JAPON
OLOWEK MECHANICZNY
1930
Ciekawy, metalowy olowek mechaniczny produkcji japonskiej.
Brak danych na temat konkretnego producenta.
Olowek wykonany z chromowanego metalu z ciekawym wzorem ioryginalnym, zdejmowanym klipsem.
Mechanizm sprawny. W celu wysuniecia lub wsuniecia wkladu nalezy pokrecic zabkowanym koleczkiem na szczycie korpusu.
Wymiary:
dlugosc: 114mm
Powierzchnia gladka i blyszczaca, brak jakichkolwiek wgniecen.
Jedynie w niektorych miejscach ciemniejsze plamki (wytarcie chromowania)
________________________________________________
Wszystkie sprzedawane piora restauruje samodzielnie, a tym hobby jak i kolekcjonowaniem niektorych marek zajmuje sie od 2009 roku.
Kazde pioro jest demontowane i czyszczone (elementy zewnetrzne jak i wewnetrzne), nigdy nie zostawiam brudnej metalowej blaszki wewnatrz korpusu, sama dzwigienka jest takze demontowana i czyszczona. Dotyczy to takze innych systemow napelniania gdzie kazdy element przechodzi inspekcje i w miare mozliwosci renowacje lub jest zastepowany sprawnym zamiennikiem.
Nigdy nie montuje np: amerykanskich stalowek w piorach niemeckich czy francuskich i odwrotnie.
Kazde piorko jest czyszczone w delikatny sposob bez godzinnych kapieli w wodzie czy amoniaku. Do czyszczenia uzywam tylko roztworu plynu Amodex (przeznaczony do czyszczenia pozostalosci tuszu).
Gumowe pojemniczki na tusz montuje za pomoca shellac-a i tylko shellac-a.
Nie kleje korpusu z sekcja stalowki o ile nie ma takiej koniecznosci - jesli jest nie robie tego shellac-kiem a specjalnych cementem, ktory daje mozliwosc ponownego serwisowania czego nie gwarantuje shellac klejacy duzo silniej.
Piora poleruje z rozsadkiem - nie jest bowiem moim celem przywracanie im 100% wolnej od zarysowan powierzchni kosztem usuniecia czesci powierzchni.
Piora do wysylki sa pakowane w folie perforowana i sztywne pudelko (plastikowe lub kartonowe).
JEDEN KOSZT WYSYLKI (wg cennika poczty polskiej + 50gr koperta perforowana) BEZ WZGLEDU NA ILOSC ZAKUPIONYCH PIOR