Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JAKOŚĆ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ Andrzej Rudnicki

28-02-2012, 15:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 60 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2069039688
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 15   
Koniec: 30-01-2012 19:30:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    7,50 zł

    • List polecony priorytetowy                      9 zł




                    OPIS - PEŁEN SPIS TREŚCI, ZDJĘCIA. WYSYŁKA ZA POMOCĄ PP.


      KLIKNIJ ŻEBY PRZEJŚĆ OD RAZU DO SPISU TREŚCI



                    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

                    PRZEDMOWA
      Wyrazem rosnącego zainteresowania ocenąjakości funkcjonowania miejskiej komunikacji zbiorowej są podejmowane liczne programy badawczo-wdrożeniowe oraz obszerna bibliografia problemu. Podejmowane wysiłki uświadamiają jednak, że problem jest jeszcze dość daleki od w pełni satysfakcjonującego rozwiązania. Dostępne badania zagraniczne - głównie zachodnie - ujmują jednakże w znacznym stopniu odmienną od polskiej specyfikę, szczególnie w zakresie poziomu zamożności społeczeństwa oraz roli transportu zbiorowego w miastach. Wcześniejsze badania polskie, w tym własne, zwłaszcza pochodzące z lat osiemdziesiątych straciły częściowo swą aktualność, ze względu na konsekwencje zmian ustrojowych (zmiany ustawodawcze, w tym zasad finansowania, zmiany zachowań społecznych). Okoliczności te uzasadniały celowość kontynuowania dotychczasowych badań i podejmowania nowych, tym bardziej, że padają stwierdzenia, że mierzenie jakości w komunikacji zbiorowej pozostaje nadal sprawą bardzo delikatną i kontrowersyjną. Dowodem na to, że problem jest ważny i aktualny jest podejmowanie coraz to nowych programów europejskich, poświęconych mierzeniu i podnoszeniu jakości usług w komunikacji zbiorowej. Niniejsza monografia ma stanowić przyczynek do stanu wiedzy w problematyce jakości w miejskim transporcie pasażerskim. Niezwykle cennym doświadczeniem autora było uczestnictwo z ramienia Gminy Kraków w pracach Rady Nadzorczej MPK w Krakowie.
      We wprowadzeniu do zasadniczych rozważań monografii zarysowano stan i rolę komunikacji zbiorowej oraz ogólne kwestie związane z jakością. W dalszych rozdziałach analizowane są kryteria oceny jakości funkcjonowania. Przytaczane są najistotniejsze wyniki badań nad identyfikacją procesów ruchu w miejskiej komunikacji zbiorowej. Najobszerniejsza część monografii opisuje wskaźniki jakości, zarówno cząstkowe (w tym wskaźniki komfortu, regularności i punktualnością jak i syntetyzujące wpływ kilku lub większej liczby czynników (rozgraniczenie pomiędzy wskaźnikami cząstkowymi a syntetycznymi jest w dużym stopniu umownej. Zestawiane są standardy obsługi oraz zarysowane środki poprawy standardów. Rozważa się jak jakość usług oddziałuje na popyt w komunikacji zbiorowej, a w konsekwencji - na jej konkurencyjność w stosunku

                    Oprawa:  miękka

                    Format: 17x24 cm

                    Ilość stron: 384 str.

                    Nakład: 500 egz.

                    Stan: -bdb

                    Tytuł - autor - wydawnictwo 
      Andrzej Rudnicki

      JAKOŚĆ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
      QUALITY IN URBAN PUBLIC TRANSPORT
      Kraków 1999


                    Spis treści: 
      SPIS TREŚCI
      PRZEDMOWA
      1. STAN I ROLA KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ A PROBLEMATYKA JAKOŚCI 11
      Stan i rola komunikacji miejskiej w Polsce 11
      Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych - potrzeba przeciwdziałania niekorzystnym trendom 13
      Znaczenie poprawy jakości usług w komunikacji zbiorowej 1 5
      Ogólne aspekty, sposoby opisu oraz oceny jakości 1 9
      Zarządzanie jakością w miejskiej komunikacji zbiorowej w Polsce i Europie 23
      Podsumowanie 24
      2. KRYTERIA JAKOŚCI FUNKCJONOWANIA MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 27
      2.1. Wyniki badań preferencji i ocen komunikacji zbiorowej 27
      Badania polskie 27
      Badania zagraniczne 32
      Wnioski i komentarz do uzyskanych wyników 35

