Opis
Wydawnictwo GWP
ISBN[zasłonięte]978-8389-306-0
Gdańsk 2011, wyd. 2, Format 165 x 235, objętość 112 str., oprawa miękka
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor tej książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem.
Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom.
Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej.
Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
* 1. Czy należy współpracować z rodzicami?
* 2. Współpraca a pomaganie
* 3. O konsekwencjach życzliwości
* 4. Jak nie dać zjeść się żywcem, czyli jak sobie radzić z własnymi uczuciami
* 5. Diagnozowanie
* 6. Kontrakt - niezwykła umowa
* 7. Jak osiągnąć założone cele
* 8. Wykorzystanie transferu
* 9. Wykorzystanie rozkładu dnia rodziny w formułowaniu zaleceń
* 10. Wykorzystanie wzmocnień, czyli o sensownym zaspokajaniu głodu pochwał
* 11. Procedura postępowania z rodzicami
* 12. Praca z rodzicami o postawie unikającej
* 13. Praca z rodzicami o postawie nadmiernie wymagającej
* 14. Praca z rodzicami o postawie nadmiernie opiekuńczej
* 15. Praca z rodzicami o postawie odtrącającej
* 16. Praca z rodzicami o postawach pozytywnych
* 17. Od czego zacząć?
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.