Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Java. Podstawy. Wydanie VIII, Cay S. Horstmann

24-01-2012, 5:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 74.70 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 2033763196
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 28   
Koniec: 16-01-2012 19:11:25
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

Java. Podstawy. Wydanie VIII

Java. Podstawy. Wydanie VIII

Wydawnictwo: Helion


Zacznij tworzyć niezależne od platformy aplikacje jeszcze dziś!

  • Jakie nowości kryją się w Java Standard Edition 6?
  • Jak rozpocząć przygodę z językiem Java?
  • Jak wykorzystać wielowątkowość?

Język programowania Java został stworzony i jest rozwijany przez firmę Sun Microsystems. Możliwość zastosowania go na różnych platformach została doceniona przez wielu programistów na świecie. Jednak nie jest to jedyna mocna strona Javy. Warto tu wskazać również jej silne ukierunkowanie na obiektowość, obsługę programowania rozproszonego, mechanizm automatycznego oczyszczania pamięci (ang. garbage collection). Dzięki swoim atutom, dobrej dokumentacji i licznych publikacjom Java jest dziś wiodącym rozwiązaniem na rynku języków programowania.

Książka "Java. Podstawy. Wydanie VIII" została zaktualizowana o wszystkie te elementy, które pojawiły się w wersji szóstej platformy Java Standard Edition. Tom pierwszy - "Podstawy" - zawiera wprowadzenie do języka programowania Java. Autorzy książki przedstawią tu założenia przyjęte przez firmę Sun przy tworzeniu tej platformy. Dowiesz się, jakie prawa rządzą programowaniem obiektowym oraz jak wykorzystać interfejsy i obsługę wyjątków. Dodatkowo będziesz mieć możliwość zapoznania się z elementami projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika. W ostatnim rozdziale autorzy omówią wielowątkowość oraz sposób zastosowania tego typu rozwiązań w codziennej pracy programisty języka Java.
  • Podstawy języka Java
  • - Programowanie obiektowe- Interfejsy- Sposób użycia klas proxy oraz klas wewnętrznych- Projektowanie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem biblioteki Swing- Obsługa wyjątków- Wykrywanie i rozwiązywanie problemów w kodzie - Wielowątkowość
Wykorzystaj siłę obiektów. Programowanie obiektowe w języku Java ma przyszłość!


Spis treści:

Podziękowania (13)

Wstęp (15)

Rozdział 1. Wstęp do Javy (21)
  • Java jako platforma programistyczna (21)
  • Słowa klucze białej księgi Javy (22)
    • Prosty (23)
    • Zorientowany obiektowo (23)
    • Sieciowy (24)
    • Niezawodny (24)
    • Bezpieczny (25)
    • Niezależny od architektury (26)
    • Przenośny (26)
    • Interpretowany (27)
    • Wysokowydajny (27)
    • Wielowątkowy (27)
    • Dynamiczny (28)
  • Aplety Javy i internet (28)
  • Krótka historia Javy (30)
  • Główne nieporozumienia dotyczące Javy (32)

Rozdział 2. Środowisko programistyczne Javy (37)
  • Instalacja oprogramowania Java Development Kit (38)
    • Pobieranie pakietu JDK (38)
    • Ustawianie ścieżki dostępu (40)
    • Instalacja bibliotek i dokumentacji (41)
    • Instalacja przykładowych programów (42)
    • Drzewo katalogów Javy (43)
  • Wybór środowiska programistycznego (44)
  • Używanie narzędzi wiersza poleceń (44)
    • Rozwiązywanie problemów (46)
  • Praca w zintegrowanym środowisku programistycznym (47)
    • Znajdowanie błędów kompilacji (50)
  • Uruchamianie aplikacji graficznej (51)
  • Tworzenie i uruchamianie apletów (53)

