Jak utrwalić sukces. Co wyróżnia przedsiębiorstwa
Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8326-690-0liczba stron: 280Okładka: twardaWydawnictwo: Wolters KluwerWymiary: 175 x 245 mmRok wydania: 2009 Opis
Dlaczego niektórym przedsiębiorstwom udaje się osiągnąć sukces mimo różnych przeciwności, podczas gdy inne firmy stale zmagają się z problemami?Zadaniem tej książki jest dostarczenie motywacji szefom i pracownikom firm do przeprowadzenia niezbędnych zmian w celu utrzymania lub zwiększenia ich konkurencyjności.
Książka jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego przeprowadzonego przez autorów, naukowców dużym dorobkiem w dziedzinie nauk o zarządzaniu, z udziałem ponad tysiąca organizacji z dziesięciu krajów.
Jednym z głównych wniosków płynących z badań jest ten, że wpływ charakterystyki rynku czy atrakcyjności sektora na wyniki firmy jest mniejszy, niż głosi powszechna opinia. Sukces zależy w dużej mierze od kilku właściwości samej organizacji, które pozostają w strefie bezpośredniego wpływu najwyższego kierownictwa.
Spis treści:
O autorach
Przedmowa
1. W poszukiwaniu tajników sukcesu
2. Dążenie do oferowania coraz większej wartości dla klienta doprowadza wiele przedsiębiorstw do granic możliwości
Zmiana dynamiki rynku - rentowność wielu przedsiębiorstw jest coraz bardziej zagrożona
Sukcesy optymalizatorów w rywalizacji o wartość dla klienta
Sukcesy innowatorów w rywalizacji o wartość dla klienta
Podsumowanie pierwszego etapu badania
3. Model IMP: strategie zwycięzców
Model IMP
Rezultat: wyjaśnić połowę sukcesu przedsiębiorstwa to dużo, ale jednocześnie niewiele
Najważniejsze wnioski i wyniki
4. Co wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa?
Najlepsze przedsiębiorstwa nigdy nie spoczywają na laurach
Członkowie najwyższego kierownictwa to główni inicjatorzy innowacji w swoich przedsiębiorstwach
Najlepsze przedsiębiorstwa z sukcesem łączą wiedzę o przyszłości rynku z ugruntowanym zarządzaniem opartym na kompetencjach
Najlepsze przedsiębiorstwa odznaczają się imponującą wiedzą na temat innowacji
Najlepszym przedsiębiorstwom bardziej zależy na unikalności niż na udziale w rynku
Najlepsze przedsiębiorstwa kładą duży nacisk na rozwój kultury organizacji
5. Orientacja rynkowa: zrozumieć rynki, kształtować przyszłość
Gromadzenie wiedzy o rynku: nowe źródła innowacji
Rynki proste i złożone: zrozumieć reguły gry
Nowe znaczenie badań rynku
6. To nie wiatr, lecz żagle decydują o kursie statku
Podejście rynkowe a podejście zasobowe
Źródła kluczowych kompetencji
Zarządzanie kluczowymi kompetencjami
7. Kultura organizacji: uśpiony potencjał
Wartości i tożsamość podstawą zaangażowania
Kultura przedsiębiorczości
8. Innowacje: ulepszać to, co istnieje, tworzyć nowości
Zachwycić klientów nowościami
Konkurencja kosztowa: modyfikacja procesów
Ukierunkowanie procesów na klienta
Tworzenie nowych modeli biznesowych
9. Kierownictwo przedsiębiorstwa: architekci sukcesu
Przywództwo, innowacje i zmiany
Łut szczęścia
10. Co najlepsze przedsiębiorstwa robią inaczej?
11. Spostrzeżenia wielkich przywódców
Peter Brabeck-Letmathe, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny, Nestle SA, Vevey, Szwajcaria
Markus Langes-Swarovski, Członek Zarządu, Swarovski
Profesor Michael Popp i doktor Uwe Baumann, Bionorica AG
Stefan Pierer, Dyrektor Generalny, KTM Sportmotorcycle AG
Rene Obermann, Dyrektor Generalny, Deutsche Telekom
Profesor Michael Mirow, były Kierownik do spraw Planowania Strategicznego, Siemens AG
Peter Lorange, Dyrektor IMD Business School, Lozanna
Hans-Joachim Reck, Partner, Heidrick & Struggles, Niemcy
Bibliografia
Indeks