Tytuł
Jak po sznurku Program wychowania przedszkolnego Przedszkolne zabawianki
Opis
Wydawnictwo Didasko
ISBN[zasłonięte]978-83957-98-6
Warszawa 2010, wyd. 1, format 160 x 240, objętość 125 str., oprawa miękka
Program wychowania przedszkolnego „Przedszkolne zabawianki” zawiera czytelnie sprecyzowane umiejętności kluczowe na trzech poziomach rozwoju dziecka oraz umiejętności szczegółowe/składowe stanowiące istotną pomoc w monitorowaniu rozwoju dzieci. Ułatwia on nauczycielowi planowanie pracy tak, aby docenić, ale nie przecenić możliwości każdego dziecka. Pomaga w dostrzeżeniu zarówno dzieci z trudnościami, jaki i dzieci zdolnych. Jest szczególnie przydatnywpracy z dziećmi, które edukację przedszkolną rozpoczynają rok wcześniej przed pójściem do szkoły.
Program prezentuje te umiejętności szczegółowe/składowe na trzech poziomach. Umożliwia to monitorowanie rozwoju dzieci stosownie do ich wieku i możliwości, a także właściwe zaplanowanie pracy z dziećmi. Pozwala też na zindywidualizowanie pracy w grupach jednorodnych wiekowo (poziom rozwoju dzieci jest różny) oraz w grupach zróżnicowanych wiekowo. Zaproponowane zadania stwarzają nauczycielowi możliwość dokonania doboru treściwtaki sposób, aby dać optymalną szansę rozwoju każdemu dziecku zgodnie z jego możliwościami.
Umiejętności dziecka zawarte w podstawie programowej w 15 obszarach, w tym programie zostały zgrupowane w następujące aktywności: aktywność społeczna, aktywność umysłowa, aktywność artystyczna, aktywność zdrowotna, aktywność przyrodnicza.
Konstrukcja programu (symboliczny zapis obszaru i umiejętności z podstawy programowej) pozwala szybko ustalić, które umiejętności obecnie udziecka rozwijamy.Programten zawiera również wiele konkretnych rozwiązań opisujących rzeczywistą aktywność dziecka.
Spis treści
Wstęp
I. Główne cele wychowania
II. Szczegółowe cele wychowania
III. Założenia programu
IV. Aktywność dzieci – zdobywanie umiejętności na poszczególnych etapach rozwojowych
1. Aktywność społeczna
2. Aktywność umysłowa
3. Aktywność artystyczna
4. Aktywność zdrowotna
5. Aktywność przyrodnicza
V. Treści programowe
VI. Jak osiągnąć zamierzone cele? Sposoby realizacji celów
VII. Diagnoza przedszkolna
Zakończenie – refleksja metodyczna
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!