Rozdział 3. Podstawowe elementy języka Java (59)
  • Prosty program w Javie (60)
  • Komentarze (63)
  • Typy danych (64)
    • Typy całkowite (64)
    • Typy zmiennoprzecinkowe (65)
    • Typ char (66)
    • Typ boolean (68)
  • Zmienne (69)
    • Inicjacja zmiennych (70)
    • Stałe (70)
  • Operatory (71)
    • Operatory inkrementacji i dekrementacji (72)
    • Operatory relacyjne i logiczne (73)
    • Operatory bitowe (74)
    • Funkcje i stałe matematyczne (75)
    • Konwersja typów numerycznych (76)
    • Rzutowanie (77)
    • Nawiasy i priorytety operatorów (78)
    • Typ wyliczeniowy (79)
  • Łańcuchy (79)
    • Podłańcuchy (79)
    • Konkatenacja (80)
    • Łańcuchów nie można modyfikować (80)
    • Porównywanie łańcuchów (82)
    • Współrzędne kodowe znaków i jednostki kodowe (83)
    • API String (84)
    • Dokumentacja API w internecie (86)
    • Składanie łańcuchów (87)
  • Wejście i wyjście (90)
    • Odbieranie danych wejściowych (90)
    • Formatowanie danych wyjściowych (93)
    • Zapis do pliku i odczyt (97)
  • Przepływ sterowania (99)
    • Zasięg blokowy (99)
    • Instrukcje warunkowe (100)
    • Pętle (102)
    • Pętle o określonej liczbie powtórzeń (107)
    • Wybór wielokierunkowy - instrukcja switch (110)
    • Instrukcje przerywające przepływ sterowania (112)
  • Wielkie liczby (115)
  • Tablice (118)
    • Pętla typu for each (119)
    • Inicjowanie tablic i tworzenie tablic anonimowych (120)
    • Kopiowanie tablicy (120)
    • Parametry wiersza poleceń (122)
    • Sortowanie tablicy (123)
    • Tablice wielowymiarowe (127)
    • Tablice postrzępione (130)

Rozdział 4. Obiekty i klasy (133)
  • Wstęp do programowania zorientowanego obiektowo (134)
    • Klasy (134)
    • Obiekty (136)
    • Identyfikacja klas (136)
    • Relacje między klasami (137)
  • Używanie klas predefiniowanych (139)
    • Obiekty i zmienne obiektów (139)
    • Klasa GregorianCalendar (142)
    • Metody udostępniające i zmieniające wartość elementu (144)
  • Definiowanie własnych klas (150)
    • Klasa Employee (151)
    • Stosowanie kilku plików źródłowych (154)
    • Analiza klasy Employee (154)
    • Pierwsze kroki w tworzeniu konstruktorów (155)
    • Parametry jawne i niejawne (156)
    • Korzyści z hermetyzacji (157)
    • Przywileje klasowe (159)
    • Metody prywatne (160)
    • Stałe jako pola klasy (161)
  • Pola i metody statyczne (161)
    • Pola statyczne (161)
    • Stałe statyczne (162)
    • Metody statyczne (163)
    • Metody fabrykujące (164)
    • Metoda main (165)
  • Parametry metod (167)
  • Konstruowanie obiektów (173)
    • Przeciążanie (173)
    • Inicjacja pól wartościami domyślnymi (174)
    • Konstruktor domyślny (175)
    • Jawna inicjacja pól (175)
    • Nazywanie parametrów (176)
    • Wywoływanie innego konstruktora (177)
    • Bloki inicjujące (178)
    • Niszczenie obiektów i metoda finalize (182)
  • Pakiety (182)
    • Importowanie klas (183)
    • Importy statyczne (185)
    • Dodawanie klasy do pakietu (185)
    • Zasięg pakietów (188)
  • Ścieżka klas (190)
    • Ustawianie ścieżki klas (192)
  • Komentarze dokumentacyjne (193)
    • Wstawianie komentarzy (193)
    • Komentarze do klas (194)
    • Komentarze do metod (194)
    • Komentarze do pól (195)
    • Komentarze ogólne (195)
    • Komentarze do pakietów i ogólne (197)
    • Generowanie dokumentacji (197)
  • Porady dotyczące projektowania klas (198)

