|
Jak uczyć statystyki w zreformowanej szkole |
Publikacja rozpoczyna cykl poradników dla nauczyciela ukazujących wiedzę statystyczną i probabilistyczną w takim stylu, w jakim nauc zyciel powinien przekazywać ją swoim uczniom. składa się z zestawu jednostek dydaktycznych, rozwijających poszczególne zagadnienia s tatystyczne czy probabilistyczne. Każda jednostka dydaktyczna zawiera następujące elementy:problem do rozwiązania, wprowadzający w m atematyczną tematykę jednostki i mający pobudzić zainteresowanie czytelnika;zadania, które służą stopniowemu wyeksponowaniu matematy cznego sensu działań będących przedmiotem rozważań w tej jednostce i pytania podejmujące dialog z czytelnikiem w trakcie jego rozumo wań matematycznych;porcję wiedzy teoretycznej, wieńczącej wcześniejsze poszukiwania i odkrycia czytelnika;zestaw problemów do samodz ielnego rozwiązania, dających okazję do wykorzystania i ugruntowania zdobytej już wiedzy;obszerny komentarz dydaktyczny dotyczący da nej jednostki.riały, które stanowią kanwę tej książki autorka zebrała podczas wieloletnich zajęć z rachunku prawdopodobieństwa i sta tystyki ze studentami Studium Zawodowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, a także podczas li cznych warsztatów z nauczycielami matematyki szkół podstawowych i średnich. |
|
|
|
|
|