Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

^^ JEEP CHEROKEE 4.0HO LPG ^^

03-03-2015, 13:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 21 500 zł     
Użytkownik izh_weteran
numer aukcji: 5101159913
Miejscowość Tuszyn
Wyświetleń: 1241   
Koniec: 03-03-2015 13:07:34

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1990
Przebieg (km): 238500
Pojemność silnika (cm3): 4000
Moc silnika (KM): 180
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Liczba drzwi: 4/5
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

EEP XJ 4.0 HO MOPAR - ROK PRODUKCJI 1990

Auto zarejestrowane na mnie, wiec umowa ze mną, nie ma 5 umów , jak było jak kupiłem. Posiadam go od lata 2013, kupiony od Matpers-a z Radomska. Autem od zakupu przejechałem 8000km, dużo, mało trudno powiedzieć. Byłem na objazdówce Bieszczad, parę razy na działce , na parunastu pojeżdzawkach w okolicy,czasami śmigałem nim do pracy, czas na następny projekt. Przegląd świeżo zrobiony , OC w październiku wykupione w całości, dowód rejestracyjny, karta pojazdu, dwie tablice, butla LPG ważna jeszcze 2-3 lata.

Silnik: suchy, olej wymieniony po zakupie wraz z filtrem oleju Champion i filtrem powietrza od Kapera. Nowa uszczelka miski olejowej FEL-PRO, tylny uszczelniacz wału korbowego Mopar ( ten składający się z dwóch połówek ) , nowy uszczelniacz wału korbowego przód MOPAR. Nowe oringi podstawy filtra oleju więc jest suchutko. Nowa uszczelka pokrywy zaworowej FEL-PRO, pokrywa została wypiaskowana i pomalowana lakierem proszkowym. Od momentu zalania olejem, brak dolewek, trzyma poziom. Odpala bez problemu, jeździ, ma moc, nie klepie nic w nim.
Układ zapłonowy: Kable wysokiego napięcia DENSO, kopułka i palec AIRTEC, świece BOSCH PLUS
Układ hamulcowy - wywalony cały układ oryginalny, pompa z servem od ZJ, przewody hamulcowe RC w oplocie stalowym przód, przewód tylny gumowy dłuższy od Bogusza, wszystkie przewody stałe wymienione na miedź. Tarcze przód są grube, nie biją, nowe klocki RAYBESTOS. Przednie zaciski wypiaskowane , wyproszkowane, nowe tłoczki bakielitowe CHRYSLER, gumki i odpowietrzniki od EVARII. Z tyłu bębny 9 cali, nowe cylinderki od Kapera, sucho jest, odpowietrzniki, z dwa razy szczęki wymieniane bo przy jeździe w terenie nachodzi tam syfu co nie miara. Do auta dorzucam gotowy prawie zestaw do konwersji tyłu na tarcze od ZJ : wypiaskowane jarzma, zaciski, trza to poskładać i założyć.
Układ chłodzenia: chłodnica mopar , szczelna, płukana wielokrotnie, korek STANT, pompa wody USA MOTOR WORKS wraz z uszczelką FEL-PRO, termostat STANTMAN wraz z uszczelką FEL PRO, układ zalany koncentratem, nie grzeje się , temperatura stabilne nawet w upalne dni, szybko się nagrzewa, wisko po nagrzaniu szumi jak należy i chłodzi. Na ośce wiskozy brak luzu , więc nic nie lata góra dół, osłona plastikowa cała, nie spękana na swoim miejscu. Nowy zbiorniczek płynu hamulcowe z kapslem, bo na starym nawet nie był widać poziomu.

Przedni most: suchy,cichy, uszczelniacze na pół osiach CROWN, nowy uszczelniacz na wałku ataku CROWN, olej wymieniany na bieżąco 80W90 MIDLAND, pancerna osłona dekla od ARUN12 wypiaskowana i wyproszkowana, nowe sworznie MEVOTECH z kalamitkami ( brak luzów ), piasty TIMKEN, nie żaden chiński zamiennik

Tylny most: suchy,cichy, nowe uszczelniacze na pół osiach CROWN, łożyska wałeczkowe okej, luzy na C-klipach w normie 1,5-2mm, LSD działa - nowy zestaw naprawczy SPICER od Raffików, olej wymieniany regularanie MIDLAND 85W140 ( już z dodatkiem do LSD ) , kosz miał wybity sworzeń, założono nowy sworzeń utwardzany powierzchownie, FI 20mm, wiązało się to z osiowym roztoczeniem otworów kosza jak i satelit dwóch i podkładek. Nowa śruba zabezpieczająca sworzeń Crown od Raffików. Dekiel wypiaskowany i pomalowany proszkowo.

