ISBN
|
83-[zasłonięte]-0312-9
|
Liczba stron
|
207
|
Oprawa
|
miękka
|
Rok wydania
|
WKiŁ 1982
|
Stan książki
|
+dst
|
Wprowadzenie
2 Tworzywa sztuczne — partner trybologiczny
w budowie samochodów
2.1. Ogólne wiadomości o tworzywach sztucznych . .
Cechy użytkowe tworzyw sztucznych decydujące o ich
przydatności w budowie samochodów...................................................
- .?;. Starzenie i zużywanie tworzyw sztucznych w samo
chodach ..............................................................................................
3 Tarcie tworzyw sztucznych o metal
3.1. Ogólne wiadomości o tarciu ciał stałych" ....
3.2. Ogólne uwagi o tarciu tworzyw sztucznych o metal
3.3. Cechy szczególne tarcia tworzyw sztucznych o metal
3.3.1. Czynniki wpływające na specyfikę tarcia ....
3.3.2. Wpływ powierzchni rzeczywistego styku na tarcie .
3.3.3. Wpływ prędkości względnej na tarcie . . . .
3.3.4. Problemy termiczne- tarcia........................................................................
3.3.5. Powierzchnia tarcia i warstwa wierzchnia . .
3.3.6. Wpływ struktury i obcych wtrąceń na tarcie .
3.3.7. Wpływ napełniaczy i dodatków na właściwości tarciowe
3.4. Uwagi o tarciu tworzyw sztucznych ze smarowaniem
4 Procesy zużywania par trących
4.1. Definicja i istota procesu zużywania . ~ .
4.1.1. Rodzaje zużycia klasycznych par metalowych .
4.1.2. Uwagi o elementarnych procesach dekohezji . . .
4.2. Zużywanie tworzyw sztucznych..............................................................
4.2.1. Charakterystyczne warunki zużywania......................................................
4.2.2.' Klasyfikacja rodzajów zużywania................................................................
4.3. Zużywanie tworzyw sztucznych stosowanych w węzłach
tarcia samochodów . . . ... .
4.3.1. Ogólne wiadomości o warunkach zużywania . . .
4.3.2. Zużywanie łożysk ślizgowych i kół zębatych .
4.3.3.| Zużywanie par ciernych hamulców i sprzęgieł . . .
v Zasady kształtowania trwałych elementów samochodów pracujących z tarciem
5.1. Wprowadzenie'................................................................................... .
5.2. Wpływ polimerów, napełniaczy i dodatków na optyma
lizowanie cech trybologicznych tworzyw sztucznych .
5.3. Kształtowanie elementów ślizgowych...................................................
5.4. Kształtowanie właściwości eksploatacyjnych tworzyw
ciernych, hamulcowych i sprzęgłowych . . .
O Ocena właściwości tarciowo-zużyciowych tworzyw sztucznych przeznaczonych na części samochodowe
6.1. System badań trybologicznych tworzyw sztucznych .
6.2. Laboratoryjne eliminujące badania trybologiczne .
6.3. Stanowiskowe badania tworzyw ciernych oraz kon
trolne badania trakcyjne