WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
OCENA SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ Justyna Maciąg Stan książki: NOWA Wydawnictwo: AWF Katowice Stron: 244 Okładka: miękka Format: A5 Spis treści: WSTĘP.............................................................................................. 7 ROZDZIAŁ I GENEZA I EWOLUCJA MODELI ZAPEWNIENIA JAKOŚCI W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM........................................................ 11 1. Szkoła wyższa wobec wyzwań XXI wieku - geneza idei jakości.......... 12 2. Wielowymiarowość pojęcia jakości w szkole wyższej.......................... 22 3. Systemy zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym..... 30 4. Międzynarodowe inicjatywy i koncepcje w zakresie zewnętrznego modelu zapewnienia jakości w szkolnictwie wyższym.......................... 32 5. Proces Boloński...................................................................................... 33 5.1. Rozwiązania legislacyjne i instytucjonalne .................................... 34 5.2. Narzędzia realizacji Procesu Bolońskiego...................................... 40 6. System zapewnienia jakości kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym................................................................................................. 48 6.1. Geneza problemów jakościowych w sektorze szkolnictwa wyższego w Polsce ........................................................................ 48 6.2. Inicjatywy i przedsięwzięcia w zakresie zapewnienia jakości kształcenia....................................................................................... 56 ROZDZIAŁ II WEWNĘTRZNY SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA - PRZEZ ZAPEWNIENIE DO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ................................................ 61 1. Zapewnienie a zarządzanie jakością w szkole wyższej.......................... 61 2. Model systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej....... 64 3. Model systemu zarządzania jakością w szkole wyższej.......................... 70 3.1. Zarządzanie jakością usług edukacyjnych w szkołach wyższych... 71 3.2. Szanse i bariery w stosowaniu koncepcji TQM w szkole wyższej. 77 ROZDZIAŁ III SPRAWNOŚĆ JAKO KRYTERIUM OCENY SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ.......................................................................................... 83 1. Teoretyczne przesłanki oceny sprawności systemu zapewnienia jakości w szkole wyższej........................................................................ 83 1.1. Prakseologiczna koncepcja sprawności.......................................... 84 1.2. Sprawność w naukach pedagogicznych.......................................... 86 1.3. Sprawność w naukach o organizacji i zarządzaniu......................... 88 1.3.1. Celowościowa i systemowa interpretacja pojęcia sprawności............................................................................ 88 1.3.2. Procesowe definiowanie sprawności.................................... 93 1.4. Kryteria oceny sprawności systemu zapewnienia jakości kształcenia....................................................................................... 97 2. Pomiar wewnątrzszkolnej sprawności systemu zapewnienia jakości..... 101 2.1. Pomiar skuteczności systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej................................................................................ 101 2.2. Pomiar efektywności systemu zapewnienia jakości kształcenia..... 108 2.2.1. Koszty jakości jako miernik efektywności kosztowej.......... 111 2.2.2. Mierniki efektywności technicznej systemu zapewnienia jakości kształcenia................................................................ 119 3. Pomiar funkcjonalnej (zewnętrznej) sprawności systemu zapewnienia jakości..................................................................................................... 126 ROZDZIAŁ IV OCENA SPRAWNOŚCI SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ - MODELE, METODY I TECHNIKI OCENY....................................................................... 135 1. Modele oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej................................................................................................... 136 1.1. Model oceny Państwowej Komisji Akredytacyjnej........................ 137 1.2. Model oceny komisji środowiskowych.......................................... 140 1.3. Model oceny zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2008 ....... 142 1.4. Model oceny zgodny z wymaganiami Modelu Doskonałości Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management EFQM)................................ 146 2. Metody i techniki oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej.................................... .................................................... 159 2.1. Metody oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia hirudina...... 159 2.1.1. Przegląd kierownictwa......................................................... 159 2.1.2. Audity jakości....................................................................... 161 2.1.3. Ewaluacja............................................................................. 163 2.1.4. Akredytacja........................................................................... 165 2.1.5. Certyfikacja........................................................................... 167 2.2. Techniki oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym.................................................................... 172 2.2.1. Benchmarking....................................................................... 172 2.2.2. Samoocena............................................................................ 175 2.2.3. Ocena procesów.............................. ...................................... 184 2.2.4. Badania ankietowe................................................................ 193 3. Model oceny sprawności systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej........................................................................................ 200 ZAKOŃCZENIE............................................................................... 204 BIBLIOGRAFIA............................................................................... 207 SPIS TABEL..................................................................................... 228 SPIS RYSUNKÓW........................................................................... 229 SPIS ZAŁĄCZNIKÓW..................................................................... 230 CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!! ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|