Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JAKOŚĆ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ Andrzej Rudnicki

28-02-2012, 15:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 60 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2069039688
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 15   
Koniec: 30-01-2012, 19:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność
Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny                    7,50 zł

  • List polecony priorytetowy                      9 zł




              OPIS - PEŁEN SPIS TREŚCI, ZDJĘCIA. WYSYŁKA ZA POMOCĄ PP.


KLIKNIJ ŻEBY PRZEJŚĆ OD RAZU DO SPISU TREŚCI



              









              PRZEDMOWA
Wyrazem rosnącego zainteresowania ocenąjakości funkcjonowania miejskiej komunikacji zbiorowej są podejmowane liczne programy badawczo-wdrożeniowe oraz obszerna bibliografia problemu. Podejmowane wysiłki uświadamiają jednak, że problem jest jeszcze dość daleki od w pełni satysfakcjonującego rozwiązania. Dostępne badania zagraniczne - głównie zachodnie - ujmują jednakże w znacznym stopniu odmienną od polskiej specyfikę, szczególnie w zakresie poziomu zamożności społeczeństwa oraz roli transportu zbiorowego w miastach. Wcześniejsze badania polskie, w tym własne, zwłaszcza pochodzące z lat osiemdziesiątych straciły częściowo swą aktualność, ze względu na konsekwencje zmian ustrojowych (zmiany ustawodawcze, w tym zasad finansowania, zmiany zachowań społecznych). Okoliczności te uzasadniały celowość kontynuowania dotychczasowych badań i podejmowania nowych, tym bardziej, że padają stwierdzenia, że mierzenie jakości w komunikacji zbiorowej pozostaje nadal sprawą bardzo delikatną i kontrowersyjną. Dowodem na to, że problem jest ważny i aktualny jest podejmowanie coraz to nowych programów europejskich, poświęconych mierzeniu i podnoszeniu jakości usług w komunikacji zbiorowej. Niniejsza monografia ma stanowić przyczynek do stanu wiedzy w problematyce jakości w miejskim transporcie pasażerskim. Niezwykle cennym doświadczeniem autora było uczestnictwo z ramienia Gminy Kraków w pracach Rady Nadzorczej MPK w Krakowie.
We wprowadzeniu do zasadniczych rozważań monografii zarysowano stan i rolę komunikacji zbiorowej oraz ogólne kwestie związane z jakością. W dalszych rozdziałach analizowane są kryteria oceny jakości funkcjonowania. Przytaczane są najistotniejsze wyniki badań nad identyfikacją procesów ruchu w miejskiej komunikacji zbiorowej. Najobszerniejsza część monografii opisuje wskaźniki jakości, zarówno cząstkowe (w tym wskaźniki komfortu, regularności i punktualnością jak i syntetyzujące wpływ kilku lub większej liczby czynników (rozgraniczenie pomiędzy wskaźnikami cząstkowymi a syntetycznymi jest w dużym stopniu umownej. Zestawiane są standardy obsługi oraz zarysowane środki poprawy standardów. Rozważa się jak jakość usług oddziałuje na popyt w komunikacji zbiorowej, a w konsekwencji - na jej konkurencyjność w stosunku

              Oprawa:  miękka

              Format: 17x24 cm

              Ilość stron: 384 str.

              Nakład: 500 egz.

              Stan: -bdb

              Tytuł - autor - wydawnictwo 
Andrzej Rudnicki

JAKOŚĆ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
QUALITY IN URBAN PUBLIC TRANSPORT
Kraków 1999


              Spis treści: 
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA
1. STAN I ROLA KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ A PROBLEMATYKA JAKOŚCI 11
Stan i rola komunikacji miejskiej w Polsce 11
Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych - potrzeba przeciwdziałania niekorzystnym trendom 13
Znaczenie poprawy jakości usług w komunikacji zbiorowej 1 5
Ogólne aspekty, sposoby opisu oraz oceny jakości 1 9
Zarządzanie jakością w miejskiej komunikacji zbiorowej w Polsce i Europie 23
Podsumowanie 24
2. KRYTERIA JAKOŚCI FUNKCJONOWANIA MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 27
2.1. Wyniki badań preferencji i ocen komunikacji zbiorowej 27
Badania polskie 27
Badania zagraniczne 32
Wnioski i komentarz do uzyskanych wyników 35

