Java w analizie konkretnych przykładów
- Proste operacje wejścia/wyjścia
- Tablice oraz iteracje
- Programowanie obiektowe i pliki tekstowe
Java to jeden z najważniejszych używanych obecnie obiektowych języków programowania. Do jego największych zalet należą łatwe przenoszenie programów między platformami i możliwość stosowania na urządzeniach przenośnych. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki, a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka i posiadać umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów. Podobnie zresztą powinien opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach C++ i Turbo Pascal - i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu.
Książka "Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami" to jedna z trzech części zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku Java. Będziesz mógł dokładnie prześledzić, jak wyglądają w tym języku operacje wejścia/wyjścia i instrukcje warunkowe. Dowiesz się, do czego potrzebne są iteracje oraz w jaki sposób używa się tablic. Zobaczysz, na czym polega programowanie obiektowe i jak działa ono w Javie. Poznasz także zastosowania plików tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z języka Java w najlepszy możliwy sposób - na prostych, konkretnych przykładach.
- Proste operacje wejścia/wyjścia
- Instrukcje warunkowe
- Iteracje
- Tablice - deklarowanie, dostęp do elementów, dwuwymiarowe
- Programowanie obiektowe
- Pliki tekstowe
Praktycznie opanuj podstawy języka Java.
Od autora (5)
Rozdział 1. Proste operacje wejścia-wyjścia (7)
- Operacje wejścia-wyjścia - informacje ogólne (7)
Rozdział 2. Podejmujemy decyzje w programie (19)
- Instrukcje warunkowe w języku Java (19)
Rozdział 3. Iteracje (31)
- Iteracje - informacje ogólne (31)
- Pętla for (32)
- Pętla do ... while (33)
- Pętla while (33)
Rozdział 4. Tablice (57)
- Deklarowanie tablic jednowymiarowych (57)
- Dostęp do elementów tablicy (58)
- Tablice dwuwymiarowe (62)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe (79)
- Programowanie obiektowe - informacje ogólne (79)
- Rekurencja (92)
Rozdział 6. Pliki tekstowe (97)
- Pliki tekstowe - informacje ogólne (97)