Opis książki: W dzisiejszym środowisku pracy, które w coraz większym stopniu wymaga współdziałania i dobrych relacji między pracownikami, umiejętność zorganizowania i poprowadzenia zebrania staje się dla menedżera niezbędna. Właściwie zaplanowane i prawidłowo poprowadzone zebrania mogą pomóc tobie i twoim pracownikom współpracować w sposób bardziej wydajny i skoordynowany. Dzięki radom zawartym w tej książce możesz sprawić, że zebranie, często traktowane przez pracowników jako strata czasu, zamieni się w spotkanie pełnych entuzjazmu i zaangażowanych w pracę partnerów. Z książki dowiesz się: co powoduje, że niektóre zebrania są nieudane, i jakie mogą być tego skutki, jak sprawić, aby zebranie zakończyło się sukcesem, jak przygotować się do zebrania, jak rozpocząć zebranie, sformułować jego zasady oraz dokonać podziału ról i obowiązków, jak zakończyć zebranie i co zrobić z jego wynikami, jakie techniki i narzędzia mogą pomóc uczestnikom zebrania w bardziej skutecznej i wydajnej współpracy, jakie są najczęstsze problemy związane z zebraniami i jak sobie z nimi radzić, jak wykorzystać nowoczesne technologie do zorganizowania zebrań wirtualnych.
Przedmowa Podziękowania O autorce Rozdział 1. Zebrania: najlepsze i najgorsze chwile Najgorsze z zebrań Konsekwencje nieudanych zebrań Najlepsze z zebrań Istotna różnica Lista kontrolna menedżera po rozdziale 1 Rozdział 2. Przygotowanie do zebrania Stwórz porządek zebrania Określ założenia Wyznacz cele Wykorzystaj właściwe metody Wyznacz czas Ułóż w kolejności punkty zebrania Kto powinien brać udział w zebraniu Kiedy i gdzie organizować zebrania? Ustal ostateczny porządek zebrania i roześlij go Przygotuj materiały Lista kontrolna menedżera po rozdziale 2 Rozdział 3. Rozpoczęcie zebrania 3, 2, 1 . Start! Przeprowadź rozgrzewkę Nadaj ton Wyznacz główne zasady Przydziel role Lista kontrolna menedżera po rozdziale 3 Rozdział 4. Prowadzenie zebrania Trzymaj się porządku zebrania Wyznacz i utrzymuj właściwe tempo Dziel się informacjami Poprowadź dyskusję Udzielaj głosu Utrzymuj dyskusję na właściwym torze i zadbaj o to, aby się rozwijała Podejmij decyzję Zaplanuj działania i rozdziel zadania Lista kontrolna menedżera po rozdziale 4 Rozdział 5. Zamykanie zebrania i ciąg dalszy Sprawy końcowe Skończ o czasie. Podsumuj najważniejsze myśli, decyzje, działania i zadania Naszkicuj porządek następnego zebrania, jeśli takie nastąpi Podziękuj Oceń zebranie Spisz i rozdaj protokół Wykonaj zadania Niech twoje zebrania staną się lepsze Lista kontrolna menedżera po rozdziale 5 Rozdział 6. Techniki i narzędzia Znajdź przyczynę (przyczyny) problemu Miej nowe pomysły Organizuj, analizuj i wyznaczaj priorytety Dokonuj wyborów, biorąc pod uwagę wiele czynników Wdrażanie decyzji Lista kontrolna menedżera po rozdziale 6 Rozdział 7. A co to takiego? Problemy i możliwości Odrobina prewencji Najlepsze rady Rozpoczęcie zebrania Interakcje w grupie Rozmowy "na boku" Skupienie Dynamika grupy i indywidualności Konflikt Lista kontrolna menedżera po rozdziale 7 Rozdział 8. Nowoczesne technologie i zebrania wirtualne Co składa się na zebranie? Zebrania wirtualne Audiokomerencje Poczta elektroniczna Grupy dyskusyjne Rysunki i dokumenty: faksy i pliki Telekonferencje Konferencje danych Wideokonferencja Lista kontrolna menedżera po rozdziale 8
|