Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713427
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 09:51:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 182
Format: B5
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona, folia matowa



Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

Jadwiga Daszykowska

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.

Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.

 

Książka dostępna w wersji elektronicznej:



Spis treści:

 

Wstęp

 

Rozdział 1

Jakość życia a terminy pokrewne

 

            Jakość jako kategoria określająca życie

            Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”

Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych

Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia

 

Rozdział 2

W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia

 

            Geneza terminu

            Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych

            Pedagogiczna koncepcja jakości życia

 

Rozdział 3

Wybrane wskaźniki oceny jakości życia

 

            Kształtowanie oceny jakości życia

            Wartości a ocena jakości życia

            Cele życiowe a ocena jakości życia

            Motywy a ocena jakości życia

 

Rozdział 4

Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

 

Rozdział 5

Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia

 

            Analiza i uzasadnienie tematu badań

            Cele pracy i problemy badawcze

            Hipotezy, zmienne i wskaźniki

            Metody badań

            Osoby badane i tereń badań

            Charakterystyka badanej grupy

 

Rozdział 6

Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących

 

            Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

            Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

            Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących

 

Rozdział 7

Wnioski z badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

Zakończenie

Bibliografia