Rozdział 5. Dziedziczenie (201)
  • Klasy, nadklasy i podklasy (202)
    • Hierarchia dziedziczenia (208)
    • Polimorfizm (208)
    • Wiązanie dynamiczne (210)
    • Wyłączanie dziedziczenia - klasy i metody finalne (213)
    • Rzutowanie (214)
    • Klasy abstrakcyjne (216)
    • Dostęp chroniony (221)
  • Klasa bazowa Object (222)
    • Metoda equals (223)
    • Porównywanie a dziedziczenie (224)
    • Metoda hashCode (227)
    • Metoda toString (229)
  • Generyczne listy tablicowe (234)
    • Dostęp do elementów listy tablicowej (237)
    • Zgodność pomiędzy typowanymi a surowymi listami tablicowymi (241)
  • Osłony obiektów i autoboxing (242)
  • Metody ze zmienną liczbą parametrów (245)
  • Klasy wyliczeniowe (246)
  • Refleksja (248)
    • Klasa Class (249)
    • Podstawy przechwytywania wyjątków (251)
    • Zastosowanie refleksji w analizie funkcjonalności klasy (253)
    • Refleksja w analizie obiektów w czasie działania programu (258)
    • Zastosowanie refleksji w generycznym kodzie tablicowym (263)
    • Wskaźniki do metod (267)
  • Porady projektowe dotyczące dziedziczenia (270)

Rozdział 6. Interfejsy i klasy wewnętrzne (273)
  • Interfejsy (274)
    • Własności interfejsów (279)
    • Interfejsy a klasy abstrakcyjne (280)
  • Klonowanie obiektów (281)
  • Interfejsy a sprzężenie zwrotne (287)
  • Klasy wewnętrzne (290)
    • Dostęp do stanu obiektu w klasie wewnętrznej (292)
    • Specjalne reguły składniowe dotyczące klas wewnętrznych (295)
    • Czy klasy wewnętrzne są potrzebne i bezpieczne? (296)
    • Lokalne klasy wewnętrzne (298)
    • Dostęp do zmiennych finalnych z metod zewnętrznych (299)
    • Anonimowe klasy wewnętrzne (301)
    • Statyczne klasy wewnętrzne (304)
  • Klasy proxy (307)
    • Własności klas proxy (311)

Rozdział 7. Grafika (313)
  • Wprowadzenie do pakietu Swing (314)
  • Tworzenie ramki (317)
  • Pozycjonowanie ramki (320)
    • Własności ramek (322)
    • Określanie rozmiaru ramki (323)
  • Wyświetlanie informacji w komponencie (327)
  • Figury 2W (331)
  • Kolory (339)
  • Czcionki (343)
  • Wyświetlanie obrazów (351)

Rozdział 8. Obsługa zdarzeń (355)
  • Podstawy obsługi zdarzeń (355)
    • Przykład - obsługa kliknięcia przycisku (357)
    • Nabywanie biegłości w posługiwaniu się klasami wewnętrznymi (362)
    • Tworzenie słuchaczy zawierających jedno wywołanie metody (365)
    • Przykład - zmiana stylu (366)
    • Klasy adaptacyjne (370)
  • Akcje (374)
  • Zdarzenia generowane przez mysz (381)
  • Hierarchia zdarzeń w bibliotece AWT (388)
    • Zdarzenia semantyczne i niskiego poziomu (390)