      Sposoby oceny wag kryteriów oraz stopnia ich spełnienia 36
      Badania własne dotyczące klasyfikacji kryteriów i oszacowania ich wag 38
      Całościowa ocena systemu miejskiej komunikacji zbiorowej 49
      Podsumowanie i generalne wnioski 50
      3. IDENTYFIKACJA PROCESÓW RUCHU I USŁUG W MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI
      ZBIOROWEJ 53
      Istota identyfikacji i modeli procesów 53
      Potok pojazdów miejskiej komunikacji zbiorowej 55

      Ujęcie wyrażające regularność 56
      Ujęcie wyrażające punktualność 60
      Czas przejazdu odcinka linii komunikacji zbiorowej 63
      3.3. Potok zgłoszeń pasażerów na przystanek 64
      Charakter potoku 64
      Intensywność potoku 64

      Potok wymiany pasażerów na przystankach 69
      Mechanizm rozrcgulowywania się procesu ruchu w komunikacji zbiorowej 70
      Modelowanie węzłów przesiadkowych 70
      Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania 72

      Cci analiz 72
      Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania przy założeniu
      dostatecznie dużej pojemności pojazdu 73
      Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania przy założeniu
      ograniczonej pojemności pojazdu 79
      3.7.4. Badania empiryczne czasu oczekiwania 80
      3.8. Podsumowanie i wnioski 82
      4. CZĄSTKOWE WSKAŹNIKI JAKOŚCI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 85
      Ogólny przegląd literatury oraz klasyfikacja wskaźników 85
      Charakterystyka i znaczenie poszczególnych składników czasu podróży 90
      Metody badań preferencji pasażerów w komunikacji zbiorowej 95
      Przegląd wyników badań dotyczących wartościowania składników podróży 98
      Założenia dla definiowanych modeli wskaźników jakości 104
      Badania własne nad percepcją rzeczywistego czasu trwania składników podróży 107

      Cel, sposób i zakres badań 107
      Wyniki badań 10S
      4.7. Badania własne nad wartościowaniem składników podróży 109
      Cci, sposób i zakres badań 109
      Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości dojścia 1 j j
      Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości czasu oczekiwania 113
      Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości czasu jazdy; wskaźnik komfortu jazdy 115
      Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości przesiadki 121
      4.8. Badania nad wartościowaniem zmienności czasu podróży 122
      Przegląd badań 122
      Badania własne nad predykcją czasu przeznaczonego przez pasażera na podróż 123
      Badania własne nad wartościowaniem czasu zaoszczędzonego i dodatkowo straconego
      w podróży 124
      4.9. Wskaźniki regularności 129
      Pojęcie i znaczenie regularności; przegląd wskaźników 129
      Wskaźnik „zawodności obsługi wskutek braku regularności11 131
      Probabilistyczny wskaźnik nicrcgularności 135
      Entropia rozkładu intcrwalów jako miara nicrcgularności 139
      4.10. Wskaźniki punktualności 143
      Istota i znaczenie punktualności 143
      Tolerancja w nicpunklualności 144
      Przegląd wskaźników punktualności 145
      Wskaźnik „zawodność obsługi wskutek braku punktualności11 148
      Wskaźnik „uciążliwość nicpunktualności11 151
      Wskaźnik „stopień punktualności11 154
      Przykładowe wyniki obliczeń wskaźników punktualności wraz z ocenami jakości 158
      Entropia rozkładu odchyłek jako miara nicpunktualności 160
      4.11. Podsumowanie i wnioski 161
      5. SYNTETYCZNE WSKAŹNIKI JAKOŚCI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 165
      Ogólne wymogi stawiane wskaźnikom syntetycznym 165
      Wskaźniki syntetyzujące 168

      Wskaźnik „średnioważony czas podróży11 168
      Wskaźnik „średnia uciążliwość podróży pasażera11 171
      Sprowadzenie do porównywalności efektów działań poprawiających jakość obsługi 174
      Porównanie obiektywnych i subiektywnych ocen funkcjonowania komunikacji
      zbiorowej 176
      5.3. Wskaźnik syntetyczny „przeciętny ekwiwalentny czas podróży pasażera11 178
      Istota wskaźnika 178
      Składniki ekwiwalentnego czasu podróży 179
      Powiązanie wartości wskaźnika z oceną jakości funkcjonowania komunikacji zbiorowej 187
      Przykłady wyników obliczeń wskaźnika 189
      Zakres zastosowań wskaźnika 190
      Uzasadnienia przyjętych postaci funkcji i wartości parametrów oraz komentarz 191
      5.4. Metody porównania wariantów rozwiązań ze względu na jakość obsługi 196
      Przegląd metod 196
      Model kompensacyjno-koniunkcyjny oceny wiclokrytcrialncj 199
      5.5. Podsumowanie i wnioski 202
      6. STANDARDY OBSŁUGI PASAŻERÓW; ŚRODKI POPRAWY STANDARDÓW 205
      Rola standardów obsługi 205
      Przegląd standardów obsługi 206

