![](http://www.elpat.com.pl/images/banners/od%20reki.gif)
![](http://www.elpat.com.pl/obrazkipomocnicze/przyzakupie.jpg)
Opis książki:
Internet oferuje niezliczone możliwości rozwoju! Dotyczy to jednak tylko aktywnych przedsiębiorców!
Od pewnego czasu obecność firmy w internecie to konieczność. Odpowiednio zarządzana witryna pomaga kształtować wizerunek przedsiębiorstwa i stanowi narzędzie w procesie pozyskiwania klientów. Internet wpływa na optymalizację dnia pracy, może odciążyć pracowników, np. jeśli na stronie umieścimy najczęstsze pytania klientów i odpowiedzi na nie. Niestety większość przedsiębiorstw nadal w pełni nie wykorzystuje możliwości, jakie daje internet:
wielu firm nie można znaleźć w sieci, ich strona internetowa jest pusta albo przez wiele miesięcy (lub lat) zawiera jedynie komunikat "strona w budowie",
wiele przedsiębiorstw (małych i dużych) posiada witryny, które działają na ich niekorzyść - są źle wykonane, przez co irytują klientów, a ponieważ na podstawie serwisu często wnioskuje się o firmie, podważają jej wiarygodność,
wiele firm posiada doskonale funkcjonujące witryny, których jednak nikt nie zna (obecnie niewystarczy stworzenie serwisu i wprowadzenie nazwy przedsiębiorstwa do wyszukiwarki),
wiele witryn ma ładną szatę graficzną, jednak nie oferuje informacji wartościowych dla odwiedzających. Albo odwrotnie - serwis bywa tak przeładowany informacjami, że nikt nie jest w stanie się z nimi zapoznać,
na wielu witrynach interaktywne elementy źle działają.
Poradnik "Jak zdobyć klientów w internecie" omawia wszystkie powyższe punkty, ponieważ dla małych przedsiębiorstw (a przede wszystkim dla jednoosobowych!) ogromną szansą zaistnienia na rynku jest obecność w sieci wiążąca się z niezbyt wysokimi kosztami i wymagająca względnie niewielkiego zaangażowania, wkładu czasu i energii.