Wybrane zagadnienia:
Rola instruktora
Podstawy anatomii, fizjologii i psychologii człowieka Teoria ruchu
Znaczenie poprawnej i harmonijnej jazdy konnej Droga szkoleniowa jeźdźca
Dydaktyka i metodyka zajęć jazdy
konnej
Propozycje zajęć tematycznych dla
różnych grup docelowych
Wskazówki dotyczące organizacji
działalności szkoleniowej w ośrodku
jeździeckim
Teoria treningu
W treści:
Przedmowa 5
Wprowadzenie 6
Rozdział 1 Rola instruktora 10
Rozdział 2 Budowa i funkcjonowanie data ludzkiego 26
Rozdział 3 Teoria i nauka ruchu 50
Rozdział 4 Zrozumienie poprawnej i harmonijnej jazdy konnej 64
Rozdział 5 Etapy wyszkolenia jeźdźca
Rozdział 6 Teoria nauczania 86
Rozdział 7 Propozycje zajęć jazdy konnej dla różnych grup docelowych 106
Rozdział 8 Organizacja działalności szkoleniowe 166
Rozdział 9 Teoria i planowanie treningu 174
Załączniki
Wraz z podręcznikiem „Jak nauczać jeździectwa" mamy nadzieję zaprezentować nowe standardy w pracy instruktorów i trenerów jeździectwa. Poruszone w książce zagadnienia tworzą przegląd metod, jakie należy stosować w nauczaniu jazdy konnej, aby przy odpowiednim wkładzie pracy uzyskać optymalny efekt. Jest ona kierowana do trenerów różnych dyscyplin jeździeckich, zajmujących się jeźdźcami w różnym wieku, na różnych poziomach zaawansowania i o najróżniejszych motywacjach. Omawiamy tu zasady, których należy przestrzegać w szkoleniu i treningu jeźdźców. Uzupełniamy je o przydatne wskazówki, które mogą być wykorzystane bezpośrednio w praktyce, i pokazujemy możliwe drogi postępowania, które każdy trener będzie mógł samodzielnie wypróbować w swoich warunkach szkoleniowych.
Prezentowana książka to swoista „skrzynia skarbów", w której będziecie mogli znaleźć informacje pomocne w konkretnych sytuacjach. Będzie Wam towarzyszyć podczas - nieraz tak trudnego - procesu uczenia się i nauczania. To kompendium niezbędnej wiedzy, które wskaże Wam kwestie konieczne do opanowania w celu uzyskania pełnej kompetencji szkoleniowej.