Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jak nauczać jeździectwa + Coaching w jeździectwie

02-02-2014, 8:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 91.90 zł     
Użytkownik agroswiat_pl
numer aukcji: 3911262535
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 02-02-2014 08:38:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nowa strona 2

Nasze aukcje | Napisz do nas | O nas | Koszt wysyłki | Kontakt

Kontakt

E-mail: [zasłonięte]@agroswiat.pl

Telefony:

22[zasłonięte]226-67

512-[zasłonięte]-991

[zasłonięte]500-4567

Fax.: 22[zasłonięte]434-60
Formy płatności

Tradycyjny przelew na konto

Płacę z Allegro

Płatność przy odbiorze

 

Książki wysyłamy:

Pocztą Polską

Kurierem Opek

Nasze konta:

721[zasłonięte]200400[zasłonięte]20239[zasłonięte]364


501[zasłonięte]555811[zasłonięte]51500[zasłonięte]071

Koszt wysyłki

Bez względu na ilość zamówionych tytułów koszt wysyłki doliczany jest jednokrotnie i zależy od wagi książek.

Przedmiotem aukcji jest zestaw:

Coaching w jeździectwie plus

Jak nauczać jeździectwa. Podręcznik dla instruktorów i trenerów

Jak nauczać jeździectwa
Tytuł Jak nauczać jeździectwa. Podręcznik dla instruktorów i trenerów
Autor praca zbiorowa
Wydawca Akademia Jeździecka
Rok wydania 2008
Liczba stron 199
Wymiary 170 x 240 mm
Okładka twarda
ISBN 978-83-[zasłonięte]392-5-7

Niniejsza książka to gruntowne kompendium wiedzy skierowane do wszystkich szkoleniowców w jeździectwie. Zawiera konkretne porady i wskazówki przydatne w przygotowywaniu zajęć tematycznych oraz niezbędne do tego celu informacje z dziedziny pedagogiki. Ponadto podręcznik zarysowuje podstawy anatomii, fizjologii i psychologii człowieka, jak również zagadnienia teorii ruchu.

Zawartość książki dostosowana jest do wymogów szkolenia instruktorów jazdy konnej.

Podręcznik prezentuje skomplikowane procesy w sposób przystępny i interesujący, dzięki czemu zdobytą wiedzę można z łatwością wykorzystać w praktyce.

Wybrane zagadnienia:

Rola instruktora

Podstawy anatomii, fizjologii i psychologii człowieka Teoria ruchu

Znaczenie poprawnej i harmonijnej jazdy konnej Droga szkoleniowa jeźdźca

Dydaktyka i metodyka zajęć jazdy

konnej

Propozycje zajęć tematycznych dla

różnych grup docelowych

Wskazówki dotyczące organizacji

działalności szkoleniowej w ośrodku

jeździeckim

Teoria treningu

W treści:

Przedmowa 5

Wprowadzenie 6

Rozdział 1 Rola instruktora 10

Rozdział 2 Budowa i funkcjonowanie data ludzkiego 26

Rozdział 3 Teoria i nauka ruchu 50

Rozdział 4 Zrozumienie poprawnej i harmonijnej jazdy konnej 64

Rozdział 5 Etapy wyszkolenia jeźdźca

Rozdział 6 Teoria nauczania 86

Rozdział 7 Propozycje zajęć jazdy konnej dla różnych grup docelowych 106

Rozdział 8 Organizacja działalności szkoleniowe 166

Rozdział 9 Teoria i planowanie treningu 174

Załączniki

Wraz z podręcznikiem „Jak nauczać jeździectwa" mamy nadzieję zaprezentować nowe standardy w pracy instruktorów i trenerów jeździectwa. Poruszone w książce zagadnienia tworzą przegląd metod, jakie należy stosować w nauczaniu jazdy konnej, aby przy odpowiednim wkładzie pracy uzyskać optymalny efekt. Jest ona kierowana do trenerów różnych dyscyplin jeździeckich, zajmujących się jeźdźcami w różnym wieku, na różnych poziomach zaawansowania i o najróżniejszych motywacjach. Omawiamy tu zasady, których należy przestrzegać w szkoleniu i treningu jeźdźców. Uzupełniamy je o przydatne wskazówki, które mogą być wykorzystane bezpośrednio w praktyce, i pokazujemy możliwe drogi postępowania, które każdy trener będzie mógł samodzielnie wypróbować w swoich warunkach szkoleniowych.

Prezentowana książka to swoista „skrzynia skarbów", w której będziecie mogli znaleźć informacje pomocne w konkretnych sytuacjach. Będzie Wam towarzyszyć podczas - nieraz tak trudnego - procesu uczenia się i nauczania. To kompendium niezbędnej wiedzy, które wskaże Wam kwestie konieczne do opanowania w celu uzyskania pełnej kompetencji szkoleniowej.

 

Tytuł Coaching w jeździectwie
Autor Isly Auty
Wydawca Akademia Jeździecka
Rok wydania 2013
Liczba stron 131
Wymiary 165 x 235 mm
Okładka miękka
ISBN 978-83-[zasłonięte]392-2-6

Prezentacja nowoczesnych technik treningowych i ich zastosowań w jeździectwie.

Książka dla instruktorów jeździectwa zainteresowanych poprawą swoich kompetencji szkoleniowych, w szczególności dla trene­rów i kandydatów przystępujących do egzaminów instruktorskich. Jest to doskonała lektura uzupełniająca dla szkoleniowców zaintere­sowanych uzyskaniem wyższych uprawnień instruktorsko-trenerskich.

