Autor: Półturzycki Józef
Liczba stron: 140
Rok wydania: 1997
Wydawnictwo: Adam Marszałek
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE I. PODSTAWY DYDAKTYCZNE STUDIÓW ZAOCZNYCH 1. Warunki skutecznego studiowania 2. Właściwy przebieg studiowania i jego ogniwa 3. Zasady studiowania jako procesu samodzielnego uczenia się 4. Rozwiązania ułatwiające studiowanie i rozumienie przedmiotu 5. Metody studiowania II. METODY PRACY Z TEKSTEM DRUKOWANYM 1. Wybór i umiejętność szybkiej oceny książki 2. Czytanie i rozumienie tekstu 3. Przykład analizy i rozumienia tekstu 4. Stopnie rozumienia tekstu 5. Studiowanie podręcznika 6. Technika szybkiego czytania 7. Sposób i cel czytania 8. Korzystanie z ilustracji, tabel i schematów III. KORZYSTANIE Z WYKŁADÓW I DYSKUSJI 1. Istota wykładu 2. Korzystanie z wykładu 3. Dyskusja jako metoda studiowania 4. Korzystanie z rozmowy IV. ZASADY I METODY NOTOWANIA 1. Rodzaje notatek 2. Prowadzenie notatnika
V. WYRAŻANIE NABYTEJ WIEDZY 1. Wyrażanie wiedzy 2. Metody odpowiadania ustnego 3. Pisemne wyrażanie wiedzy 4. Przygotowanie się do egzaminu 5. Samokontrola w procesie studiowania VI. PRACA UMYSŁOWA - PROCESY POZNAWCZE I ZASADY HIGIENY 1. Praca umysłowa - uczenie się i samokształcenie 2. Procesy poznawcze 3. Operacje myślowe 4. Higiena pracy umysłowej VII. KORZYSTANIE Z CZYTELNI I BIBLIOTEKI 1. Rola oraz zadania czytelni i biblioteki 2. Urządzenie czytelni i biblioteki 3. Jak korzystać z czytelni 4. Jak korzystać z biblioteki 5. Jak gromadzić własny księgozbiór VIII. TECHNIKI TONY'EGO BUZANA 1. Wprowadzenie 2. Doskonalenie pamięci 3. Mind Map - schemat myślowy 4. Wykonanie Mind Map 5. Radiacyjne myślenie
6. Wzbogacanie pracy umysłowej 7. Przewodnie zasady 8. Analiza i zapis 9. Twórcze myślenie 10. Podsumowanie IX. PRACA DYPLOMOWA I MAGISTERSKA 1. Literatura podstawowa i pomocnicza 2, Istota pracy magisterskiej 3. Rodzaje prac i metod ich wykonania 4. Analiza literatury 5. Zasady zapisu bibliograficznego 6. Temat i tytuł pracy dyplomowej 7. Badania własne 8. Podsumowanie pracy dyplomowej 9. Aneksy 10. Uwagi końcowe X. KOMPUTER W SAMODZIELNYM ZDOBYWANIU WIEDZY 1.Wprowadzenie 2. Komputer w roli nauczyciela-korepetytora 3. Komputer w roli narzędzia wspierającego pracę uczącego się 4. Komputer służący do zabawy i nauki 5. Sieć komputerowa w samokształceniu 6. Uzyskiwanie informacji potrzebnych w trakcie uczenia się
7. Wymiany informacji - tekstowej, obrazowej oraz dźwiękowej XI. POTRZEBA I WARTOŚCI OGÓLNEGO SAMOKSZTAŁCENIA ANEX 1. Schemat wartości Mind Mapps 2. Garden - ogród - schemat komputerowy 3. Pisma oświatowe i pedagogiczne 4. Pedagogika - teoria oświaty i wychowania - subdyscyplina
Lekko wytarta okładka.