Jeep XJ 4.0 z 1989.
Silnik 4.0 benzyna bez LPG
Po wymianie oleju, filtrów (olej, powietrze, paliwo) świece, przewody, płyn w układzie chłodzenia, nowy zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia, nowy akumulator BOSH S4, nowy pasek wielorowkowy. Silnik pracuje równo, kompresja na wszystkich cylindrach jednakowa, nie przecieka na uszczelnieniach i dysponuje zadowalającą mocą.
Reduktor NP-242 Selec-Trac: 2Hi - 4Hi (part-time) - 4Hi (full-time) - N - 4Lo
Po wymianie oleju Wszystkie przełożenia załączają i rozłączają się prawidłowo. Jest to najlepsza z dostępnych w tym modelu skrzyń redukcyjnych.
Automatyczna skrzynia biegów
Skrzynia zarówno zmienia jak i redukuje biegi prawidłowo. Nie szarpie przy zmianie przełożeń na postoju (D – R – D), kick down redukuje natychmiast po mocnym wciśnięciu gazu. Nie zdążyłem wymienić oleju i filtra, natomiast olej na bagnecie skrzyni wygląda dobrze i nie wskazuje na konieczność natychmiastowej wymiany.
Układ przeniesienia napędu
Wszystkie krzyżaki sprawne, wały nie powodują żadnych wibracji
Zawieszenie przód
Lift +3cale, polibusze + amortyzator gazowy, usunięty stabilizator
Zawieszenie tył
Wspawane sprężyny i mocowania z ZJ Most przód DANA 30 Po wymianie oleju Most tył DANA 35C z blokadą LSD Po wymianie oleju, łożysk zewnętrznych i uszczelniaczy półosi.
Hamulce przód
Nowe tłoczki, uszczelniacze, ślizgi zacisku, klocki 60%, tarcze OK
Hamulce tył
Nowe szczęki, cylinderki, zestaw naprawczy sprężyn, sprawny hamulec pomocniczy, wymieniony przewód elastyczny i rozdzielacz siły hamowania, bębny OK
Układ paliwowy
Wypiaskowany, polakierowany antykorozyjnie i zabezpieczony bitumicznie zbiornik paliwa, nowe przewody gumowe, nowe wieszaki zbiornika.
Układ wydechowy
Wycięty katalizator, cały odcinek od tłumika do końca układu wykonany z nowej rury stalowej
Nadwozie
Zachowane wręcz we wzorowej kondycji, zarówno podłoga jak i elementy konstrukcyjne nie noszą śladów korozji. Progi w stanie idealnym. Całość została zabezpieczona antykorozyjnie preparatem bitumicznym marki RANAL. Samochód ma kilka drobnych szkód widocznych na zdjęciach mających raczej znaczenie estetyczne.
Wnętrze
Elektryczne szyby, lusterka, sterowanie foteli centralny zamek, dodatkowa instalacja włącznika wentylatora pomocniczego, instalacja halogenów zderzaka + gotowe okablowanie pod oświetlenie bagażnika dachowego (trzy linie – przód tył i boki), instalacja CB (antena + okablowanie) (cb radio zabieram) Po kompletnej renowacji tapicerki skórzanej, wykładziny drzwiowe na nowych stelażach, wykładziny podłogowe zdemontowane i wyprane „na mokro” . Podsufitka i tunel sufitowy z modelu 91 pokryte nową tkaniną obiciową.
Długo szukałem samochodu, który poza w miarę sprawną mechaniką będzie miał „zdrowe” nadwozie. Ten właśnie taki okazał się być. Po kilkumiesięcznym remoncie (wszystko we własnym zakresie) mechanicznie stan auta oceniam na 90%. Niedomaga układ kierowniczy a mianowicie pompa wspomagania, która wyje i zapowietrza się. Konieczna wymiana. W międzyczasie uleczony został też układ elektryczny. Naprawy polegały przeważnie na przeczyszczeniu przewodów masowych, wymianie żarówek lub przekaźników. Z zamysłu samochód miał być używany sporadycznie, w raczej lżejszy teren, do lasu bądź na ryby. Wszystko co przy nim zrobiłem zostało wykonane zgodnie ze sztuką. Wszystko to robiłem z myślą, że to ja będę użytkował auto przez kolejne lata. Niestety z powodów osobistych jestem zmuszony sprzedać samochód.
Telefon 512-[zasłonięte] -381
Mail [zasłonięte] @wp.pl