Na półkach księgarskich trudno znaleźć pozycje, które w wystarczający i obrazowy sposób opisywałyby potrzeby i możliwości współpracy władz samorządowych z przedsiębiorcami. Książka, którą trzymacie Państwo w ręku to pionierskie opracowanie.
W publikacji przedstawiono metody i sposoby, jakimi posługują się lub mogłyby posługiwać się samorządy lokalne, aby rozwijać lokalną przedsiębiorczość. Dzięki nim władze samorządowe, tj. gminne, powiatowe i wojewódzkie, mogą pozytywnie wpływać na kształt i jakość lokalnej polityki gospodarczej.
Przedstawiana problematyka koncentruje się wokół takich zagadnień, jak: lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, polityka regionalna, przedsiębiorczość, przyciąganie zagranicznych inwestycji.
Autorka książki:
- opisuje rozwój przedsiębiorczości jako zależny nie tylko od samych przedsiębiorców, ale również od samorządów;
- przedstawia działania samorządów na rzecz rozwoju instytucji otoczenia biznesu, które aktywnie angażują się w życie gospodarcze;
- identyfikuje potrzeby i bariery we współpracy pomiędzy samorządami i przedsiębiorstwami, co ułatwia i znacznie upraszcza stosowanie właściwych instrumentów służących rozwojowi gospodarczemu regionu;
- wskazuje na informację, jako kluczowy element rozwoju w świecie zaawansowanych technologii; właściwie przekazana i poprawnie wykorzystana, może stanowić czynnik budujący wzajemne relacje pomiędzy samorządami, przedsiębiorcami i instytucjami otoczenia biznesu.
Na podstawie badań oraz własnych obserwacji, autorka proponuje rozwiązania mające na celu stworzenie nowego modelu relacji pomiędzy pracownikami lokalnych samorządów, instytucji otoczenia biznesu a przedsiębiorcami.