|
"PODRĘCZNIK TRENERA. PRAKTYKA PROWADZENIA SZKOLEŃ", S.JARMUŻ, T.WITKOWSKI ; MODERATOR, TARNÓW 2004; seria : "BIBLIOTEKA MODERATORA" ; stan : minus bdb; przesyłka polecona : 8,00 zł.
SPIS TREŚCI :
WSTĘP 11
Rozdział I ZAWÓD - TRENER 15 Predyspozycje psychologiczne do pracy trenera 26 Stabilne cechy osobowościowe 26 Przyszłość 34
Rozdział II SZKOLENIE A TRENING 37
Rozdział III PRZYGOTOWANIE SZKOLEŃ 51 Nawiązywanie współpracy 53 Prowadzenie rozmów z klientami 56 Badanie potrzeb szkoleniowych 60 Prezentacja 67 Przygotowanie programu 70 Podstawowe pytania dotyczące szkolenia 71 Przygotowanie poszczególnych modułów 74 Pomoce i sala szkoleniowa 78
Rozdział IV TRENER W AKCJI 83 Rozpoczęcie szkolenia 85 Badanie nastawienia i poziomu motywacji 89 Identyfikacja problemów szkoleniowych 92 Metody aktywizowania grupy 94 Zadawanie pytań 94 Organizowanie pracy w zespołach 99 Prowokowanie dysksji 102 Zarządzanie konfliktem 105 Myślenie twórcze, zadania i zagadki 108 Zespół trenerów 110 Zakończenie szkolenia 114 Mity w pracy trenera 116
Rozdział V WARSZTAT TRENERA - METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ 121 Lodołamacze 123 Ćwiczenia 126 Zadania egzystencjalne 127 Testy psychologiczne 128 Wykład 131 Cel wykładu w ramach szkoleń i treningów 131 Przygotowanie wykładu 132 Prezentacja wykładu 132 Odgrywanie ról 135 Procedury bezpieczne 137 Procedury publiczne 140 Dyskusja 145 Analiza przypadku (case study) 152 Informacje ogólne 152 Istota i konstrukcja analizy przypadku 153 Gry 156 Symulacja 160
Rozdział VI SYTUACJE TRUDNE W PRACY TRENERA 165 Ogólne dyrektywy w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami 169 Sytuacje wynikające z błędów w przygotowaniu lid 173 Sytuacje wynikające z czynników niezależnych od trenera 177 Sytuacje powstające w trakcie prowadzenia warsztatu 188 Sytuacje prowokowane przez trudnych uczestników 192 Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach 204 Metody podstawowe 204 Metody uzupełniające 212 Odpieranie zastrzeżeń uczestników 214 Specyfika polskich szkoleń 221
Rozdział VII JĘZYK TRENERA 225 Chwasty językowe 227 Słowa obcojęzyczne 229 Metamodel języka 231 Retoryka w pracy trenera 237
Rozdział VIII PO SZKOLENIU... 245 Coaching i mentaring 247 Badanie efektywności szkoleń 254
Rozdział IX TRENER SAM Z SOBĄ 263 Indywidualny styl trenera 268 Wypalenie zawodowe 273 Etyczne problemy w pracy trenera 278
ZAKOŃCZENIE 285
DODATEK 287 LITERATURA 293 INDEKS 297 |
|
|