Spis treści:
Francis Fergusson, „Hamlet, królewicz duński” - analogia działania
George Wilson Knight, Muzyka „Otella”
Wiktor Szkłowski, Jak jest zrobiony „Don Kichote”
Damaso Alonso, Potworność i piękność w „Polifemie” Gongory
William Empson, „Ogród” Marvella. Doskonała prostota osiągnięta przez rozwiązywanie sprzeczności
Gustave Rudler, Eksplikacja bajki La Fontaine’a „Kot, Łaska i Królik”
Leo Spitzer, Recit de Theramene
Jurij Tynianow, Oda jako gatunek oratorski
Ronald S. Crane, O pojęciu fabuły i o fabule „Toma Jonesa”
Wilhelm Dibelius, Laurence Sterne
Wolfgang Kayser, O wartościowaniu poezji na przykładzie „Lenory”
Maud Bodkin, Studium o „Sędziwym Marynarzu” i archetypie odrodzenia się
Emil Steiger, „Faust I” Goethego
Kenneth Burke, Działanie symboliczne w poemacie Keatsa
Jean Prevost, „Czerwone i czarne”
Dmitrij Błagoj, „Jeździec miedziany”
Maria Bonaparte, Psychoanalityczna interpretacja opowiadania „Berenice” Edgara Allana Poe
Borys Eichenbaum, Jak jest zrobiony „Płaszcz” Gogola
Wiktor Winogradow, Powieść Dostojewskiego „Biedni ludzie” na tle ewolucji literackiej lat czterdziestych
Roman Jakobson i Claude Levi-Strauss, „Koty” Baudelaire’a
Albert Thibaidet, „Pani Bovary”
Victor Klemperer, Komentarz do „Południa Fauna”
Fritz Martini, „Tak rzecze Zaratustra”
Piotr Palijewski, „Hadżi-Murat” Lwa Tołstoja
Arnold Kettle, „Nostromo” Conrada
Georges Poulet, Czas Prousta
Edmund Wilson James Joyce
Wilhelm Emrich, Świat jako sąd: „Proces” Kafki
Gyorgy Lukacs, Tragedia sztuki nowoczesnej
Jean-Paul Sartre, Komentarz do „Obcego” Camusa
Helen Gardner, „Cztery kwartety”. Komentarz
Robert Penn Warren, William Faulkner
Jean-Pierre Richard, Rene Char
Indeks osób
|