Sposoby oceny wag kryteriów oraz stopnia ich spełnienia 36
Badania własne dotyczące klasyfikacji kryteriów i oszacowania ich wag 38
Całościowa ocena systemu miejskiej komunikacji zbiorowej 49
Podsumowanie i generalne wnioski 50
3. IDENTYFIKACJA PROCESÓW RUCHU I USŁUG W MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI
ZBIOROWEJ 53
Istota identyfikacji i modeli procesów 53
Potok pojazdów miejskiej komunikacji zbiorowej 55

Ujęcie wyrażające regularność 56
Ujęcie wyrażające punktualność 60
Czas przejazdu odcinka linii komunikacji zbiorowej 63
3.3. Potok zgłoszeń pasażerów na przystanek 64
Charakter potoku 64
Intensywność potoku 64

Potok wymiany pasażerów na przystankach 69
Mechanizm rozrcgulowywania się procesu ruchu w komunikacji zbiorowej 70
Modelowanie węzłów przesiadkowych 70
Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania 72

Cci analiz 72
Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania przy założeniu
dostatecznie dużej pojemności pojazdu 73
Wyznaczenie charakterystyk probabilistycznych czasu oczekiwania przy założeniu
ograniczonej pojemności pojazdu 79
3.7.4. Badania empiryczne czasu oczekiwania 80
3.8. Podsumowanie i wnioski 82
4. CZĄSTKOWE WSKAŹNIKI JAKOŚCI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 85
Ogólny przegląd literatury oraz klasyfikacja wskaźników 85
Charakterystyka i znaczenie poszczególnych składników czasu podróży 90
Metody badań preferencji pasażerów w komunikacji zbiorowej 95
Przegląd wyników badań dotyczących wartościowania składników podróży 98
Założenia dla definiowanych modeli wskaźników jakości 104
Badania własne nad percepcją rzeczywistego czasu trwania składników podróży 107

Cel, sposób i zakres badań 107
Wyniki badań 10S
4.7. Badania własne nad wartościowaniem składników podróży 109
Cci, sposób i zakres badań 109
Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości dojścia 1 j j
Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości czasu oczekiwania 113
Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości czasu jazdy; wskaźnik komfortu jazdy 115
Współczynnik ekwiwalentny uciążliwości przesiadki 121
4.8. Badania nad wartościowaniem zmienności czasu podróży 122
Przegląd badań 122
Badania własne nad predykcją czasu przeznaczonego przez pasażera na podróż 123
Badania własne nad wartościowaniem czasu zaoszczędzonego i dodatkowo straconego
w podróży 124
4.9. Wskaźniki regularności 129
Pojęcie i znaczenie regularności; przegląd wskaźników 129
Wskaźnik „zawodności obsługi wskutek braku regularności11 131
Probabilistyczny wskaźnik nicrcgularności 135
Entropia rozkładu intcrwalów jako miara nicrcgularności 139
4.10. Wskaźniki punktualności 143
Istota i znaczenie punktualności 143
Tolerancja w nicpunklualności 144
Przegląd wskaźników punktualności 145
Wskaźnik „zawodność obsługi wskutek braku punktualności11 148
Wskaźnik „uciążliwość nicpunktualności11 151
Wskaźnik „stopień punktualności11 154
Przykładowe wyniki obliczeń wskaźników punktualności wraz z ocenami jakości 158
Entropia rozkładu odchyłek jako miara nicpunktualności 160
4.11. Podsumowanie i wnioski 161
5. SYNTETYCZNE WSKAŹNIKI JAKOŚCI KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 165
Ogólne wymogi stawiane wskaźnikom syntetycznym 165
Wskaźniki syntetyzujące 168

