Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Jak rozwijać potencjał Twoich pracowników
Wydawnictwo: OnePress Nie ograniczaj się do wysyłania ludzi na szkolenia, bo nikt za Ciebie nie przygotuje ich do pracy... Zostań ich trenerem.
- Skuteczne i nieskuteczne metody szkoleniowe: gry menedżerskie, koła aktywności,
burze mózgów - Jak planować i prowadzić szkolenia wewnętrzne?
- Jak inwestować w ludzi w firmie z dużą rotacją kadr?
Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na tym, że parę razy zostanę po godzinach”. Być może wątpisz, czy w ogóle opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by pozostali w zespole?
Nie powierzaj szkoleń wyłącznie trenerom zewnętrznym. Poznaj nowe i sprawdzone sposoby podnoszenia kwalifikacji pracowników w miejscu pracy. Przekazuj im nowe obowiązki i sprawiedliwie oceniaj osiągane wyniki. Jeśli oczekujesz od nich skuteczności i zaangażowania, zainwestuj w nich. Ale najpierw dowiedz się:- jak oceniać potrzeby szkoleniowe pracowników,
- jak testować skuteczność szkoleń,
- kiedy i jakie obowiązki delegować podwładnym,
- jak zachęcać ludzi do podnoszenia kwalifikacji,
- kiedy i na jak długo delegować ich do innych placówek po naukę,
- jak tworzyć indywidualne plany rozwoju kompetencji.
Czy jest ktoś, kto odciąży Cię od nadmiaru obowiązków? Tak, Twoi pracownicy, ale tylko wtedy, gdy zadbasz o ich kwalifikacje.
Spis treści:Wprowadzenie (7)
1. Postawy względem rozwoju (13)
- Nastawienie pracowników (15)
- Motywacja (16)
- Sugestie na temat zarządzania (19)
- Kultura rozwoju (20)
- Zakres metod rozwoju (21)
2. Ocena kompetencji (25)
- Cele stanowiska pracy (27)
- Tworzenie planu rozwoju (28)
- Ocena wyników pracy (29)
- Cykl usprawnień (33)
3. Obowiązek rozwoju (35)
- Luka rozwojowa (35)
- Ewaluacja w ciągu roku (38)
- Wpływ na pracownika (41)
4. Przekazywanie uprawnień wsparciem dla rozwoju (45)
- Korzyści wynikające z przekazywania uprawnień (46)
- Przyczyny, dla których unika się przekazywania uprawnień (47)
- Minimalizacja ryzyka (48)
- Nadzorowanie postępów (51)
- Ewaluacja procesu (52)
5. Szkolenie w miejscu pracy (55)
- Cel szkolenia w miejscu pracy (55)
- Zdefiniowanie obowiązku rozwoju (57)
- Podejście metodyczne (59)
- Wykorzystanie właściwych metod (65)
- Nauka w miejscu pracy (67)
- Ekonomia skali (68)
- Patronat (70)
6. Rycerz do boju, a chłop do gnoju (73)
- Kursy i jeszcze raz kursy (75)
- Metody zakładające odgrywanie ról (81)
- Kursy aktywności (86)
- Symulacje (88)
- Gry menedżerskie (89)
- Pakiet szkoleniowy (90)
- Burza mózgów (91)
- Koła rozwoju (93)
- Kształcenie otwarte (94)
- Centra materiałów (94)
- Rotacje kadr i stanowisk (96)
- Wykorzystanie filmów instruktażowych (97)
7. Szkolenie długoterminowe (105)
- Długie kursy (106)
- Pracownicy wykwalifikowani (107)
- Strategia odnośnie do kwalifikacji (109)
- Ciągłość rozwoju (111)
- Oddelegowanie pracownika do innej placówki (111)
- Urlopy naukowe (112)
- Indywidualna motywacja (113)
8. Kontrolowanie postępów (115)
- Kontrola nieoficjalna (116)
- Testowanie efektywności szkolenia (118)
- Zbieranie informacji dla siebie (119)
- Ocena kursu (121)
- Doroczna ocena wyników pracy (126)
- Opcja ostateczna (126)
- Niech idzie naprzód i pnie się wzwyż (127)
9. Konsekwencje dla kariery (129)
- Konieczność planowania kariery zawodowej (130)
- Określenie kierunku (131)
- Rzeczywistość jest taka, jaką ją postrzegamy (132)
- Aktywne zarządzanie karierą (133)
- Droga naprzód (134)
- Reakcja menedżera (134)
Posłowie (137)
|