      Dojście do przystanku i odejście z przystanku 206
      Oczekiwanie na pojazd komunikacji zbiorowej (czcstotliwość obsługi) 209
      Punktualność i regularność 212
      Jazda 213
      Napełnienia pojazdów 215
      Inne składniki i parametry związane z podróżą 218

      Zbiorcze zestawienie standardów 220
      Przykłady zaleceń i działań w zakresie poprawy standardów w komunikacji zbiorowej 222
      Środki poprawy standardu obsługi 226
      Ogólne wymagania dotyczące organizacji programu poprawy standardów 230
      Podsumowanie i wnioski 231
      7. ODDZIAŁYWANIE JAKOŚCI NA POPYT NA USŁUGI PRZEWOZOWE 235
      Metody badań zmian popytu 235
      Dostępność przystanków (gęstość sicci) 237
      Częstotliwość i regularność kursowania 239
      Prędkość komunikacyjna (czas jazdy i podróży) 242
      Przesiadki 244
      Poziom taryf 244
      Inne środki oddziaływania na popyt 246
      Przykłady działań kompleksowych 248
      Wpływ jakości na podział zadań przewozowych 249
      7.10. Podsumowanie i wnioski 254
      8. KOSZTY POPRAWY STANDARDÓW OBSŁUGI 257
      Problem kosztów utrzymania lub poprawy jakości 257
      Koszty działań na rzecz poprawy standardów 259

      Wzrost częstotliwości kursowania 259
      Łatwość zapamiętania rozkładu jazdy 264
      Zmniejszenie zapełnienia powierzchni miejsc do stania 269
      Poprawa dostępności przystanków 276
      Zwiększenie prędkości komunikacyjnej 286
      Poprawa regularności i punktualności 289
      Wprowadzenie taboru niskopodłogowego 291
      Zmniejszenie liczby przesiadek 292

      Przykład zastosowania metody Saaty^go do wyboru środka przewozowego komunikacji
      zbiorowej, z kompleksowym uwzględnieniem aspektów jakości i kosztów 296
      Gotowość pasażera do płacenia za poprawę jakości 299
      Podsumowanie i wnioski 301
      9. ZAKRES WYKORZYSTANIA WYNIKÓW BADAŃ; CZYNNIK JAKOŚCI W UMOWACH
      O ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEWOZOWYCH 305
      Ogólny zakres wykorzystania wskaźników i modeli 305
      Szczegółowy zakres wykorzystania wskaźników i modeli 306
      Rola tzw. Kart praw pasażera 311
      Jakość w umowach o świadczenie usług przewozowych 313

      Ogólne uwarunkowania ujmowania w umowach czynnika jakości komunikacji miejskiej 3 13
      Możliwe podejścia oraz zakres uwzględniania jakości w umowach o świadczenie usług
      przewozowych 314
      Wybór systemu nagród i kar 316
      Przykłady rozwiązań w zakresie przestrzegania jakości obsługi w komunikacji zbiorowej 317
      9.5. Koncepcja statystycznej oceny jakości komunikacji zbiorowej w Krakowie 324
      Istota i zakres systemu kontroli jakości usług przewozowych 324
      Założenia dla systemu pomiarowego 325
      Zasady tworzenia próby pomiarowej 326
      Algorytm losowania próby 327
      Wielkość próby statystycznej 329
      Sposób uwzględnienia wskaźników jakości w umowie poiniędzy Gminą i MPK
      o realizację usługi przewozowej 330
      Doświadczenia z pierwszej fazy wdrażania systemu oceny 333
      Przykład wyników obliczeń wartości wskaźników jakości 334
      9.6. Podsumowanie i wnioski 336
      BIBLIOGRAFIA 341
      STRESZCZENIA 375

                    Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 
      --

      KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


      "Moja strona" w Allegro

      Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.