Rodzeństwo bez rywalizacji.
Gdy w rodzinie pojawia się drugie dziecko, pojawia się też problem, któremu rodzice muszą sprostać. Muszą wiedzieć, w jaki sposób zapewnić każde dziecko, że jest bezpieczne, wyjątkowe i kochane, muszą pomóc odkryć młodym "przeciwnikom", jakie korzyści płyną z dzielenia się i współpracy, muszą wreszcie stworzyć podwaliny przyszłych stosunków między zwaśnionymi dziećmi, by któregoś dnia dostrzegły one, że stanowią dla siebie źródło oparcia i sympatii.
Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci.
Książka wyróżniona został prestiżową Nagrodą Krzysztofa (Christopher Award) "za afirmację najwyższych wartości duchowych człowieka". Autorki opowiadają w niej o tym, jak uczyły się ulepszać życie swoich rodzin. Korzystając z własnych doświadczeń, a także z doświadczeń innych rodziców, autorki przekazują - krok po kroku - wzruszające i przekonujące świadectwa takiego sposobu porozumiewania się rodziców z dziećmi, który pozwala obu stronom wyzwolić to, co najlepsze.
Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole.
Autorki przedstawiają konkretne przykłady zachowań i język, który jest tak ważny w procesie nauczania. Pokazują, jak stworzyć klimat emocjonalny, w którym dziecko będzie mogło z poczuciem bezpieczeństwa otworzyć się na nowe i nieznane rzeczy.
Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały.
Po kilkunastu latach autorki bestsellerowej serii "Jak mówić.." wracają do swoich czytelników bogatsze w rodzicielskie doświadczenia z rozwiązaniem problemów wychowawczych typowych dla "buntowniczego" okresu dorastania.
W swojej nowej książce autorki poruszają typowe problemy wieku dorastania, piszą o zagubieniu, o pragnieniu akceptacji, o młodzieńczym buncie, przekorze i potrzebie decydowania o sobie, jaką odczuwają prawie wszystkie nastolatki. Poruszają także kwestie związane ze zmianami obyczajowymi, przedwczesnym zainteresowaniem seksem, łatwym dostępem do narkotyków, niebezpieczeństwami związanymi z szerokim dostępem do mediów. Książka powstała na podstawie wielu zajęć i spotkań, jakie autorki przeprowadziły z nastolatkami i ich rodzicami.