Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JAK POWSTAJE SAMOLOT Kowalski 1955 BUDOWA spis

10-10-2014, 9:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 24.99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4655759000
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 8   
Koniec: 10-10-2014 09:45:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

JAK POWSTAJE SAMOLOT

Zbigniew Kowalski

Wydawnictwo: MON - Liga Przyjaciół Żołnierza, 1955
Oprawa: miękka
Stron: 130
Stan: bardzo dobry, pieczątka imienna byłego właściciela

WSTĘP


Idea zbudowania nowego samolotu rodzi się nie od razu i nie w umyśle jednego człowieka, jak to bywało w czasach pionierskich lotnictwa. Historia samolotu rozpoczyna się nie tylko w biurze konstrukcyjnym zakładów lotniczych, lecz także gdzieś na lotni­skach, w powietrzu, w warsztatach remontowych, tam gdzie samo­loty zdają swój codzienny egzamin. Nowy samolot jest zwykle ewo­lucją wcześniej zbudowanego, który po wielu latach użytkowania staje się wreszcie przestarzały.
Lotnictwo rozwija się nieustannie, wzrasta prędkość samolotów, ich zasięg, pułap, przewożony przez nie ciężar użyteczny. W żadnej dziedzinie lotnictwa, czy to w lotnictwie wojskowym, komunika­cyjnym, czy też sportowym, nie można poprzestać na dotychczaso­wym sprzęcie, choćby on był jak najlepszy.
„Lepsze jest wrogiem dobrego" — to powiedzenie doskonale daje się zastosować w lotnictwie, w którym postęp techniczny rozwija się szybciej niż w innych dziedzinach techniki. Każdy nowy samo­lot jest skokiem naprzód w rozwoju lotnictwa, a doświadczenie zdobyte przy jego projektowaniu, produkcji i eksploatacji pozwa­la na stworzenie następnego, jeszcze lepszego. Zwykle też biura konstrukcyjne specjalizują się w budowaniu jednego luł> niewielu tylko typów samolotów. Tak na przykład są biura, które zajmują się głównie konstrukcją myśliwców i samolotów sportowych,'biura projektujące konstrukcję ciężkich samolotów komunikacyjnych i bombowych, inne znów zajmują się konstrukcją samolotów spe­cjalnych itd.


Przy takim systemie uzyskuje się najlepsze wyniki, gdyż kon­strukcja każdego następnego samolotu zaprojektowanego w takich biurach oparta jest na zdobytych już poprzednio doświadczeniach.
Trudności związane z projektowaniem nowego samolotu są tak duże, że okres ten nierzadko przekracza dwa łata, pierwszy zaś sa­molot seryjny opuszcza fabrykę często po 4—5 latach od chwili roz­poczęcia pracy nad projektem. W związku z długim okresem budowy nowego samolotu jego konstrukcja i osiągi muszą być do-

SPIS TREŚCI


Rozdział I — Projektowanie samolotu

Rozdział II — Opracowanie fabrykacji samolotu

Rozdział III — Metody produkcyjne

Rozdział IV — Warsztat prototypów

Rozdział V — Badanie wytrzymałości samolotu

Rozdział VI — Pierwszy lot

Rozdział VII— Produkcja seryjna i taśmowa

 

 

JAK POWSTAJE SAMOLOT Kowalski 1955 BUDOWA spis

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt