Fabularyzowana Kolekcjonerska Gra Karciana "Jakub Wędrowycz" jest oparta o motywy z bestsellerowych opowiadań Andrzeja Pilipiuka wydanych nakładem Fabryki Słów. Do gry niezbędna jest kostka sześciościenna! Zestaw Startowy wystarczy do gry jednoosobowej. Przy grze wieloosobowej, każdy z graczy powinien posiadać minimum jeden Zestaw Startowy. Starter zawiera: 1 kartę Herosa, 6 kart Wrogów, 6 kart Miejsc oraz 47 innych kart). Dostępna jest do pobrania
pełna instrukcja do gry.
W sprzedaży dostępne są również specjalne Zestawy Startowe - Czteropaki, Zestawy Dodatkowe 9 i 20. Podstawowe informacje o Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Grze Karcianej "Jakub Wędrowycz".
Autor gry: Artur "ARTUT" Machlowski
Autor ilustracji: Andrzej Łaski
Autor opracowania graficznego: Michał "eXscythe" Kmieć
Wydawca: VALKIRIA.NET (http://www.valkiria.net)
Licencja: Wydawnictwo Fabryka Słów (http://www.fabrykaslow.com.pl)
Premiera: czerwiec 2011
Fabularyzowana Kolekcjonerska Gra Karciana "Jakub Wędrowycz" jest oparta o motywy z bestsellerowych opowiadań Andrzeja Pilipiuka wydanych nakładem Fabryki Słów.
Dzięki oryginalnym zasadom możliwa jest rozgrywka jednoosobowa. Oczywiście najwięcej radości można czerpać przy zabawie wieloosobowej (dwóch, trzech, czterech lub więcej graczy). Mechanika jest bardzo łatwa i intuicyjna, dzięki czemu osoby, które dotychczas nie miały styczności z grami karcianymi z pewnością szybko zrozumieją i polubią tę formę rozrywki.
Każdy z uczestników wciela się w postać Jakuba Wędrowycza, który odwiedza kolejne Miejsca spotykając tam różnorodnych Wrogów. Dysponując odpowiednimi Gratami, czyli wszelkiej maści przedmiotami i rodzajami broni, wykonuje kolejne Misje ułatwiając sobie zadanie zagrywając specjalne Efekty. Oczywiście gracze mogą wspierać się lub przeszkadzać sobie wzajemnie w osiągnięciu głównego celu, czyli uzyskania jak największej Sławy. Zasady gry i opisy kart pozwalają i pomagają jednocześnie w fabularyzowaniu rozgrywki. Dzięki temu każdy z uczestników może snuć ciekawą i zabawną historię.
Karty do gry pakowane są po 60 egzemplarzy w Zestawy Startowe. Każdy starter zawiera odpowiednio karty: Herosa, Miejsc, Wrogów, Fuch, Gratów i Efektów. Paczki skonstruowane są w ten sposób, by posiadając jeden zestaw, można było nim zagrać i dobrze się bawić. Ze względu na różnorodność kart, niezmiernie rzadko można natrafić na taki sam zestaw. To prawdziwa gratka dla kolekcjonerów i miłośników strategicznego myślenia. Pozwala na konstruowanie niepowtarzalnych talii i różnorodność partii gry.
W rozgrywce używana jest kość sześciościenna (znana z popularnych gier planszowych takich jak np. "Chińczyk" czy "Monopoly"). Wnosi to dodatkowy element losowości i zwiększa emocje przy zabawie.
Każda z kart jest oznaczona wartością znaną ze standardowych gier karcianych takich jak "Wojna" czy "Poker". Im wartość jest wyższa, tym konkretna karta nią oznaczona, jest rzadziej spotykana i ma większe znaczenie w grze. Jest to jednoznaczne z jej wartością kolekcjonerską. Tym samym As Pik jest najtrudniej dostępną kartą i najmocniejszą w grze, a 2 Trefl to najczęściej spotykana karta posiadająca najmniejszy wpływ w grze (różnych wzorów posiadających niskie wartości jest odpowiednio więcej).
Dodatkową gratką dla kolekcjonerów będzie możliwość zebrania wszystkich wzorów kart ze wszystkimi wartościami karcianymi, co pozwoli na grę w popularną "Wojnę", "Pokera" czy postawienie "Pasjansa".
Ciekawostką uatrakcyjniającą rozgrywkę w "Jakuba Wędrowycza" jest także to, że pokerowe grupy kart ("pary", "trójki", "fule", "strity" itp.) mają specjalne znaczenie w zabawie.
Karty opracowane są w ten sposób, że można ich będzie używać w grach z innymi, oficjalnymi i nieoficjalnymi zasadami.