Rozdział I. Usługi gastronomiczne w Polsce ... 9
1. Struktura placówek gastronomicznych i przychody z działalności gastronomicznej ... 9
2. Korzystanie z usług gastronomicznych oraz czynniki wpływające na wybór przez konsumentów placówek usług gastronomicznych ... 16
Rozdział II. Uwarunkowania rozwoju ochrony konsumentów i regulacje prawne obowiązujące w tym zakresie na rynku usług gastronomicznych w Polsce ... 35
1. Rozwój ochrony konsumentów i katalog praw przysługujących konsumentom na rynku usług gastronomicznych ... 35
2. Akty prawne dotyczące ochrony konsumentów na rynku usług gastronomicznych ... 43
2.1. Analiza wybranych regulacji prawnych związanych w szczególności z ochroną interesów ekonomicznych konsumentów usług gastronomicznych ... 44
2.2. Wymagania wobec usług gastronomicznych w świetle prawa żywnościowego ... 60
3. Organizacje chroniące konsumentów na rynku usług gastronomicznych ... 81
4. Odpowiedzialność przedsiębiorcy za świadczenie usług gastronomicznych – wybrane aspekty ... 91
Rozdział III. Postrzeganie jakości usług gastronomicznych w kontekście ochrony konsumentów ... 96
1. Jakość usług – pojęcia, uwarunkowania i modele ... 96
2. Jakość usług gastronomicznych ... 106
3. Wyniki działań kontrolnych na rynku usług gastronomicznych ... 123
4. Poziom ochrony konsumentów na rynku usług gastronomicznych w opinii respondentów ... 126
Podsumowanie ... 137
Bibliografia ... 141
Aneks ... 151