Czas poszukiwania pracy, to czas podejmowania ważnych decyzji. Decyzji, które często mogą mieć niebagatelny wpływ na przyszły sukces, jakim jest praca.
Czasami pewnie zastanawiasz się dlaczego tak to już jest? Dlaczego to ktoś inny dostaje pracę, a nie Ty?
Zastanów się proszę, czy działania które prowadzisz są odpowiednio przemyślane oraz czy są dobrze zaplanowane pod kątem Twoich predyspozycji psycho-fizycznych?
Zastanów się też, jak prezentują się Twoje dokumenty aplikacyjne, czyli CV (życiorys) i list motywacyjny, a także czy są odpowiednio napisane i zredagowane; czy są przejrzyste; ale przede wszystkim, czy są oryginalne, czy tylko przepisane z jakiegoś szablonu? Pomyśl sobie, jak pracodawca ma wybrać akurat Twój list motywacyjny, skoro nie różni się on od tysiąca podobnych – pisanych z tego samego szablonu?
Można by było wymienić jeszcze wiele innych czynników, które wpływają na to – dlaczego to inni cieszą się pracą, a nie Ty!
Dlatego niniejszy poradnik ma za zadanie w sposób czytelny i przejrzysty nakierować Cię do odpowiedniego przygotowania się do poszukiwań, ponieważ zastosowanie odpowiednich metod może wyróżnić Ciebie spośród tysiąca innych aplikacji o podobnych kwalifikacjach i umiejętnościach.
W tym poradniku znajdziesz takie informacje, jak np.:
• Dokonać samooceny, czyli poznać własne mocne i słabe strony;
• Zaplanować odpowiednią dla siebie ścieżkę kariery zawodowej;
• Obrać odpowiednią strategię działania oraz ustalenie celu jakim jest praca w odniesieniu do mocnych i słabych stron osobowości;
• Gdzie szukać pracy i jak się do tego zabrać;
• Napisać odpowiednie CV i dobry list motywacyjny, który wyróżni się spośród kilkuset podobnych, szablonowych listów motywacyjnych;
• Przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej;
• Zapoznać się z podstawowymi punktami prawa pracy, czyli kiedy podpisać umowę o pracę oraz jaki jest podstawowy czas pracy; czy należy nam się urlop i na jakich zasadach.
Spis treści:
Wstęp
1. OD CZEGO ZACZĄĆ
1.1. Wyznaczanie celu jakim jest praca
1.2. Poznać siebie
1.3. Co to jest ścieżka kariery?
1.4. Gdzie szukać?
1.5. Droga ku zatrudnieniu
2. DOKUMENTY APLIKACYJNE
2.1. Jak napisać dobry życiorys (Curriculum Vitae - CV)
2.2. Zareklamuj siebie, czyli dobry list motywacyjny
3. JAK SKUTECZNIE SZUKAĆ ZATRUDNIENIA?
3.1. Przemyślana decyzja, czy pochopne działanie?
3.2. W jaki sposób złożyć dokumenty aplikacyjne?
3.3. Co może mnie czekać u pracodawcy?
3.4. Rozmowa kwalifikacyjna, na co się przygotować?
Aneksy:
1. Przykładowe CV
2. Przykładowy list motywacyjny
3. Wybrane zagadnienia prawa pracy
Bibliografia