Książka zawiera analizę pracy Autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje Autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Maciek
Spotkanie z tatą
Nasze pierwsze spotkanie
Droga do domu
Spotkanie z psychologiem
Drugie spotkanie z Maćkiem
Przedszkole
Wizyta w przedszkolu
Pomocny telefon
Kurs – Jelenia Góra
Dzień dobry Maćku
Trudne pytania
Zabawy z głoskowaniem
Specjaliści
Logopeda
Rehabilitant
Mały człowiek
Symbole Blissa
Twórczość plastyczna Macieja
Muzyka na co dzień
Rozwijanie zainteresowań matematycznych
Prostota uczuć
Uroczystości przedszkolne
Koniec pierwszego roku
Współpraca z rodzicami
Wyróżnienie, obowiązek, kompetencje
O integracji słów kilka
Integracja niezrozumiana
Mali a jednocześnie dorośli
Pajacyk
Szybkie pytanie, trudna odpowiedź
Edukacja przedszkolna zakończona
Organizowanie klasy integracyjnej
Wnętrze naszej klasy
Najważniejszy dzień
Poznajmy się: klasa I „a” integracyjna
Dystans do opinii i diagnozy
System oceniania
Poranek
Stała współpraca
Sposoby prowadzenia zajęć
Uczymy się, bawiąc – przykłady zabaw
Zagubieni w metodach
Konstruowanie programu dla dziecka niepełnosprawnego
Liczą na nas
Konspekty zajęć muzyczno-ruchowych
Prace plastyczno-techniczne