Wskaźnik „średnioważony czas podróży11 168
Wskaźnik „średnia uciążliwość podróży pasażera11 171
Sprowadzenie do porównywalności efektów działań poprawiających jakość obsługi 174
Porównanie obiektywnych i subiektywnych ocen funkcjonowania komunikacji
zbiorowej 176
5.3. Wskaźnik syntetyczny „przeciętny ekwiwalentny czas podróży pasażera11 178
Istota wskaźnika 178
Składniki ekwiwalentnego czasu podróży 179
Powiązanie wartości wskaźnika z oceną jakości funkcjonowania komunikacji zbiorowej 187
Przykłady wyników obliczeń wskaźnika 189
Zakres zastosowań wskaźnika 190
Uzasadnienia przyjętych postaci funkcji i wartości parametrów oraz komentarz 191
5.4. Metody porównania wariantów rozwiązań ze względu na jakość obsługi 196
Przegląd metod 196
Model kompensacyjno-koniunkcyjny oceny wiclokrytcrialncj 199
5.5. Podsumowanie i wnioski 202
6. STANDARDY OBSŁUGI PASAŻERÓW; ŚRODKI POPRAWY STANDARDÓW 205
Rola standardów obsługi 205
Przegląd standardów obsługi 206

Dojście do przystanku i odejście z przystanku 206
Oczekiwanie na pojazd komunikacji zbiorowej (czcstotliwość obsługi) 209
Punktualność i regularność 212
Jazda 213
Napełnienia pojazdów 215
Inne składniki i parametry związane z podróżą 218

Zbiorcze zestawienie standardów 220
Przykłady zaleceń i działań w zakresie poprawy standardów w komunikacji zbiorowej 222
Środki poprawy standardu obsługi 226
Ogólne wymagania dotyczące organizacji programu poprawy standardów 230
Podsumowanie i wnioski 231
7. ODDZIAŁYWANIE JAKOŚCI NA POPYT NA USŁUGI PRZEWOZOWE 235
Metody badań zmian popytu 235
Dostępność przystanków (gęstość sicci) 237
Częstotliwość i regularność kursowania 239
Prędkość komunikacyjna (czas jazdy i podróży) 242
Przesiadki 244
Poziom taryf 244
Inne środki oddziaływania na popyt 246
Przykłady działań kompleksowych 248
Wpływ jakości na podział zadań przewozowych 249
7.10. Podsumowanie i wnioski 254
8. KOSZTY POPRAWY STANDARDÓW OBSŁUGI 257
Problem kosztów utrzymania lub poprawy jakości 257
Koszty działań na rzecz poprawy standardów 259

Wzrost częstotliwości kursowania 259
Łatwość zapamiętania rozkładu jazdy 264
Zmniejszenie zapełnienia powierzchni miejsc do stania 269
Poprawa dostępności przystanków 276
Zwiększenie prędkości komunikacyjnej 286
Poprawa regularności i punktualności 289
Wprowadzenie taboru niskopodłogowego 291
Zmniejszenie liczby przesiadek 292

Przykład zastosowania metody Saaty^go do wyboru środka przewozowego komunikacji
zbiorowej, z kompleksowym uwzględnieniem aspektów jakości i kosztów 296
Gotowość pasażera do płacenia za poprawę jakości 299
Podsumowanie i wnioski 301
9. ZAKRES WYKORZYSTANIA WYNIKÓW BADAŃ; CZYNNIK JAKOŚCI W UMOWACH
O ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEWOZOWYCH 305
Ogólny zakres wykorzystania wskaźników i modeli 305
Szczegółowy zakres wykorzystania wskaźników i modeli 306
Rola tzw. Kart praw pasażera 311
Jakość w umowach o świadczenie usług przewozowych 313

Ogólne uwarunkowania ujmowania w umowach czynnika jakości komunikacji miejskiej 3 13
Możliwe podejścia oraz zakres uwzględniania jakości w umowach o świadczenie usług
przewozowych 314
Wybór systemu nagród i kar 316
Przykłady rozwiązań w zakresie przestrzegania jakości obsługi w komunikacji zbiorowej 317
9.5. Koncepcja statystycznej oceny jakości komunikacji zbiorowej w Krakowie 324
Istota i zakres systemu kontroli jakości usług przewozowych 324
Założenia dla systemu pomiarowego 325
Zasady tworzenia próby pomiarowej 326
Algorytm losowania próby 327
Wielkość próby statystycznej 329
Sposób uwzględnienia wskaźników jakości w umowie poiniędzy Gminą i MPK
o realizację usługi przewozowej 330
Doświadczenia z pierwszej fazy wdrażania systemu oceny 333
Przykład wyników obliczeń wartości wskaźników jakości 334
9.6. Podsumowanie i wnioski 336
BIBLIOGRAFIA 341
STRESZCZENIA 375

              Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 
--

KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


"Moja strona" w Allegro

Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.