Autorka jest renomowaną brytyjską trenerką. W książce prezentuje metody doskonalenia umiejętności trenerskich gwarantujące najwyższą skuteczność nauki - zarówno w treningu światowej klasy zawod­ników, jak i jeźdźców rekreacyjnych. Autorka opisuje zastosowa­nie nowoczesnych technik coachingowych na gruncie jazdy kon­nej, koncentrując się nie tyle na nauce umiejętności jeździeckich, ile na kompetencjach samego trenera. Omawia m.in. takie za­gadnienia jak: motywacja, wzmacnianie pewności siebie, rozwój osobisty, komunikacja, ocena i osąd, psychologia oraz sposoby uczenia się ludzi. Analizuje konkretne problemy pojawiające się przy nauce dzieci, jeźdźców rekreacyjnych i zawodników wszyst­kich poziomów, dodatkowo uzupełniając tekst inspirującymi i praktycznymi scenariuszami jazd.

Poruszane tematy w książce – podręczniku to: cechy dobrego trenera, rozwój zawodowy trenera, komunikacja, ocena uczniów, rozwój świadomości trenera, jeźdźca, ewolucja strategii nauczania, trening dzieci, rozwój talentów, trening jeźdźca rekreacyjnego, trening zawodników, jeźdźcy zestresowani, odpowiedzialność, cele jeźdźca.

Spis treści

Wstęp 7

Jak korzystać z tej książki? 8

Kilka definicji 8

Rozdział 1

„Ty" w roli trenera 11

Cechy dobrego trenera 11

Rozwój zawodowy trenera 12

Kto jest dla ciebie wzorem?13

Inne metody doskonalenia umiejętności trenerskich 13

Rozdział 2

Komunikacja 15

Pierwsze wrażenie 15

Wygląd 15

Mowa ciała 16

Głos 17

Jak jesteś postrzegany 17

Słuchanie 18

Pytania 20

Jak zadawać pytania? 21

Rozdział 3

Jak uczą się ludzie 24

Doświadczenia pozytywne i negatywne 24

Inne podejście - inne rezultaty 24

Proces uczenia się 26

Rozwój umiejętności 26

Model Kolba 30

Programowanie neurolingwistyczne 31

Model Honeya i Mumforda 32

Rozwój stylu treningowego/szkoleniowego 34

Ocena uczniów 34

Samodzielny jeździec 35

Kwestie do rozważenia 35

Rozdział 4

Świadomość i osąd 37

Rozwój świadomości trenera 37

Ocena ryzyka przed zajęciami 38

Bieżąca świadomość i osąd 40

Rozwój świadomości jeźdźca 41

Zrozumienie 42

Predyspozycje fizyczne i sprawność 45

Sprawność i kondycja fizyczna jeźdźca 45

Kondycja trenera 48

Psychologia jeźdźca i konia 50

Psychologia jeźdźca 50

Psychologia konia 50

Rozdział 5

Odpowiedzialność 53

Odpowiedzialność trenera 53

Odpowiedzialność jeźdźca 55

Wspólna odpowiedzialność za konia 58

Partnerskie relacje pomiędzy jeźdźcem, koniem i trenerem 59

Rozdział 6

Cele 61

Planowanie 61

Metody planowania 63

Ocena 64

Metody oceny 64

Rozwój 65

Rezultaty 68

Satysfakcja 69

Niezgodność celów i rezultatów 70

Rozdział 7

Trening prowadzony przez trenera i trening prowadzony przez jeźdźca 73

Ewolucja strategii nauczania 73

Zmiana punktu ciężkości 77

Zachowanie równowagi 78

Rozdział 8

Trening dzieci 80

Odpowiedni wiek i motywacja 80

Predyspozycje fizyczne 82

Najważniejsze kwestie szkoleniowe 83

Jak często dzieci powinny jeździć? 83

Wyjątkowo utalentowane dzieci 84

Rozwój talentów 84

Dziecko – nastolatek – dorosły 88

Rozdział 9

Trening jeźdźca rekreacyjnego 90

Jeźdźcy rekreacyjni i szkółki jeździeckie 90

Czego można się nauczyć 91

Jeździec weekendowy 92

Jazdy grupowe i indywidualne 92

Jeźdźcy zestresowani

Nauka jazdy konnej w starszym wieku 95

Powrót po latach 96

Jeźdźcy bez ambicji sportowych 97

Rozdział 10

Trening zawodnika wyczynowego 100

Wyszukiwanie młodych talentów 100

Od jeźdźca weekendowego do zawodnika 101

Motywacja 102

Czynniki wpływające na motywację 103

Przetwarzanie sukcesów i porażek 105

Oczekiwania 105

Sukces 105

Porażka 107

Rozdział 11

Kariera trenera jeździectwa 111

Podstawowe wymogi trenerskie 112

Rozwój i specjalizacja 113

Wszechstronność 114

Informacje zwrotne 115

Forma zatrudnienia 117

Własna działalność 118

Samodzielny trener 119

Rozdział 12

Trening – zastosowanie praktyczne 121

Zaplecze szkoleniowe 121

Rozwiązywanie problemów i przykładowe ćwiczenia 124

Określanie celów i rozwiązywanie problemów 124

Przykładowe ćwiczenia 125

Refleksje 130

Podtrzymanie własnej motywacji 131

tem_konnie
Dziękujemy za odwiedzenie naszych aukcji!