Rozdział 9. Komponenty Swing interfejsu użytkownika (393)
  • Swing a wzorzec projektowy Model-View-Controller (394)
    • Wzorce projektowe (394)
    • Wzorzec Model-View-Controller (395)
    • Analiza MVC przycisków Swing (399)
  • Wprowadzenie do zarządzania rozkładem (400)
    • Rozkład brzegowy (403)
    • Rozkład siatkowy (405)
  • Wprowadzanie tekstu (409)
    • Pola tekstowe (409)
    • Etykiety komponentów (411)
    • Pola haseł (413)
    • Obszary tekstowe (413)
    • Panele przewijane (414)
  • Komponenty umożliwiające wybór opcji (417)
    • Pola wyboru (417)
    • Przełączniki (420)
    • Obramowanie (424)
    • Listy rozwijalne (428)
    • Suwaki (432)
  • Menu (438)
    • Tworzenie menu (439)
    • Ikony w elementach menu (441)
    • Pola wyboru i przełączniki jako elementy menu (442)
    • Menu podręczne (444)
    • Mnemoniki i akceleratory (445)
    • Aktywowanie i dezaktywowanie elementów menu (448)
    • Paski narzędzi (451)
    • Dymki (453)
  • Zaawansowane techniki zarządzania rozkładem (456)
    • Rozkład GridBagLayout (458)
    • Rozkład grupowy (468)
    • Nieużywanie żadnego zarządcy rozkładu (478)
    • Niestandardowi zarządcy rozkładu (479)
    • Kolejka dostępu (483)
  • Okna dialogowe (485)
    • Okna dialogowe opcji (485)
    • Tworzenie okien dialogowych (495)
    • Wymiana danych (500)
    • Okna dialogowe wyboru plików (506)
    • Okna dialogowe wyboru kolorów (517)

Rozdział 10. Przygotowywanie apletów i aplikacji do użytku (525)
  • Pliki JAR (526)
    • Manifest (526)
    • Wykonywalne pliki JAR (528)
    • Zasoby (529)
    • Pieczętowanie pakietów (532)
  • Java Web Start (533)
    • Sandbox (537)
    • Podpisywanie kodu (538)
    • API JNLP (539)
  • Aplety (548)
    • Prosty aplet (549)
    • Znacznik applet i jego atrybuty (553)
    • Znacznik object (557)
    • Parametry przekazujące informacje do apletów (557)
    • Dostęp do obrazów i plików audio (562)
    • Środowisko działania apletu (563)
  • Zapisywanie preferencji użytkownika (572)
    • Mapy własności (572)
    • API Preferences (577)

Rozdział 11. Wyjątki, dzienniki, asercje i debugowanie (585)
  • Obsługa błędów (586)
    • Klasyfikacja wyjątków (587)
    • Deklarowanie wyjątków kontrolowanych (589)
    • Zgłaszanie wyjątków (591)
    • Tworzenie klas wyjątków (593)
  • Przechwytywanie wyjątków (594)
    • Przechwytywanie wielu typów wyjątków (596)
    • Powtórne generowanie wyjątków i budowanie łańcuchów wyjątków (596)
    • Klauzula finally (597)
    • Analiza danych ze śledzenia stosu (601)
  • Wskazówki dotyczące stosowania wyjątków (604)
  • Asercje (607)
    • Włączanie i wyłączanie asercji (608)
    • Zastosowanie asercji w sprawdzaniu parametrów (608)
    • Zastosowanie asercji w dokumentacji założeń (610)
  • Dzienniki (611)
    • Podstawy zapisu do dziennika (611)
    • Zaawansowane techniki zapisu do dziennika (612)
    • Zmiana konfiguracji menedżera dzienników (614)
    • Lokalizacja (615)
    • Obiekty typu Handler (616)
    • Filtry (620)
    • Formatery (620)
    • Przepis na dziennik (620)
  • Wskazówki dotyczące debugowania (629)
    • Używanie okna konsoli (635)
    • Śledzenie zdarzeń AWT (636)
    • Zaprzęganie robota AWT do pracy (640)
  • Praca z debugerem (645)

Rozdział 12. Programowanie uogólnione (649)
  • Dlaczego programowanie uogólnione (650)
    • Dla kogo programowanie uogólnione (651)
  • Definicja prostej klasy uogólnionej (652)
  • Metody uogólnione (654)
  • Ograniczenia zmiennych typowych (655)
  • Kod uogólniony a maszyna wirtualna (657)
    • Translacja wyrażeń generycznych (659)
    • Translacja metod uogólnionych (660)
    • Używanie starego kodu (662)
  • Ograniczenia i braki (663)
    • Nie można podawać typów prostych jako parametrów typowych (663)
    • Sprawdzanie typów w czasie działania programu jest możliwe tylko dla typów surowych (663)
    • Obiektów klasy uogólnionej nie można generować ani przechwytywać (664)
    • Nie można tworzyć tablic typów uogólnionych (665)
    • Nie wolno tworzyć egzemplarzy zmiennych typowych (665)
    • Zmiennych typowych nie można używać w statycznych kontekstach klas uogólnionych (667)
    • Uważaj na konflikty, które mogą powstać po wymazaniu typów (667)
  • Zasady dziedziczenia dla typów uogólnionych (668)
  • Typy wieloznaczne (671)
    • Ograniczenia nadtypów typów wieloznacznych (672)
    • Typy wieloznaczne bez ograniczeń (674)
    • Chwytanie typu wieloznacznego (675)
  • Refleksja a typy uogólnione (679)
    • Zastosowanie parametrów Class do dopasowywania typów (680)
    • Informacje o typach generycznych w maszynie wirtualnej (680)