Rozrusznik po zakupie zakupiony nowy, zostało jeszcze parę miesięcy gwarancji.

Alternator chyba już z dwa utopiłem, aktualny ładnie ładuje książkowo. Założony 136A od ZJ, na dole w miejsce oryginalnego alternatora.

Akumulator w zimę 2013/2014 kupiona nowa CENTRA FUTURA z gwarancją bodajże na 3 lata.
Wał przedni: lekki luz na kompensacji, krzyżaki Moog z kalamitkami, nawet na dwu krzyżaku, więc smarować i jeździć.
Tylny wał: wymieniane krzyżaki na GU od Kapera, nie wykazują zużycia,

CB RADIO: Cobra z lat 90tych, zestrojona z anteną LEMM AT-106, w teren wystarczająca, po trasie ładne wyniki nawet do 10km przy dobrej pogodzie. SWR 1,2
Pasek wielorowkowy: Continental mileage maker , rolka od Poldiego z nowym łożyskiem Natchi 2RS ( obustronnie kryte gumą ) , żadne koło nie piszczy .

Bagażnik dachowy: mocowany do oryginalnych otworów na śruby, bodajże po 5-6 śrub klasy 8.8 na stronę, miejsce na montaż High Lifta tego dużego 60'' wraz z możliwością założenia kłódki , dodatkowo miejsce na trapy i uszy do spięcia tego pasem transportowym. Oświetlenie z tyłu 2x18W LED od Bart-a, przód 2 WESEMY H3 55W. Przepusty przez dach szczelne, instalacja lutowana, zero skręcania, wszystko w koszulkach termokurczliwych, układ na 3 przekaźnikach , w kabinie dwa guziki do załączania oświetlenie przód i oświetlenie tył , 5 bezpieczników ( lampa przód, lampa przód, lampy tył, dwa bezpieczniki na sterowanie) . Na samą instalację poszło z 20m przewodów grubości odpowiednie. Waga bagażnika 34kg, ja ze swoją masą 90kg spokojnie po nim chodzę.

Skrzynia biegów AW4: nie przeciąga, nie szarpie, bystro zmienia biegi, wymieniony olej TEXACO TEXAMATIC ( spełniający normę Dextron III ) wraz z filtrem WIX kupionym w Stanach , auto odpala w pozycji skrzyni P, więc nie ma żadnych niespodzianek.

Reduktor 242: z Full timem: na bieżaco wymieniany olej ( Midland spełniający normę DEXTRON III ) , dupka reduktora sucha gdyż nowy uszczelniacz MOPAR,wymienione łożysko Natchi na wyjściu na tył, uszczelniacz na przedni wał też nowy, bodajże Crowna od Raffików. Łańcuch nie szoruje po obudowie, reduktor cichy, 4PT działa, zapina się bez problemu każda pozycja, podświetlanie pozycji działa.Naprawiony czujnik prędkości bo licznik nie działał po zakupie
Poszerzenia: od Kapera, wypełnione pianką, do turystyka jak znalazł chociaż widać od spodu na nich ślady użytkowania. Daszek też od Kapera, fajna sprawa , testowany do 150km/h.

Blacharka: podłoga , nadkola tylne zrobione, było parę dziurek, wycięte , wspawane , zabezpieczone podkładem APP z fosforanami cynku na to wosk czarny APP W100, więc w aucie jest sucho, nie śmierdzi zgnilizną. Progi wstawione z profila 120x60x3 , można targać hi-liftem bez strachu. Na lakierze parę purchli, ale były jak kupiłem i nic się nie posunęło dalej. Auto ma w końcu zaraz 25 lat. Z blacharką jest spokój na wiele lat. Auto bezwypadkowe, podłużnice nigdzie nie ruszone, nie naprawiane od początku do końca auta.

Układ kierowniczy: przekładnia LARES, nowa kupiona w Stanach, pompa wspomagania lekko słychać , ale właściwie zawsze było ją słychąć, wspomaganie działa , można kręcić jednym palcem, układ suchy. Drążki kierownicze pancerne wykonane przez TEDER&SUCHORZ z końcówkami od dużego dostawczego mercedesa. Końcówka przy przekładnie nowa bodajże BAW od E-Varia. Auto ma ustawioną geometrię, robioną przez chłopaków od Pana Wojtery z PREMIO.

Opony: GOODYEAR WRANGLER DURATRAK kupione w 2013 DOT z 2013, nowe, od kolegi PADZAK, 31x10,5 R15, do tego felgi MANGELS z ET-5 nie żadne chińczyki , na felgach już widać lata, chrom nie jest za cudowany, ale felgi pancerne, do tego dystanse aluminiowe -30, więc xj aktaulnie ma ET-35, wygląda bosko, z dość niedużymi kołami.

