował włamać się, i go ukraść, korzystając z tego że jest już odpalony, alarm działa cały czas i przy próbie otwarcia drzwi, bagażnika lub maski, wyłączy silnik. 

- Otwierany bagażnik pilotem i osobno otwierana pilotem tylna szyba klapy bagażnika do wkładania np teczki.

- Monitorowanie ciśnienia powietrza w kołach, również w zapasowym.

- Tempomat sterowany z kierownicy.

- Pakiet Go Home, programowane czasowe oświetlanie podjazdu przed domem za pomocą reflektorów głównych.

- Pakiet oświetlenia wokół pojazdu, lampki w drzwiach świecące na ziemię.

- Półprzepuszczalne przyciemniane szyby. Żadne folie! To prawdziwe półprzepuszczalne szkło. Z zewnątrz wyglądają jak czarne, ale z wnętrza samochodu są praktycznie zupełnie przezroczyste. 

- Automatyczne włączanie/wyłączanie świateł drogowych, czujnik świateł pojazdów z naprzeciwka, gaszący drogowe jeśli kierowca się zagapi.

- Czujnik deszczu, automatyczne wycieraczki.

- Programowany automat włączający jednocześnie światła i wycieraczki w razie deszczu.

- Automatycznie odsuwany i dosuwany fotel kierowcy w celu ułatwiania wsiadania/wysiadania.

- Automatycznie zamykane zamki drzwi po uruchomieniu silnika.

- Automatyczny czujnik zmierzchowy włączający światła.

- Czujniki temperatury zewnętrznej.

- Kompas wskazujący kierunek jazdy.

- Dwa gniazda zapalniczki 12V w kabinie, trzecie w bagażniku.

- Gniazdo z przetwornicą 110V 150W na środkowej konsoli, do zasilania laptopa.

- Bagażnik dachowy, relingi.

- Aluminiowe felgi z oryginalnymi chromowanymi nakładkami.

- Pełnowymiarowe koło zapasowe na takiej samej feldze jak pozostałe.

- Elektrycznie uchylany i odsuwany szklany szyberdach z zasłoną przeciwsłoneczną.

- Lampki do czytania dla pasażerów.

- Lampki w osłonie przeciwsłonecznej.

 

Auto użytkowane w wyjątkowym poszanowaniu, przez jedną osobę, walniętą na punkcie tego samochodu. 

 

Z rzeczy które się zdarzyły w moich rękach: Ktoś drapnął przedni zderzak i trochę błotnika na parkingu pod sklepem i zwiał. Było to co prawda małe, że nie widać na zdjęciach, ale było. Zderzak naprawiony, na błotniku jest nieduże szurnięcie. Druga usterka to pojawił się w komputerze komunikat o zbyt wolnej odpowiedzi jednej z sond lambda. Pojawia się okresowo, ale oryginalną sondę już zamówiłem i zostanie wymieniona lub ew dosłana nowemu właścicielowi, gdyż importer coś długo ją sprowadza. Komputer pokazuje również za małe ciśnienie w kole zapasowym. Sprawdzałem czujnik w kole, jest sprawny. Technik serwisu stwierdził, że w odróżnieniu od czujników w kołach na których auto jeździ, zapasowy nie "loguje się" samodzielnie i trzeba to zaprogramować komputerem diagnostycznym. Zaśpiewał przy tym kwotę taką, że zdębiałem. Zresztą u nas, serwis Jeepa za wymianę oleju żąda 1000 zł (sic!), więc nic dziwnego, że nikt tam nie jeździ. Miałem wielokrotnie przy okazji wyjazdu do stolicy, zajechać w Warszawie do technika który ma odpowiednie urządzenie do zrobienia tego, ale jakoś nigdy nie było okazji i komunikat o za niskim ciśnieniu straszy cały czas. Przyznaję, moje niedopatrzenie. 

 

Nie mam faktur z zakupu części, przeglądów itd, czym chwalą się handlarze, jako "dowodami" na mały przebieg, bo w zasadzie od nowości w tym aucie nic istotnego nie musiałem robić, a wymiany oleju chyba nie ma co dokumentować, bo to rzecz oczywista. To co zrobiłem to musiałem w ub roku kupić nowy akumulator, stary po 5 latach powiedział niestety do widzenia, oraz wymienić sworzeń wahacza z lewej strony. Na to mam fakturę. Ponadto kilka dni temu zrobiony był serwis klimatyzacji wymiana oringu na jednej z rurek przy chłodnicy, oraz przy tym samym przeglądzie została uszczelniona obudowa termostatu, ponieważ pojawił się niewielki wyciek.

 

Auto ma w tej chwili 72 tys przebiegu a opony jeszcze fabryczne, Goodyear Fortega. Bieżnik jeszcze jest w porządku, do znaczników daleko, ale mimo to, nie należy się już do tych opon specjalnie przywiązywać. Muszę też wymienić wentylnicę w przednim prawym kole bo zaśniedziała i skorodowała. Nie wiem czy zdążę jeszcze kupić nowe opony, czy może ktoś to auto zaraz nabędzie i sam sobie zmieni. Olej w silniku wymieniony przy 60 tys, syntetyczny. Następna wymiana przy 75 tys lub jeśli komputer samochodu nakaże. Ja z reguły nie czekałem na komunikat EVIC-a i wymieniałem co 15 tys. Filtr powietrza wymieniany wraz z zmianą oleju. Filtr pyłkowy, kabinowy wymieniony przy 45 tys, ale to się wymienia od wielkiego dzwonu, chyba że ktoś jeździ po polnych drogach, wówczas częściej. 

 

W samochodzie nie ma gazu i nigdy nie było. To grzech pakować gaz do takiego auta z takim silnikiem. 

 

Możliwa zamiana na Lancia Voyager, Ford Mondeo kombi z roczników 2[zasłonięte]011-20 z dopłatą w obie strony w razie potrzeby. 


W razie pytań: [zasłonięte]@a3.pl

Tel: 601[zasłonięte]312

 

Na deser trochę zdjęć: