Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JAK ZAŁOŻYĆ GRUPĘ TEATRALNĄ ? poradnik NOWA

26-06-2012, 23:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.95 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 2404924198
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 17-06-2012 14:31:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

8.5

przedmiot aukcji:

TEATR GUGALANDER W LATACH 1[zasłonięte]986-19

Krzysztof Prus

+ GRATIS WKŁADKA
Fachowy poradnik jak założyć grupę teatralną

Wydawnictwo: Muzeum Historii Katowic, 2008
Oprawa: miękka
Stron: 160 + 36 (wkładka)
Stan: NOWA

SPIS TREŚCI:

Wstęp
Sezon pierwszy. Białoszewski
Sezon drugi. Gombrowicz
Sezon trzeci. Eksperyment
Sezon czwarty. Od Alfreda Jarry do Eurypidesa
Sezon piąty. Buchner
Sezon szósty. Shakespeare
Ilustracje

SPEKTAKLE
Kalejdoskop. Komedia końca świata
Biesiada u hrabiny Kotłubaj
W ieczór teatralny
Ubu Król
Elektra
Woyzeck
Falstaff i inni

Aneks. Zespół teatru GUGALANDER w latach 1[zasłonięte]986-19


SPIS TREŚCI - INSTRUKCJA FACHOWY PORADNIK JAK ZAŁOŻYĆ GRUPĘ TEATRALNĄ

Wprowadzenie
Jak nazwać teatr?
Gdzie wynająć salę teatralną?
Jak tanim kosztem przeprowadzić remont
Skąd zdobyć pieniądze na premierę?
Jak ułożyć obsadę?
Jaką przyjąć metodę pracy?
Jak umawiać się na próby?
Jak prowadzić próby analityczne?
Jak prowadzić próby sytuacyjne? .
Jak budować role?
Czy scenografia jest potrzebna?
Jak pozyskiwać materiały do scenografii
Jak przewozić materiały do scenografii?
Czy scenograf powinien być artystą
Jak dobrać muzykę?
Czym się zajmuje kierownik techniczny?
Jak sprzedawać bilety?
Czym jest premiera?
Jak urządzić bankiet?
Skąd czerpać natchnienie?
Jakie wyznaczać sobie cele?
Co znaczy zespołowość?
Co znaczy pokoleniowość?
Na czym polega artystyczna uczciwość?
Czy teoria może być pomocna w praktyce
Jaki związek ma teatr z życiem?
Jak dotknąć prawdy?
Jak posiąść piękno?
Jak dotrzeć do źródeł?
Jak rodzi się sztuka?


Z OKŁADKI:

Po naszej dzisiejszej rozmowie przemyślałem Twój punkt widzenia. Masz wiele racji. Przy opisaniu GUGALANDRA można by skoncentrować się na ludziach. W końcu doszło tam do zderzenia wielu fascynujących osobowości. Każdy zasługiwałby na osobną monografię. Związki pomiędzy poszczególnymi osobami to już temat na wielotomowe wydawnictwo. Jest swoistym fenomenem, nie do końca wytłumaczalnym, że ci ludzie, mogąc ograniczyć się do kontemplowania własnej niezwykłości lub napawania się wzajemną obecnością na wspólnych imprezach, zdecydowali się na konkretną działalność. Mogła to być działalność społeczna lub sportowa. Zdecydowali się na artystyczną. Mogli wspólnie malować, śpiewać lub pisać wiersze. Ale nie powstała grupa plastyczna, zespół muzyczny ani stowarzyszenie poetów. Powstał teatr. Ludzie dalej istnieli, a teatr powoli się rozpadał. Coraz mniej spektakli, więcej za to filmowych seansów, muzycznych koncertów, imprez w teatralnej - z nazwy - kawiarni. W końcu wszyscy założyciele stamtąd odeszli - z własnej lub cudzej woli. Nazwa GUGALANDER oznacza dziś piwny klub z didżejem w piątek. A przecież ludzie nie przestali być fascynujący.

Słyszymy o nich od czasu do czasu. Jedni piszą sztuki, drudzy reżyserują, grają w zespołach teatralnych lub zajęli się pracą naukową albo robią wiele rzeczy naraz. Myślę, że będziemy słyszeć o nich często, ale nie dlatego, że jako ludzie są niesamowici, tylko dlatego, ponieważ swoim niesamowitym osobowościom dali wyraz. Jest fenomenem, tym razem wytłumaczalnym, że obecna działalność każdego z nich ma związek z teatrem. Różnie pojmowanym, tradycyjnym lub alternatywnym (o ile takie rozgraniczenie ma dziś sens), najczęściej poszukują swojego miejsca na przecięciu różnych stylów teatru. Niektórzy dalej się przyjaźnią, inni nie podają sobie ręki. Dalej łączy ich jedno: swoją zawodową pracę zawdzięczają doświadczeniom wyniesionym z GUGALANDRA. Wspominają go różnie - gloryfikują lub bagatelizują, ale zawsze GUGALANDER stanowi punkt odniesienia. Jedni uważają tamten rozdział za definitywnie zamknięty, drugich gniecie, że rozdział mógł mieć inne zakończenie. Być może niektórzy są nawet szczerzy w ocenie. Ale to ich osobista sprawa.

O tym, że istniał teatr, nie zadecydowało to, jacy ludzie byli, tylko co robili. A robili przedstawienia. Ludzie dalej są, przedstawień już nie ma. Dlatego zdecydowałem się napisać o tym, jak wyglądały przedstawienia.

To, co na razie przeczytałaś, jest wciąż jeszcze sztywne i pewnie nigdy nie będzie łatwe, lekkie i przyjemne. Zawsze będzie miało podstawową wadę: nie uda się umieścić wszystkiego, co było. Ale ma też jedną zaletę: nie ma tam niczego, czego nie było. Zadałem sobie wiele trudu, by przy pomocy setek stron notatek ożywić pamięć. Choć częstokroć notatki nie były potrzebne. Tamte spektakle wciąż brzmią mi w uszach. Bo były, są i będą dla mnie ważne.
JAK ZAŁOŻYĆ GRUPĘ TEATRALNĄ ? poradnik NOWA

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt.com