Opis: Lektura książki […] dostarcza emocji przy studiowaniu literatury naukowej rzadko doznawanych: zaskakuje odbiorcę, zawłaszcza go, zmusza do zrewidowania (często przyjętych nieświadomie) schematów myślowych, czyni pasjonującym opis zmagań „wołającego na puszczy” z powszechnymi nawykami postrzegania edukacji jako tresury szkolnej, jakże często – wbrew deklarowanym przez reformatorów ideom demokracji – służącej interesom nowej inżynierii dusz. […] Z dramatycznie skomponowanego materiału wyłania się obraz walki o społeczną tożsamość; choć bowiem bezpośrednio rzecz dotyczy przeszło dwudziestoletnich zmagań wszystkich zainteresowanych (dzieci, nauczycieli, rodziców) z różnorakimi ministerialnymi wariantami reformy szkolnej, zgromadzony w pracy zbiór esejów, felietonów, rozpraw, wywiadów, recenzji ujawnia pośrednio kondycję mentalną narodu przechodzącego z bólem proces dojrzewania do wolności. W oparciu o przedstawioną analizę stanu naszego szkolnictwa postawić można diagnozę stanu świadomości nas samych jako społeczeństwa. Fragment z recenzji prof. Ewy Łubieniewskiej
|
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ |
|
- Autorzy: Kłakówna Zofia Agnieszka
- Podtytuł: Subiektywna kronika wypadków przy reformowaniu szkoły (1[zasłonięte]989-20)
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20302
- Wydanie: 1
- Rok wydania: 2014
- Objętość: 356
- Format: 15.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Ciężar: 0.52
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]42235
- Miejscowość: Kraków
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]42235
- PKWiU: 58.11
|