Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jankowski - Pedagogika kultury Studia i koncepcja

28-07-2014, 23:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 4436822041
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 28-07-2014 22:40:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Dzierżymir Jankowski

Pedagogika kultury Studia i koncepcja


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2010, wydanie II
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
288





Nasza cena: 31,00 PLN

OPIS:

Książka włącza się w naukowe poszukiwania wiedzy o edukacji kulturalnej. Autor koncentruje się na edukacji kulturalnej rozumianej jako wychowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej i wspomaganie wielostronnego rozwoju osobowego człowieka w toku rozwijanej przez niego całożyciowej aktywności kulturalnej.

W 11 rozdziałach publikacji poruszono następujące główne tematy: pojęcie edukacji kulturalnej, aktywność i działalność kulturalna, klaryfikacja wartości w drodze uczestnictwa kulturalnego, upowszechnianie kultury i animacja kulturalna, czas wolny a kultura, permanentna edukacja kulturalna, autoedukacja jako warunek podmiotowego uczestnictwa kulturalnego jednostki, człowiek dorosły jako współkreator swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, ewolucja i przydatność domu kultury. Książka jest zaopatrzona w liczne przypisy bibliograficzne.

Odbiorcami książki są nauczyciele akademiccy zajmujący się pedagogiką ogólną, pedagogiką społeczną, socjologią edukacji, socjologią kultury, studenci studiów pedagogicznych, pedagogiczno-artystycznych i kulturoznawczych, pracownicy instytucji upowszechniania kultury i animacji kulturalnej (muzeów, bibliotek, domów kultury, stowarzyszeń społeczno-kulturalnych, samorządów lokalnych), a także nauczyciele szkół artystycznych różnych stopni oraz dziennikarze działów kultury redakcji gazet, radia i telewizji.

SPIS TREŚCI:


Wprowadzenie Pedagogika kultury wiedzą o edukacji kulturalnej

Rozdział I
Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian

Geneza zjawiska
Koncepcje i praktyka
Konieczność nowego spojrzenia na edukację kulturalną
Orientacja ku wartościom

Rozdział II
Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia

Pojęcie uczestnictwa w kulturze i aktywności kulturalnej
Typologia uczestnictwa w kulturze/aktywności kulturalnej
Modele aktywności kulturalnej preferowane i pożądane

Rozdział III
Działalność kulturalna w trudnym dziele klaryfikacji systemu wartości

Wstęp
Wartości i działalność
Sztuka i aktywność artystyczna wartością czy środkiem edukacji?
Sens rozpoznania paradygmatów działalności kulturalnej

Rozdział IV
Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury

Upowszechnianie anachronizmem w czasie ponowoczesnym?
Trzy nurty w upowszechnianiu kultury
Istota procesu upowszechniania kultury w dobie współczesnej

Rozdział V
Animacja kulturalna i animator kultury w dziele
aktywizacji jednostki i środowiska

Animacja a upowszechnianie
Dwa pytania o rozumienie praktyki animacji kulturalnej
Animator kultury – edukatorem?
Przemiana społecznej roli animatora
Autoedukacja koniecznością i szansą

Rozdział VI
Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu
edukacji kulturalnej

Rozdział VII
Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej

Czas wolny a edukacja kulturalna
Źródła osłabienia pedagogicznego rozpoznawania czasu wolnego
Kontrowersyjność i złożoność współczesnej problematyki czasu wolnego
Zadania nowej pedagogiki czasu wolnego i edukacji kulturalnej

Rozdział VIII
Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji

Główne obszary edukacji
Wielość dróg edukacji: możliwość – szansa – konieczność!

Rozdział IX
Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka

Autoedukacja i jej konteksty
Pełny indywidualny rozwój, czyli jaki?

Rozdział X
Człowiek dorosły współkreatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego

Środowisko edukacyjne osoby dorosłej
Złożoność środowiska edukacyjnego człowieka dorosłego
Potrzeba podmiotowego podejścia
Środowisko kulturalne człowieka dorosłego jako istotna
płaszczyzna jego rozwoju osobowego i jakości życia

Rozdział XI
Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność

Charakterystyka ogólna
Geneza domów kultury w Polsce
Rozwój domów kultury i ich współczesne odmiany
Definicje, wzorce i działalność
Perspektywy

Bibliografia


W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Jankowski - Pedagogika kultury Studia i koncepcja