Tytuł
Jak po sznurku Program wychowania przedszkolnego Przedszkolne
zabawianki
Opis
Wydawnictwo Didasko
ISBN
[zasłonięte]978-83957-98-6
Warszawa 2010, wyd. 1, format 160 x 240,
objętość 125 str., oprawa miękka
Program wychowania
przedszkolnego „Przedszkolne zabawianki” zawiera czytelnie sprecyzowane
umiejętności kluczowe na trzech poziomach rozwoju dziecka oraz umiejętności
szczegółowe/składowe stanowiące istotną pomoc w monitorowaniu rozwoju dzieci.
Ułatwia on nauczycielowi planowanie pracy tak, aby docenić, ale nie przecenić
możliwości każdego dziecka. Pomaga w dostrzeżeniu zarówno dzieci z trudnościami,
jaki i dzieci zdolnych. Jest szczególnie przydatnywpracy z dziećmi, które
edukację przedszkolną rozpoczynają rok wcześniej przed pójściem do
szkoły.
Program prezentuje te umiejętności szczegółowe/składowe na trzech
poziomach. Umożliwia to monitorowanie rozwoju dzieci stosownie do ich wieku i
możliwości, a także właściwe zaplanowanie pracy z dziećmi. Pozwala też na
zindywidualizowanie pracy w grupach jednorodnych wiekowo (poziom rozwoju dzieci
jest różny) oraz w grupach zróżnicowanych wiekowo. Zaproponowane zadania
stwarzają nauczycielowi możliwość dokonania doboru treściwtaki sposób, aby dać
optymalną szansę rozwoju każdemu dziecku zgodnie z jego
możliwościami.
Umiejętności dziecka zawarte w podstawie programowej w 15
obszarach, w tym programie zostały zgrupowane w następujące aktywności:
aktywność społeczna, aktywność umysłowa, aktywność artystyczna, aktywność
zdrowotna, aktywność przyrodnicza.
Konstrukcja programu (symboliczny
zapis obszaru i umiejętności z podstawy programowej) pozwala szybko ustalić,
które umiejętności obecnie udziecka rozwijamy.Programten zawiera również wiele
konkretnych rozwiązań opisujących rzeczywistą aktywność dziecka.
Spis treści
Wstęp
I. Główne cele wychowania
II. Szczegółowe cele
wychowania
III. Założenia programu
IV. Aktywność dzieci – zdobywanie
umiejętności na poszczególnych etapach rozwojowych
1. Aktywność
społeczna
2. Aktywność umysłowa
3. Aktywność artystyczna
4. Aktywność
zdrowotna
5. Aktywność przyrodnicza
V. Treści programowe
VI. Jak
osiągnąć zamierzone cele? Sposoby realizacji celów
VII. Diagnoza przedszkolna
Zakończenie – refleksja metodyczna
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!