Wyciągarka: amerykański oryginalny RAMSEY 8,5E, po przeglądzie, rozebrana , wymyta, wszystko nasmarowane Mobilem XHP 222. Chodzi cichutko, nie żre prądu jak głupia, lina wymoczona w oleju, elastyczna, zresztą firmowa RAMSEY-a, puszka przekaźników zrobiona przez Zibiego z ESCAPE4x4, sterowanie bezprzewodowe, sterowanie przewodowe, puszka na długich kablach, w komorze silnika. Winda w 100% sprawna, sprzęgło i hamulec działają perfekcyjnie. Do pełnie szczęścia dorzucam dodatkowe przewody i hebel do założenia w kabinie. Przedni zderzak leciutki, pancerny, można szarpać bez strachu, podłużnice całe , nie pęknięte, produkcja Adama Buszkowo, waga ok dwudziestu paru kilo. Zamiast rolek jest ślizg żeliwny od Ziela.

Instalacja gazowa: butla z legalizacją jeszcze na parę lat, wchodzi 60 litrów gazu, duży reduktor, I gen na śrubę, chodzi bardzo ładnie , nigdy nie było z nią problemów, raz kontrolnie byłem na analizatorze spalin i wszystko jest prawidłowo ustawione odnośnie składu mieszanki. Spalanie jak kogoś interesuje ok 18 litrów LPG trasa, miasto w zimę do 25 litrów LPG, w terenie nie liczyłem, ale bez dramatu.

Ogrzewanie: wentylator nadmuchu chodzi na każdym biegu, regulacja podciśnieniowa działa zimno/ciepło, w aucie w zimę spokojnie można saunę zrobić. Klimatyzacja zdemontowana, został kompresor który miałem zastąpić drugim alternatorem.

Wycieraczki: działają przód/tył / tak samo spryskiwacz przód tył, zbiorniczek szczelny, nie cieknie. Z tyłu wymieniony silniczek wycieraczek od Poldiego.

Zawieszenie: lift 4,5 cala, bez żadnej biedy typu podkładki czy metrowe wieszaki z tyłu
przód : sprężyny 4,5 cala
panhard regulowany, na górze normalna końcówka, na dole tuleja żółta, twarda, dorobiona przez Wagonnera
obnizęnia wahaczy I gen, by Robik , z fasolką
wahacze pancerne regulowane, przy budzie uniball'e by Robik, przy moście na dole tuleje metalowo gumowe MOOG/CLEVIT, na moście na górze miękki poliuretan z DEUTER'a.
tył : resory, w uszy wprasowane poliuretany czerwone z firmy ELASTAPOL , dołożone pióro, wyklepane przez kowala resory, spięte klamrami, regulowane wieszaki z kalamitkami od Wagonner World
amortyzatory 4 szt kupione nowe od Oscara, firmy RANCHO model 5000 w wersji HD
amorek skrętu tak samo firmy RANCHO, brak DW, prowadzi się zacnie.

Elektryka: nowy włącznik świateł od Evarii, podświetlenie działa wszystkiego, regulacja ściemniania działa, szyby chodzą wszystkie, regulacja lusterek chodzi, zamek centralny- siłowniki powyjmowane, otwiera się z kluczyka wszystkie drzwi. Brak alarmu. Wywalone z pół kilo niepotrzebnych kabli, obejść , zrobiony porządek. Wszystkie kontrolki i wskaźniki działają, ( ładowanie/temp/wskaźnik benzyny / ciśnienie oleju )

Auto jak widać dbane, doprowadzone do używalności, wsiadać lać, jeździć i naprawiać na bieżaco. Środek zadbany, skóry ładne, pachnące, podsuftika odnowiona. Zapraszam ludzi konkretnych, z gotówką, a nie oglądaczy, szanujmy swój czas. Do auta sterta faktur za części, wszystkie gwarancje, wolę kwot na fakturach nie liczyć.

Cena 25000zł do skromnej negocjacji. Tel 792-[zasłonięte]-362, z chęcią odpowiem na wszelkie pytania, pytać chętnie gdyż wszystkiego nie jestem w stanie opisać. Auto można obejrzeć w Łodzi lub w Tuszynie . Zapraszam na jazdę próbną. Auto dla pasjonata marki, przygotowane do lokalnej turystyki.

Więcej o aucie można poczytać na forum jeep.org pod linkiem:
http://www.jeep.org.pl/forum/thread-38180.html