Rozdział 13. Kolekcje (687)
  • Interfejsy kolekcyjne (687)
    • Oddzielenie warstwy interfejsów od warstwy klas konkretnych (688)
    • Interfejsy Collection i Iterator (690)
  • Konkretne klasy kolekcyjne (696)
    • Listy powiązane (696)
    • Listy tablicowe (706)
    • Zbiór HashSet (706)
    • Zbiór TreeSet (710)
    • Porównywanie obiektów (711)
    • Kolejki Queue i Deque (717)
    • Kolejki priorytetowe (718)
    • Mapy (719)
    • Specjalne klasy Set i Map (724)
  • Architektura kolekcji (729)
    • Widoki i obiekty opakowujące (733)
    • Operacje zbiorcze (739)
    • Konwersja pomiędzy kolekcjami a tablicami (740)
  • Algorytmy (741)
    • Sortowanie i tasowanie (742)
    • Wyszukiwanie binarne (745)
    • Proste algorytmy (746)
    • Pisanie własnych algorytmów (748)
  • Stare kolekcje (749)
    • Klasa Hashtable (749)
    • Wyliczenia (750)
    • Mapy własności (751)
    • Stosy (751)
    • Zbiory bitów (752)

Rozdział 14. Wielowątkowość (757)
  • Czym są wątki (758)
    • Wykonywanie zadań w osobnych wątkach (763)
  • Przerywanie wątków (769)
  • Stany wątków (771)
    • Wątki NEW (772)
    • Wątki RUNNABLE (772)
    • Wątki BLOCKED i WAITING (773)
    • Zamykanie wątków (773)
  • Własności wątków (775)
    • Priorytety wątków (775)
    • Wątki demony (776)
    • Procedury obsługi nieprzechwyconych wyjątków (777)
  • Synchronizacja (778)
    • Przykład sytuacji powodującej wyścig (778)
    • Wyścigi (783)
    • Obiekty klasy Lock (784)
    • Warunki (787)
    • Słowo kluczowe synchronized (792)
    • Bloki synchronizowane (796)
    • Monitor (797)
    • Pola ulotne (798)
    • Zakleszczenia (800)
    • Testowanie blokad i odmierzanie czasu (803)
    • Blokady odczytu-zapisu (804)
    • Dlaczego metody stop i suspend są odradzane (805)
  • Kolejki blokujące (808)
  • Kolekcje bezpieczne wątkowo (815)
    • Szybkie mapy, zbiory i kolejki (815)
    • Tablice kopiowane przy zapisie (817)
    • Starsze kolekcje bezpieczne wątkowo (817)
  • Interfejsy Callable i Future (819)
  • Klasa Executors (823)
    • Pule wątków (824)
    • Planowanie wykonywania (828)
    • Kontrolowanie grup zadań (829)
  • Synchronizatory (830)
    • Semafory (830)
    • Klasa CountDownLatch (831)
    • Bariery (832)
    • Klasa Exchanger (833)
    • Kolejki synchroniczne (833)
    • Przykład - wstrzymywanie i ponowne uruchamianie animacji (833)
  • Wątki a biblioteka Swing (839)
    • Uruchamianie czasochłonnych zadań (840)
    • Klasa SwingWorker (845)
    • Zasada jednego wątku (851)

Dodatek A: Słowa kluczowe Javy (853)

Skorowidz (855)

Java. Podstawy. Wydanie VIII

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje